Greška

Došlo je do greške.

Instagram želi da liči na TikTok

18.06.2022 14:14 | 0 Software/Web
Instagram želi da liči na TikTok

 

Mark Zakerberg, tvorac društvene mreže Facebook, u čijem vlasništvu je i Instagram, lično je objavio kako počinje testiranje režima preko celog ekrana za feed, kao i unapređene trake za navigaciju. Hm, na šta li nas ovo podseća i da nije možda poteklo u Kini?

Pritisak sa istoka

Ne odlučuje se Instagram na ovaj potez tek tako, niti je ovo ideja koja je nikada pre viđena. TikTok je neverovatno popularan, a neke od starijih društvenih mreža imaju poteškoća da održe korak. Reels je prvi deo jasnog pokušaja da se Instagram odupre mreži TikTok, dok je sada vreme za sledeću fazu, a to je prilagođavanje izgleda korisničkog interfejsa.

Drustvene_mreze.jpg

Kako će to sve izgledati?

Prva i najveća promena jeste uvođenje “full screen” prikaza. Zašto baš režim celog ekrana? Zato što je TikTok u režimu celog ekrana. Eksperimentisanje sa ovakvim vidom prikaza otpočelo je još u maju, ali je tada naišlo na neodobravanje korisnika koji su se najviše žalili na prikaz u odnosu stranica od 9:16. Jednostavno, tradicionalne kvadratne Instagram fotografije nisu se lepo prikazivale u ovom režimu.

Pored toga, i traka za navigaciju nalaziće se na dnu aplikacije Instagram i takođe će pretrpeti izmene, pa će se tako sada u sklopu nje naći i dugme za brzo kreiranje sadržaja i pristup porukama. Dakle, ponovo veoma slično kao TikTok.

Još jedna izmena koja takođe liči na društvenu mrežu TikTok, a ne tiče se vizuelnog aspekta aplikacije, jeste izmenjeni algoritam preporučivanja sadržaja. Instagram bi trebalo da počne da sadržaj automatski preporučuje i onim osobama koje ne prate aktivno autora tog sadržaja. Ovo znači da bi kreatori mogli da lakše pronađu put do potencijalne publike.

Razlozi za promene

Prema rečima samog Marka Zakerberga koje prenosi portal TechCrunch, “Želimo da olakšamo otkrivanje sadržaja i povezivanje sa prijateljima. Fotografije su i dalje veoma važan deo ove platforme i aktivno radimo na načinima njihovog prikazivanja u novom režimu celog ekrana. Neki od vas će ubrzo iskusiti ove promene. Radujemo se da čujemo vaše mišljenje”.

Zuck.jpg

Ali svi znamo pravi razlog, a to je neverovatna i rastuća popularnost TikTok platforme, koja je na samom kraju 2021. godine brojala 1,2 milijarde aktivnih korisnika na mesečnom nivou prema navodima kompanije Business of Apps. Ista kompanija navodi i 2 milijarde korisnika društvene mreže Instagram, ali su projekcije rasta naklonjenije TikTok mreži. To je, najverovatnije, i pravi razlog ovih promena.

Kineski automobilski gigant kupio većinski udeo kompanije Meizu

DisplayPort ili HDMI: U čemu je razlika i koji da odaberete?

10504
10505
10506
10507
10508
10509