Greška

Došlo je do greške.

Korisnici su sve spremniji da pređu na refabrikovane pametne telefone

25.04.2022 14:23 | 0 Biznis IT
Korisnici su sve spremniji da pređu na refabrikovane pametne telefone

 

Potrošači širom sveta sve više vide prednosti kupovine refabrikovanih pametnih telefona. Na kraju krajeva, to je lepa prilika da kupite iPhone ili isti Samsung flagship model po nižoj ceni. Na primer, pre nekoliko dana, južnokorejski gigant je počeo da prodaje renovirane modele Samsung Galaxy S21, Galaxy S21+ i Galaxy S21 Ultra. Atraktivnost takvih uređaja je u tome što su ih stručnjaci kompanije testirali i popravljali do stanja „kao novi“.

Analitičari kompanije Counterpoint Research, nakon analize prošle godine, zaključili su da je prodaja refabrikovanih pametnih telefona porasla za 15% u odnosu na 2020. I sve to se dešava u pozadini činjenice da je tržište novih mobilnih uređaja u protekloj godini doživelo rast od 4,5%. Povećanje prodaje je ostvareno, ne samo zbog rasta potražnje za 5G pametnim telefonima. Neko je više voleo da kupi novi model, ali bilo je i onih koji su odlučili da malo uštede i kupili renovirani uređaj.

Komentarišući porast obima rabljenih i renoviranih, viši analitičar Glen Cardoza je rekao: „Obnovljeni pametni telefoni su dio ukupnih rabljenih uređaja koji ponovo ulaze u sistem različitim putevima. Zamena je najbrže rastući izvor za takve polovne pametne telefone, čiji je obim porastao za više od 10% na globalnom nivou u 2021. Vidimo povećanje obima u odnosu na isti period prošle godine među renomiranim igračima na tržištima u razvoju kao što su Kina, Indija, Latinska Amerika, jugoistočna Azija i Afrika. Ova tržišta će rasti više jer imaju i veliku ruralnu demografsku grupu koja tek treba da se digitalizuje. ASP (prosečne prodajne cene) obnovljenih pametnih telefona su neznatno porasle jer su 4G uređaji i dalje zadržali vrednost.”

 

ImportantFactorsShapingRefurbSmartphoneMarketGrowth4.png

 


Najaktivnije kupovine refabrikovanih pametnih telefona bile su u Latinskoj Americi; gde je rast bio 29% u odnosu na prodaju u 2020. Na drugom mestu je Indija sa porastom od 25%, a na trećem SAD sa 15%. Kina ostaje najveće tržište na svetu. U pozadini rastuće potražnje za obnovljenim uređajima, proizvođači će početi da se aktivno bave ovom oblasti. Trenutno su neosporni lideri ovde Apple i Samsung,

Latinska Amerika i Indija vode sa najvišim stopama rasta, sa 29% i 25% respektivno. Čak su i regioni SAD, Kine i Evrope pokazali snažan rast obima od 2020. Direktor istraživanja Džef Fildhak je rekao: „Tržišta Indije i LATAM-a su zabeležila najveće stope rasta u 2021. i takođe imaju najveći budući potencijalni rast u narednih nekoliko godina. Na sekundarnom tržištu 2020. godine došlo je do nestašice snabdevanja zbog blokada u vezi sa COVID-19 i drugih poremećaja u lancu snabdevanja. Ali tržište se uzburkalo još 2021. Postoje veliki apetiti potrošača za flagshipima, a najnoviji vodeći modeli imaju najviše cene na tržištima u Indiji i LATAM-u. Sekundarno tržište nudi potrošačima mogućnost pristupa ovim uređajima na ASP-ovima koji su 60% niži od novih verzija. Poboljšana izdržljivost i visok kvalitet premium modela čine ih veoma privlačnim na sekundarnom tržištu”.

 

Benchmark možete pratiti i na društvenim mrežama | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube |
Na Benchmark forumu uvek možete učestvovati u kvalitetnim i aktuelnim diskusijama iz IT industrije


Google želi otključavanje licem na Pixel 6 Pro

Hi Nova je Huaveijevo rešenje da zaobiđe sankcije

10604
10605
10606
10607
10608
10609