Greška

Došlo je do greške.

Facebook inženjeri priznaju da ne znaju šta se tačno radi sa vašim podacima

10.09.2022 21:23 | 0 Software/Web
Facebook inženjeri priznaju da ne znaju šta se tačno radi sa vašim podacima

Interni Facebook dokumenti koji su procureli početkom ove godine pokazali su da kompanija nema pojma gde idu podaci korisnika i šta treba da se radi sa njima. Tokom prethodnog zatvorenog sudskog saslušanja u martu, dva starija Facebook inženjera potvrdila su legitimnost pomenutog dokumenta.

Kuda teku podaci?

„Bilo bi potrebno nekoliko timova koji se bave oglasima da bi se ušlo u trag tačno gde [korisnički] podaci teku“, rekao je Judžin Zarašou, direktor inženjeringa koji je radio u kompaniji Facebook još od 2011. godine.

„Bio bih iznenađen da postoji čak i jedna osoba koja može konkretno da odgovori na to pitanje“, dodao je Zarašou, misleći na pitanje gde se tačno lični podaci mogu čuvati u okviru 55 podsistema kompanije Facebook, koji su bili predmet saslušanja.

Transkript svedočenja inženjera bio je uključen u novootvoreni sudski dokument, prenosi Vice.

Saslušanje je bilo deo višegodišnje tužbe zbog Cambridge Analytica skandala. Na saslušanju su učestvovali Zarašou i Stiven Elia, menadžer softverskog inženjera koji je takođe radio u kompaniji Facebook od 2011. godine, prema njegovom LinkedIn profilu. Saslušanje je vodio Danijel Geri, neutralni stručnjak koji održava saslušanja kako bi razrešio dilemu oko toga da li Facebook treba da priloži dodatna dokumenta u ovom slučaju.

pexelsthoughtcatalog2228555.jpg

Potraga za podacima

Gari je sazvao saslušanje kako bi utvrdio gde se tačno lični podaci mogu čuvati u 55 Facebook podsistema. Dva inženjera su se trudila da odgovore na neka relativno osnovna pitanja i bili su iznenađujuće iskreni kada su govorili o rezultatima otvorene kulture kompanije Facebook kada je u pitanju razvoj softvera i sistema.

„Pa gde se onda ti podaci čuvaju? Mislim, mora postojati—sećam se SDK-a. Samo ne znam gde to ide“, rekao je Geri, misleći na ono što Facebook zna o aktivnostima korisnika na drugim platformama kao što su Amazon i Facebook, i gde čuva te podatke.

Departmentalizacija

Portparol kompanije Meta je rekao da su sistemi kompanije „sofisticirani i da ne bi trebalo da bude iznenađenje da nijedan inženjer kompanije ne može da odgovori na svako pitanje o tome gde se čuva svaka informacija o korisniku“.

„Napravili smo jedan od najsveobuhvatnijih programa zaštite privatnosti za nadgledanje korišćenja podataka u našim operacijama i za pažljivo upravljanje i zaštitu podataka ljudi“, rekao je portparol. „Napravili smo – i nastavljamo da pravimo – značajna ulaganja kako bismo ispunili naše obaveze i obaveze u pogledu privatnosti, uključujući opsežnu kontrolu podataka.”

Za stručnjake za privatnost koji su pratili ovu tužbu, priznanja inženjera na saslušanju su osuđujuća.

Kap mastila u jezeru

Lični podaci milijardi ljudi su apsorbovani u Facebook mašinu – slično kapi mastila u jezeru – i svet se suočava sa posledicama iz stvarnog života“, rekao je Džejson Kint, otvoreni kritičar kompanije Facebook i CEO Digital Content Next.

pexelspixabay461929.jpg

Kint se osvrnuo na metaforu koju je koristio Facebook inženjer u dokumentu koji je procureo:

„Izgradili smo sisteme sa otvorenim granicama. Rezultat ovih otvorenih sistema i otvorene kulture je dobro opisan analogijom: Zamislite da u ruci držite bocu mastila. Ova boca mastila je mešavina svih vrsta korisničkih podataka (3PD, 1PD, SCD, Evropa, itd.) Sipate to mastilo u jezero vode (naši sistemi otvorenih podataka; naša otvorena kultura)… i ono teče… svuda “, navodi se u dokumentu. „Kako da vratite to mastilo u bocu? Kako to ponovo organizovati, tako da teče samo na dozvoljena mesta u jezeru?“

Uradi pametne stvari - Intervju sa direktorom marketinga Samsung Evropa (video)

Xiaomi obradovao vlasnike starih telefona ažuriranjem na MIUI 13

10504
10505
10506
10507
10508
10509