Prema istraživanju analitičke kompanije Canalys, smartfon tržište u Evropi su tokom 2018. godine karakterisala dva glavna trenda – kineski proizvođači su preuzeli trećinu tržišta, a premijum modeli su doživeli veliki pad popularnosti.Zapadna Evropa je najveća podregija, gde je isporučeno 128 miliona telefona, od ukupno 197 miliona pametnih telefona. Evropsko tržište u celini je doživelo pad od 4% na godišnjem nivou, dok je Zapad generalno imao najmanju isporuku još od 2013. godine.Krivica za ovakvo stanje na tržištu se pripisuje povećanoj ceni premijum modela – Velika Britanija, Nemačka i zemlje Nordije (države sa najvećom prosečnom prodajnom cenom) su doživele najveći pad prodaje premijum telefona. Zemlje sa nižom prosečno prodajnom cenom, koje su se fokusirale na srednji segment (Španija i Italija), imale su pojačanu prodaju.
Telefoni u segmentu od 200 do 350 dolara su ostvarili rast od 20 procenata u Zapadnoj Evropi. Analitičari takođe ukazuju na to da je 300 dolara bilo dovoljno da se kupi značajno bolji telefon iz srednjeg segmenta tokom 2018. godine u poređenju sa 2017.Kompanije, koje su ostvarile najbolje rezultate u segmentu pristupačnih uređaja, su brendovi kao što su Huawei i Xiaomi. Huawei je specifično ostvario impresivne reultate na godišnjem nivou, sa rastom od 54 procenta. Samsung i Apple i dalje zadržavaju svoje vodeće pozicije na tržištu, ali su obe kompanije zabeležile pad prodaje u Evropi. Na trećem mestu je Huawei, a potom slede Xiaomi i Nokia.Izvor: GSMArena
Benchmark možete pratiti i na društvenim mrežama | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube |Na Benchmark forumu uvek možete učestvovati u kvalitetnim aktuelnim diskusijama iz IT industrije
Canalys: kineski smartfon brendovi sve popularniji u Evropi
Smartfon tržište u Evropi su tokom 2018. godine karakterisala dva glavna trenda - kineski proizvođači su preuzeli trećinu tržišta, a premijum modeli su doživeli veliki pad popularnosti