Kompanija Meta je 19. januara omogućila tihi režim rada korisnicima Instagram mreže, a aktivacija se može obaviti zahvaljujući opciji “Ne uznemiravaj” (Do Not Disturb) koja se nalazi u podešavanjima. Tako se periodično gase obaveštenja i šalju automatski odgovori na poruke kojima prijatelji zatrpavaju DM rasejanog korisnika.
Tihi režim rada moguće je aktivirati na svim nalozima, ali je pretežno namenjen tinejdžerima. Cilj je redukovanje štetnog uticaja društvenih mreža na stepen pažnje tokom obavljanja svakodnevnih aktivnosti. Iz kompanije kažu da će posebno motivisati tinejdžere za korišćenje pomenute opcije tokom večernjih sati i kasno noću, kako bi imali više vremena za kvalitetan odmor.
New Control Features
— Adam Mosseri (@mosseri) January 19, 2023
Today, we’re launching new tools to help people — especially teens — manage their time and what they see on Instagram:
- Quiet Mode
- Hidden Words for Recommendations
- Not Interested Multi-Selecthttps://t.co/6FwwLaqzwM pic.twitter.com/A5FbRb58XZ
Trenutno je ova opcija dostupna u Ujedinjenom Kraljevstvu, SAD, Kanadi, Irskoj, Australiji i na Novom Zelandu. Zaposleni kompanije Meta kažu da je sledeći cilj omasovljenje tihog režima rada u svim zemljama gde je Instagram dostupan.
"Tinejdžeri su nam poručili da ponekad žele više vremena za odmor i mir koji je neophodan tokom učenja i za vreme nastave", stoji u saopštenju kompanije Meta, koja želi da optimizuje iskustvo najmlađih korisnika popularne društvene mreže.
Tada ćete dobiti nekoliko mogućnosti za stopiranje obaveštenja u vremenskom intervalu od 15 minuta, jednog sata, pa sve do maksimalnih osam časova.
Meta je predstavila i novi način upravljanja preporučenim sadržajem koji pruža priliku automatskog isključivanja neželjenih objava koje se nude na “Explore”.
Ukoliko vlasnik Instagram naloga kaže da ga ne zanima određena objava, takva vrsta sadržaja se više neće prikazivati u drugim delovima aplikacije kao što su Reels i Search. Uz to, unapređena je i funkcija za skrivanje postove sa ključnim rečima koje smetaju korisniku, a prethodno su viđene u komentarima ili porukama. Tako će vlasnici Instagram naloga imati priliku da naprave čitave liste nevažnih pojmova, kako bi imali pristup preporučenom sadržaju prema sopstvenim preferencijama.