Raste popularnost Android i iOS aplikacija

Tokom prvog dela 2018. godine, globalno preuzimanje aplikacija i potrošnja novca na njih dostigli su nove visine

Tokom prvog dela 2018. godine, globalno preuzimanje aplikacija i potrošnja novca na njih dostigli su nove visine, prema izveštaju kompanije App Annie.Iako je ranije oborilo rekorde tokom poslednjeg dela prošle godine, tržište aplikacija ne pokazuje znake usporavanja. Preuzimanja Android i iOS aplikacija su povećana za 10% i iznose 27,5 milijardi u poređenju sa istim tromesečjem 2017. godine. Takođe je porasla i potrošnja, odnosno in-app kupovina, za 22 procenta. Ovo je rezultovalo prihodima od 18,4 milijardi dolara.Brojke koje pokazuju stopu preuzimanja aplikacija su posebno impresivne, pošto je App Annie u svom istraživanju uključila samo novo instaliranje aplikacija a ne i one aplikacije koje su ponovo instalirane. Ovo znači da su Android i iOS korisnici instalirali 27,5 milijardi novih aplikacija tokom prva tri meseca ove godine, što je impresivan podatak.Slično se može reći i kada se analizira ostvareni prihod od 18,4 milijarde dolara. App Annie računa samo zaradu koja se ostvaruje od aplikacija koje se plaćaju, kupovina u okviru aplikacija ili in-app pretplate na Google Play Store i iOS App Store prodavnicama. Ovo ne uključuje prihode ostvarene preko oglašavanja u aplikaciji, trgovinu sa trećim licima ili mobilnu trgovinu (m-commerce). Gejming je jedna od ključnih komponenti rasta u obe prodavnice aplikacija, a Battle Royale igre kao što su Fortnite i PUBG Mobile su bile posebno popularne. App Annie takođe ukazuje na povećanje kupovine preko mobilnih uređaja, kao još jednog sektora velikog rasta, pošto trgovci i dalje usmeravaju kupce na svoje aplikacije.Što se tiče pojedinačnih rezultata, Google Play Store vodi kada su ukupna preuzimanja aplikacija u pitanju, sa preko 19,2 milijarde. App Store se dobro drži i smanjio je razliku u odnosu na Play Store za 10 procenata, sa 8,2 milijarde preuzimanja. Međutim, iOS korisnici nastavljaju da troše više u aplikacijama u odnosu na Android korisnike, mada je i ovo smanjeno za 10 procenata, zahvaljujući rastu od 25% na trošenje u okviru Google Play Store-a.Na kraju, iOS App Store je zabeležio najveći rast u preuzimanjima u SAD, Rusiji i Turskoj, dok je Google Play Store zabeležio značajan rast na tržištima u razvoju poput Indije, Indonezije i Brazila.Izvor: Digital Trends

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi