Greška

Došlo je do greške.

TIPA nagrade i kamere pametnih telefona

26.05.2017 08:21 | 0 Mobile
TIPA nagrade i kamere pametnih telefona

Saopštenje za javnost

U svetu fotografije i slike TIPA nagrade su ekvivalent dodeli Oskara iz oblasti filma. Skup Veća Asocijacije novinara iz oblasti fotografije se održao u Havani, na Kubi od 30. marta do 02. aprila 2017. godine, tokom kojeg su dodeljene godišnje TIPA nagrade za "Najbolje slike" u 2017. godini, u 40 kategorija. Dobitnici TIPA nagrada za 2017. godinu su objavljeni 19. aprila, uključujući i pobednika u kategoriji telefona sa najboljom kamerom - Huawei P10.

tipa2.jpg
Na slici iznad se nalaze članovi izborne komisije TIPA nagrada koji su urednici 27 vrhunskih časopisa o profesionalnoj, amaterskoj i komercijalnoj fotografiji iz Evrope, Azije, Australije i Amerike, uključujući i poznate  Photo District News (PDN), ProfiFoto, Rangefinder, Camera Journal Press Club iz Japana i Chinese Photography Magazine iz Kine.  

1. Istorija asocijacije TIPA
TIPA je skraćenica za Asocijaciju novinara iz oblasti fotografije, organizaciju osnovanu u Parizu 16. aprila 1991. godine.

Prestižne TIPA nagrade se dodeljuju 26 godina. Kada su stvorili TIPA nagrade, želja osnivača je bila da one predstavljaju vrhunac cele industrije. Danas, skulptura sa tri zvezde, koju je dizajnirao španski umetnk Pedro Rekveho Novoa, oslikava velki značaj TIPA nagrada i dočarava tri osnove fotografije: komunikaciju, umetnost i tehnologiju.

TIPA ima nezavisne procese glasanja i samo najvredniji proizvodi dobijaju TIPA nagrade. Rezultat je krajnje nepredvidiv a odluka Veća je pravedna i poseduje veliki autoritet. Organizacioni komitet sastavlja tim tehničkih urednika koji pomaže Veću pri izboru pobednika, dok tehnički komitet čine četiri profesionalca koji cele godine tragaju za proizvodima koji zaslužuju nominaciju sa ciljem sastavljanja liste nominacija prema specifičnim i detaljnim smernicama. Na godišnjem sastanku urednici asocijacije TIPA glasaju za najbolji proizvod iz oblasti fotografije koji je nastao tokom prethodnih 12 meseci. Svi proizvođači fotografskih i video proizvoda mogu biti nominovani za dobijanje TIPA nagrada.

TIPA nagrade su nesumnjivo sada najpoznatije i najuticajnije nagrade iz oblasti fotografije, ekvivalent dodeli Oskara i predstavljaju vodič za sve ljubitelje fotografije pri odabiru nove opreme.
 
2. TIPA nagrade i kamere pametnih telefona
Godišnje objavljivanje dobitnika nagrada, kao i evolucija njihovih kategorija se može smatrati pokazateljem razvoja fotografskih tehnologija koji precizno oslikava neverovatnu i dramatičnu tranziciju od analognih ka digitalnim slikama. Istovrememo nam pružaju uvid i u industriju pametnih telefona. Ako pogledate spisak prethodnih dobitnika TIPA nagrada možete da zaključite da je u prošlosti napredak u fotografisanju telefonom postizan uglavnom povećanjem broja piksela na kameri, dok su Huawei P9/P10 bili prvi proizvodi koji su postavili nove standarde u ovoj oblasti svojom tehnologijom dvostruke kamere.

tipa3.jpg
Zapravo Huawei nije prvi proizvođač telefona koji je instalirao dvostruke kamere na svoje proizvode. HTC je 2011. godine predstavio EVO 3D sa kamerama od 500 MP koje su uglavnom služile za slikanje 3D fotografija golim okom. Pri slikanju normalnih fotografija, aktivirala bi se samo jedna kamera, što nije previše različto od telefona sa samo jednom kamerom.Telefon sa dvostrukom kamerom koji je privukao pažnju cele industrije i doneo ogroman pomak u kvalitetu kamere je bio Huawei Honor 6 Pus, pametni telefona sa dvostrukom kamerom prve generacije koji je pušten u prodaju 2014. godine. Obe kamere su su se odlikovale visokom definicijom i radile su istovremeno. Na kraju bi slike uslikane s obe kamere bile kombinovane pomoću specijalno dizajniranog algoritma.

Dizajn dvostruke kamere je bioniočke prirode. Dvostruka kamera na modelima Huawei P10/P10 Plus sadrži sočivo od 1200 MP za slikanje u boji i sočivo od 2000 MP za crno-belo slikanje. Kada dve kamere rade zajedno, jedna simulira kupaste ćelije ljudskog oka koje su osetljive na boju a druga oponaša rad duguljastih ćelija. Sočivo za boju beleži informacije o boji određene slike, dok crno-beli senzori reaguju na intezitet svetlosti svake tačke na slici. Zatim se slike kombinuju i dobija se jedna slika sa preciznim bojama i boljom percepcijom svetlosti nego na bilo kojoj drugoj kameri u boji sa jednim sočivom. Pored toga, sposobnost dvostruke kamere da odredi i zabeleži rastojanje između svake tačke objekta i telefona omogućava opcije kao što su fokusiranje nakon slikanja i korišćenje efekata velikog otvora blende.
Slikanje, obrada podataka, kombinovanje slika i čuvanje svih informacija su operacije koje se obavljaju odmah nakon pritiska na dugme za slikanje, što zahteva poseban algoritam za obradu ogromne količine podataka. Obični čipovi nisu ni približno dovoljni za ove potrebe, zbog čega je Huawei razvio svoj ISP, sopstveni čip za slikanje fotografija. Do sada su samo tri proizvođača razvila svoj ISP, a to su Apple, Samsung i Huawei.

Da bi se omogućili najbolji efekti dvostruke kamere, pored ISP tima, potrebni su i tim za ugradnju kamere i tim za razvoj algoritma dvostruke kamere. Ove troškove mogu da priušte samo velike kompanije, kao što su Apple, Samsung i Huawei. Na osnovu mnogo godina proučavanja Huawei tehnologija, pisac ovog članka pretpostavlja da Huawei zapošljava 100 ljudi samo za razvoj algoritma dvostruke kamere. Kada na to dodamo i druga dva tima ispostavlja se da Huawei u fotografisanje pametnim telefonom ulaže više sredstava nego mnoge druge kompanije u čitav svoj pogon za istraživanje i razvoj.

Nije preterano ako kažemo da je Huawei godinu dana ispred ostatka sveta po pitanju stručnosti iz oblasti tehnologije dvostrukih kamera. Skoro je neizbežno da Huawei P10 dobije TIPA nagradu. Apple je obavio uvodna testiranja tehnologije dvostruke kamere kroz svoj iPhone 7 Plus čija je glavna kamera sa širokim uglom (ekvivalentna fokalna dužina 28 mm) služi za slikanje predela, dok sekundarna telefoto kamera (ekvivalentna fokalna dužina 56 mm) slika portrete. Od Samsunga se takođe očekuje da predstavi svoju tehnologiju dvostruke kamere koja bi mogla da se nađe na njihovom novom Note 8 telefonu. Zbog svojih uočljivih prednosti u kvalitetu, dvostruke kamere su već postale standard za luksuzne flegšip telefone.

Ali ne želimo da pričamo samo o fotografisanju pametnim telefonima. Ono o čemi želimo da pričam je kako će interesatno biti kada telefone koji su dobili TIPA nagrade uporedimo sa njihovim udelom na tržištu ove industrije.

tipa4.jpg
Sony, koji je nekada bio vodeća kompanija sa ogromnom i odanom grupom ljubitelja je doživeo dramatičan i težak pad po pitanju udela na tržištu. Nokia, apsolutni kralj mobilnih telefona pre pojave pametnih telefona, koja je nekada kontrolisala 40% tržišta, je već promenila vlasnika. Samsung je zahvaljujući vertikalnoj integraciji lanca nabavke i prilagodljivosti tržištu zadržao vodeći položaj tokom era mobilnih i pametnih telefona. Apple je postavio nove standarde na polju pametnih telefona i industrije komunikacije. Sa svojim jedinstvenim IOS ekosistemom i raznolikim korisničkim iskustvom, iPhone je postao predvodnik tržišta luksuznih telefona. Nakon promene u strukturi kompanije tokom 2011. godine, Huawei je proširio poslovanje na tri glavna sektora poslovanja: telekomunikacije, razvoj softvera i proizvodnju uređaja. Huawei Consumer Business je uspešno prebrodio tranziciju od poslovanja sa ostalim kompanijama ka direktnom poslovanju sa kupcima, i izborio se za svoje mesto na tržištu pametnih telefona zahvaljujući inovacijama i posvećenosti istraživanju i razvoju. To je takođe jedina nova kompanija koja se uspešno preselila sa nisko-budžetnog na luksuzno tržište i ustalila na tržištu uređaja vrednosti 3000 juana i više. Polako se izdvaja velika trojka u okviru industrije pametnih telefona: Apple, Samsung i Huawei.

Velike kompanije se pojavljuju tokom svake značajne promene u nekoj industriji. Microsoft se pojavio kroz popularizaciju PC računara. Cisco se pojavio kroz primenu mreže IP infrastrukture. Google se pojavio kroz razvoj pretrage interneta. Već 2008. godine Huawei je predvideo razvoj jednog globalnog brenda tokom ere mobilnog interneta. Jedna kineska poslovica kaže da je potrebna decenija da izraste drvo, a vek da čovek odraste. Stvaranje brenda je dugotrajan proces. Vreme će pokazati da li je Hauwei taj veliki brend koji će ojačati kroz trenutnu revoluciju mobilne internet tehnologije. Sačekajmo da vidimo šta će se desiti.

Izvor: Huawei

EU odobrila plan koji primorava Facebook i YouTube da uklanjaju govor mržnje

Google inženjer portovao Windows Defender na Linux kako bi demonstrirao Fuzzing tehniku

10104
10105
10106
10107
10108
10109