Sve se desilo u petak, a najveći broj otpuštenih je iz sledećih odeljenja: kreiranje proizvoda, inženjering oglašavanja, infrastrukturni tim, korporativne komunikacije i drugi.
Pre otpuštanja, Twitter je imao preko 7.000 zaposlenih, a otpušteni su dobili obaveštenje na svoje privatne mejlove, jer im je pristup računarima i mejlovima ukinut. Veliki broj korisnika je prijavio da su automatski izlogovani sa svojih računara i izbačeni sa Slack kanala.
Ruku na srce, kompanija jeste poslala obaveštenje da će veći broj ljudi biti otpušten, da bi nakon sat vremena dobar deo računara i mejlova bio zaključan ili obrisan sa udaljene lokacije.
Looks like I’m unemployed y’all. Just got remotely logged out of my work laptop and removed from Slack. #OneTeam forever. Loved you all so much.
— simon balmain (@SBkcrn) November 4, 2022
So sad it had to end this way
Uprkos otpuštanju, Mask je izjavio da posvećenost kompanije moderiranju sadržaja mora da ostane nepromenjena. On je takođe rekao da Twitter zbog velikog broja zaposlenih gubi preko 4 miliona dolara dnevno. Svim zaposlenima je ponuđeno da dobiju tri mesečne plate, što je duplo više od zakonske obaveze.
Regarding Twitter’s reduction in force, unfortunately there is no choice when the company is losing over $4M/day.
— Elon Musk (@elonmusk) November 4, 2022
Everyone exited was offered 3 months of severance, which is 50% more than legally required.
Moderacija sadržaja deluje kao problematična oblast sada kada je Twitter izgubio polovinu zaposlenih, a Mask se svojski trudi da objasni da se ništa neće promeniti. Ovo napominjemo jer uskoro dolaze izbori u SAD, a Twitter je jedna od mreža o kojoj se priča da širi dezinformacije.
Bivši zaposleni u kompaniji koji su izgubili svoje poslove kažu da je ovim talasom otkaza eliminisan veliki broj celih timova, uključujući i one koji se fokusiraju na ljudska prava i globalne konflikte, ali i one koji se brinu da postojeći algoritmi za moderaciju rade kako treba.
Međutim, nisu svi bivši zaposleni iskazali svoje nezadovoljstvo postovima na mreži, već su presavili tabak i pripremili tužbu, jer ih matična kompanija nije obavestila na vreme. Primera radi, u UK, Twitter, kao i bilo koja druga kompanija mora unapred da obavesti zaposlene da će dobiti otkaz, a ne da sve uradi u roku od sat vremena.
Analitičari kažu i da je Mask rešio da otpusti polovinu zaposlenih bez mnogo istraživanja oko toga da li su svi zaista zaslužili da dobiju otkaze, što može da bude razlog za veliki broj tužbi po osnovu diskriminacije, a poslednje što Twitter mreži sada treba je loš publicitet.
Naime, otkad je Mask kupio Twitter, određeni broj korisnika je demonstrativno napustio mrežu, a jedan deo njih se pridružio mreži koja se zove Mastodon. Tačnije, od 27. oktobra, Mastodon mreža je dobila 230.000 kovih korisnika, što je trećina aktivnih korisnika na ovoj mreži.
Twitter je u julu objavio da ova mreža ima skoro 238 miliona dnevno aktivnih korisnika.