Nvidia radi na novoj tehnologiji kvaliteta slike i skaliranja zasnovanoj na veštačkoj inteligenciji. Njegov predstojeći drajver, koji je zakazan za puštanje 14. januara, uključuje ono što Nvidia naziva DLDSR (Deep Learning Dinamic Super Resolution), i prilično se razlikuje od Nvidijinog trenutnog i prilično popularnog rešenja za skaliranje, DLSS.
DLDSR prikazuje igru u višoj i stoga detaljnijoj rezoluciji koristeći Tensor jezgra RTX GPU-a pre nego što se vrati na rezoluciju vašeg monitora. To znači da ćete dobiti poboljšani kvalitet slike sa većim detaljima i glatkijim ivicama.
Nvidia je objavila snimak ekrana koji prikazuje tri uporedne slike, jednu na izvornoj 1080p, jednu koja koristi DSR pri 4K>1080p i jednu koja koristi DLDSR pri 1620p>1080p. Gledajući sliku, kutije na kojima je napisano Petersons izgledaju oštrije na DSR slici i ponovo bolje na DLDSR slici. A pri 145 FPS za izvorni snimak naspram 143 za DLDSR snimak, uticaj na performanse je zanemarljiv.
Pošto je ovo tehnologija na nivou drajvera, Nvidia kaže da „radi u većini igara“ i da će svaki RTX GPU sa Tensor jezgrima podržavati DLDSR.
U isto vreme, Nvidia je najavila partnerstvo sa Pascalom Gilcherom, moderom i autorom ReShade Ray Tracing filtera za proizvodnju tri Freestyle filtera za svoj GeForce Experience alat. Nvidia tvrdi da ovi filteri primenjuju poboljšanja osvetljenja i senki koja izgledaju jednako dobro kao stvarno remasterirano iskustvo. Biće zanimljivo videti kako tehnologija funkcioniše u velikom broju igara.
Tehnologija povećanja i smanjenja slike se brzo razvija zajedno sa akronimima koji ih opisuju. DLSS nastavlja da se razvija, a tu su i AMD-ov RSR ili Radeon Super Resolution. Intel takođe radi na sopstvenoj XeSS tehnologiji.
DLDSR i novi Freestyle će biti uključeni u Nvidijin drajver koji će biti dostupan 14. januara.
Benchmark možete pratiti i na društvenim mrežama | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube |
Na Benchmark forumu uvek možete učestvovati u kvalitetnim i aktuelnim diskusijama iz IT industrije