Nvidia i FutureMark se pomirili?

Nakon velikog javnog skandala koji je izbio iz sada već svima poznatih razloga, FutureMark i Nvidia su napisali zajedničku izjavu. Izjava je prilično dugačka, ali vredi pročitati je...
FutureMark:
"Prvi put u šest meseci, nakon FutureMark-ove izjave date 23. maja 2003 godine, Futuremark i Nvidia su vodili detaljan razgovor u vezi sa Nvidia

Nakon velikog javnog skandala koji je izbio iz sada već svima poznatih razloga, FutureMark i Nvidia su napisali zajedničku izjavu. Izjava je prilično dugačka, ali vredi pročitati je…
FutureMark:
“Prvi put u šest meseci, nakon FutureMark-ove izjave date 23. maja 2003 godine, Futuremark i Nvidia su vodili detaljan razgovor u vezi sa Nvidia grafičkim čipovima i Futuremark-ovim 3DMark03 benchmark programom.
Futuremark sada jasnije razume situaciju i optimizacionu strategiju kompanije Nvidia. Sa obzirom na ovo, Futuremark sada izjavljuje da drajver kompanije Nvidia ne predstavlja varanja, već specifičnu optimizaciju aplikacije.
Svet 3D grafike se drastično izmenio sa najnovijom generacijom visoko programabilnih grafičkih procesora. Baš kao i u svetu mikroprocesora, svaki GPU ima drugačiju arhitekturu i unikatan kod optimizacije. Na primer, Futuremark-ov PCMark2002 ima različite kompilacije testova AMD Athlon XP i Intel Pentium 4 procesora.
3DMark03 je dizajniran kao “ne-optimizovani” DirectX test i po tome prikazuje objektivnu komparaciju karti. On nema implementiran specifični optimizacioni kod proizvođača. Pošto su sve modifikacije radnog okruženja 3DMark-a 2003 zabranjene, bili smo obavezni da doradimo program u cilju eliminisanja efekta optimizacije drajvera kako bi 3DMark mogao da nastavi objektivno testiranje.
Pa ipak, skorašnji razvoj tehnologije u grafičkoj industriji i razvoju igara nameće drugačiji pristup provere performansa u igrama, tj. direktnom implementacijom optimizacionog koda u izvorni kod igre. Futuremark će razmotriti da li je ovakav pristup potreban u budućim benchmark programima.”
Nvidia:

“Nvidia tesno sarađuje sa razvojnim timovima radi optimizacije igara za GeForce FX. Ove optimizacije (zajedno sa shader optimizacijama) su rezultat uzajamnog razvojnog procesa. Ovakvu optimizaciju bi Nvidia želela da primeni i sa Futuremarkovim 3DMark03.”

Zajednička izjava kompanije Nvidia i Futuremark-a
“I Nvidia Corporation i Futuremark žele da definišu jasna pravila industrije odnosno razvijanja i primenjivanja benchmark programa. Verujemo da će osnovna pravila zaustaviti ovakve nesrećne situacije kakvu smo imali prilike da vidimo.”
Nakon ovakvog obrta događaja ostaje samo da se izjava pročita još jednom – za svaki slučaj… Šta je dovelo do ovakve reakcije, javnost verovatno neće nikad saznati; ali trebalo bi dobro obratiti pažnju na ono što je rečeno u izjavi Futuremark-a. Nigde se ne pominje problem specifičnog odsecanja ravni u 3DMark-u 2003, kao što se ne spominje ni čišćenje pozadinskog bafera. Ove optimizacije, koje zahtevaju da vidno polje (kamera) bude “na šinama”, se očigledno zaboravljaju.
Na sajtu Tech report je primećen još jedan prilično veliki propust, a to je činjenica da se Futuremark nije precizno izrazio. Ostaje otvoreno pitanje matematičke preciznosti piksel shader-a i njihove optimizacije. Za razliku od ATI R3x0 čipova, koji imaju samo jedan nivo preciznosti piksel shader-a (24-bitni po kolor kanalu), poznato je da Nvidia FX arhitektura koristi dve različite piksel shader jedinice: celobrojnu (integer), FX12 piksel shader sa 12-bitnom kolor preciznošću po kanalu, i naravno punu jedinicu sa pokretnim zarezom (Full FPU) sa tri različita moda rada: 12-bit integer (celobrojni), 16-bit realni (floating point), i 32-bit realni (FPU). Mnoge analize i testovi su utvrdili da NV30 arhitektura nosi više 12-bitnih celobrojnih (INT) piksel shader jedinica nego realnih (FP). I ne samo to, zaključeno je da performanse NV3x drastično opadaju kada se koriste više od dva realna (FP) registra. Detonator drajveri izgleda presreću pozivne instrukcije za shader veće preciznosti i računa ih u 12-bitnim registrima, radi poboljšanja performansi.
Ovo značajno komplikuje problem benchmarka jer čini objektivnu komparaciju između ATI i Nvidia karti skoro nemogućom. Ovo Futuremark nije uzeo u obzir i NVIDIA se sa razlogom žalila, jer će razvojni timovi igara vrlo verovatno nuditi optimizovani kod za različite arhitekture, uzimajući u obzir “nedostatke” NV3x čipova.
Priča se na kraju svodi na sledeće: ATI R3x0 čipovi protiv NV3x serije – GeForce brži, Radeon lepši.
Izvor : Tech-Report

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi