Greška

Došlo je do greške.

Facebook pravi veliku promenu u načinu na koji prikazuje oglase

11.11.2021 18:57 | 0 Software/Web
Facebook pravi veliku promenu u načinu na koji prikazuje oglase

 

Meta, nova matična kompanija Fejsbuka, objavila je ove nedelje da menja neke od praksi oglašavanja na svojim platformama društvenih medija. Kompanija je saopštila da će, počevši od januara, ukloniti detaljne opcije ciljanja za „osetljive“ teme, koje bi mogle biti povezane sa „uzrocima, organizacijama ili javnim ličnostima koje se odnose na zdravlje, rasu ili etničku pripadnost, političku pripadnost, religiju ili seksualnu orijentaciju .”

U ovom slučaju, zdravstvena tema bi se mogla odnositi na dijabetes ili svest o raku pluća; seksualna orijentacija bi se mogla odnositi na istopolne brakove i LGBT kulturu; a religija bi se mogla odnositi na prakse i grupe kao što su katolička crkva ili jevrejski praznici.

Prema centru za pomoć Facebook for Business, detaljno ciljanje omogućava organizacijama da „pročišćavaju“ publiku korisnika kojima Facebook prikazuje njihove oglase na osnovu demografije, interesovanja i ponašanja, piše Popsci.

Ovo je usledilo nakon još jedne nedavne promene u vezi sa privatnošću koju je Meta napravila kada je prošle nedelje objavila da briše ogromnu Facebookovu arhivu otisaka korisnika, koja je korišćena za predlaganje označavanja lica na fotografijama.

U vezi sa ovim najnovijim ažuriranjem, Graham Mudd, Meta-in potpredsednik marketinga proizvoda za oglase, rekao je u saopštenju za javnost: „Važno je napomenuti da opcije ciljanja interesovanja koje uklanjamo nisu zasnovane na fizičkim karakteristikama ljudi ili ličnim osobinama, već na stvari kao što su interakcije ljudi sa sadržajem na našoj platformi.“

 

Pobeda privatnosti: Facebook ukida automatsko prepoznavanje lica 

Dalje, kaže da personalizovana iskustva oglašavanja „omogućavaju ljudima da otkriju proizvode i usluge malih preduzeća koja možda nemaju mogućnost da se reklamiraju na televiziji ili drugim oblicima medija“.

Mudd je upozorio da čak i sa revidiranim ciljanjem oglasa, korisnici i dalje mogu da vide sadržaj oglasa koji ih ne zanima, tako da tim istovremeno proširuje opcije kontrole korisnika koje će omogućiti ljudima da izaberu da vide manje oglasa o određenim vrstama sadržaja. Od sada, korisnici mogu izabrati da vide manje oglasa koji se odnose na politiku, roditeljstvo, alkohol i kućne ljubimce. Sledeće godine će proširiti kategorije kako bi uključili sadržaje kao što su kockanje ili mršavljenje.

Ova odluka, napisao je Mudd, doneta je kao odgovor na zabrinutost koju su izrazili stručnjaci koji se brinu da bi ova vrsta ciljanja oglasa mogla naškoditi ljudima u nedovoljno zastupljenim grupama.

Sandra Vachter, vanredni profesor Oksfordskog Internet instituta pri Univerzitetu u Oksfordu, napisala je u radu iz 2019. objavljenom u Berkeley Technology Law Journalu da provajderi onlajn platformi koji koriste „bihevioralno“ oglašavanje „mogu zaključiti veoma osetljive informacije o pojedincima, da ciljaju ili isključe određene grupe od proizvoda i usluga, ili da ponude različite cene.” Ovo je koncept koji ona naziva „diskriminacija po udruživanju“. Na primer, u radu je primetila da se „vlasnici pasa“, koji mogu izgledati kao bezopasna grupna kategorija, mogu koristiti kao posrednička osobina zajmodavcima da odluče ko bi mogao da se kvalifikuje za zahtev za kredit.

 

Pogledajte još: Meta nadograđuje Facebook grupe novim funkcijama, prilagođavanjima i podgrupama

Nakon što je serija ProPublica istraga započeta 2016. godine otkrila da su određene kompanije koristile ciljano oglašavanje kako bi isključile korisnike prema rasi i drugim kategorijama, Facebook je 2019. rekao da više neće dozvoliti poslodavcima, zajmodavcima ili stanodavcima da diskriminišu zaštićene grupe, nakon primedbi više organizacija za građanska prava.

New York Times je objavio da se „Meta oslanja na ciljano oglašavanje za većinu od svojih 86 milijardi dolara godišnjeg prihoda“. Mudd je primetio da bi ove nove promene mogle da utiču na mala preduzeća, neprofitne organizacije i grupe za zastupanje koje se nalaze na njegovim platformama, ali je predložio alternativne opcije oglašavanja kao što su široko ciljanje po polu i uzrastu i korišćenje prilagođene publike za angažovanje da bi se doseglo do ljudi kojima se svidela njihova stranica, ili su imali interakciju sa njihovim objavama.

 

Benchmark možete pratiti i na društvenim mrežama | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube |
Na Benchmark forumu uvek možete učestvovati u kvalitetnim i aktuelnim diskusijama iz IT industrije


Xiaomi će lansirati Redmi Note 11 seriju globalno u Q1 2022. sa Snapdragon čipovima

TCL 205 sa zarezom vodene kapljice, velikom bradom i sistemom sa dve kamere pojavio se na renderima

10504
10505
10506
10507
10508
10509