Greška

Došlo je do greške.

Test: Oculus Rift i stanje u VR svetu

18.06.2016 20:05 | 0 Games
Test: Oculus Rift i stanje u VR svetu

Da li je vreme da uplovite u VR vode? Najzad smo imali priliku da iskusimo sve VR hedsetove. Isprobali smo stare verzije Oculus Rift i HTC Vive modela, a sada i najnovije, prodajne verzije. Stoga, sa testom Oculus Rifta, želimo da ponudimo odgovore na mnoga pitanja koja vas muče: da li je tehnologija zrela, šta mogu da očekujem, kakve igre su dobre za ovo, koja je hardverska zahtevnost i može li moj računar to da potera, kao i - vredi li to ulaganja? Tu smo da donesemo odgovore na ova pitanja...

Filip Majkić

U ovom tekstu smo želeli da vam ponudimo mnoge odgovore, i to ćemo učiniti. Naravno, stanje VR-a nije finalno ni u kom pogledu. On se permanentno usavršava, evoluira, razvija. Već se prave naredne verzije headsetova, a igre se svo vreme unapređuju, usavršavaju i optimizuju kako bi na pravi način ponudile korisnicima jedinstveno iskustvo. Međutim, da li je ovaj trenutak pravi da uplovite u VR svet? To je veoma dobro pitanje...Pogledajte naš video gde smo opširnije govorili o temi:


Osvrt: 10 stvari koje morate znati o predstojećoj VR revoluciji

Ekskluzivno: HTC Vive demonstracija u Benchmarku


Priprema

Želeli smo da izdvojimo poseban deo o tome kako se setuje Rift, budući da mnogi korisnici zaziru upravo od ovakvih stvari, bojeći se šta li se tu dešava i na koje tačno načine podesiti Oculus Rift. Procedura je vrlo jednostavna, a možete je videti i u priloženom videu. Potrebna su vam dva USB 3.0 porta (vrlo je važno da budu USB 3.0 portovi), još jedan USB i HDMI priključak na grafičkoj.

oculusskrin4_s.jpg

Instalaciju pokrećete preuzimanjem Oculus softvera sa zvaničnog sajta, koji je težak oko 700 MB u ovom trenutku, nakon čega vas po "Next-Next-Finish principu" uz bogat grafički i video prikaz aplikacija vodi kroz setovanje. Nakon povezivanja Oculusa na grafičku kartu i jedan USB 3.0 port, te senzora na još jedan USB 3.0 port, ostaje da povežete Xbox kontroler i njegov adapter na bilo koji USB port sa računara. Sve što tom prilikom trebate da pripazite jeste da cilindrični Oculus senzor bude udaljen oko jednog metra od mesta sedenja, usmerite ga ka svom licu, kao i da ne bude ikakvih prepreka na tom putu. Sve u svemu, reč je o vrlo jednostavnoj proceduri.

oculusskrin5_s.jpg

oculusskrin10_s.jpg




Hardverska zahtevnost

Koliko je zahtevan Oculus Rift? Ne previše, ali tu postoji "caka". Zvanične specifikacije za Oculus Rift su sledeće:

CPU: Intel Core i5-4590 ili ekvivalentni
RAM: 8 GB
Grafika: Nvidia GTX 970 ili AMD 290
Konekcije: HDMI, USB 2.0, 2 x USB 3.0

Međutim, tu nije kraj. Svaka igra ima zasebnu hardversku zahtevnost, a ona može ići daleko iznad formalnih zahteva za headset. Tako neke igre mogu tražiti i Core i7 procesore, GTX 980 ili 980 Ti grafike, 16 i više GB memorije - o svemu tome treba voditi računa.

Slično važi i za cenu. Cena Oculus Rifta iznosi 600 dolara! Međutim, to ne znači da će se na tome sve završiti, naročito ako želite da igrate "regularne" igre u VR-u. Igre će biti sve zahtevnije, a treba održati 90 frejmova u sekundi, što je poprilično težak zadatak, čak i za najsnažniji hardver.

 

Utisci

VR je neponovljivo iskustvo. Zaista ništa ne može da se poredi sa "osećajem da ste tamo". Fantastičan osećaj je naći se za volanom svemirskog broda, okretati se oko sebe i gledati planete. Podjednako dobar je voziti Nirburgringom kao da ste tamo. Možete da se kao astronaut krećete kroz ruševine svemirske stanice, ili da istražujete udaljene planete i svetove. Ukoliko spadate u ljubitelje takvih igara, ne postoji zamena za VR.

Takođe, Oculus Store je dobro rešen, poput jednostavnije varijante Steam servisa. Steam takođe nudi pregršt sadržaja, a sve što je potrebno jeste da preuzmete Steam VR, što će vam aplikacija automatski ponuditi kada detektuje da imate priključen VR headset. Nakon toga, imate mnoštvo sadržaja kojima možete pristupiti.

ocul1.jpg

Upravo je u tom mnoštvu sadržaja ključ. I na Oculus Store-u i na Steam-u imate ne samo igre, već i druge sadržaje - filmove, priče, animacije, edukativne sadržaje, možete se prošetati kroz Veliki Kanjon na zapadu SAD-a ili posetiti IKEA virtuelnu radnju (doduše, potonje je HTC Vive ekskluziva). I to nas dovodi do tamne strane priče o sadržajima. Naime, postoji mnoštvo ekskluziva. Oculus je trenutno u prednosti kada su igre u pitanju, jer plaća tzv. "timed ekskluzive" i na taj način stiče prednost nad konkurentom. Nama se ne bi dopalo da pobednika trke odluči količina novca kojom asocijacije raspolažu, ali mi se tu malo pitamo.

Još nekoliko primedbi. Pazite se igara gde se brzo krećete - pre ili kasnije, to će vam izazvati mučninu. VR najbolje funkcioniše sa kokpit igrama. To ne mora biti obavezno realni kokpit, već je reč o situaciji gde je limitirano, tako da ne izaziva problem. Tamo gde je kretanje slobodno, posebno ako je brzo, pre ili kasnije dolazi do izazivanja osećaja mučnine. Naravno, to je sve individualno i zavisi od čoveka do čoveka, ali treba imati na umu. S tim u vezi, naše mišljenje jeste da zaboravite na Counterstrike stil igranja. Naravno da ima zanimljivih pucačina koje možete igrati u VR-u, ali to nisu "pixel-precision" pucačine, brze pucačine sa velikom brzinom okretanja.

ocul2.jpg

Takođe, zapazili smo da je veoma "pipava" stvar izbor kontrolera. Postalo nam je jasno zbog čega se Oculus isporučuje sa Xbox kontrolerom. Jednostavno, kada imate VR headset na glavi, postaje veoma teško koristiti bilo šta osim kontrolera koji držite u rukama. Kada biste koristili tastaturu i miša, lako biste se mogli pogubiti.

 

Rift vs Vive

Veliko je pitanje šta je bolje u ovom trenutku. Nama se više dopada kako nam Oculus Rift stoji na glavi, bez obzira što je HTC Vive nesporno bolje izrađen. Jedan od najvažnijih aspekata jeste udobnost, i nama lično - premda je to takođe veoma subjektivna stvar - bolje leži Oculus Rift. Takođe, Oculus vas ne izoluje od okoline i okolnih zvukova u tolikoj meri, jer ima ugrađene slušalice koje prekrivaju deo ušne školjke, dok HTC Vive pokriva sa slušalicama korisnikove uši u potpunosti. Opet, to je do individualnog ukusa, ali nama se Oculusov pristup u tom pogledu više dopada.

Takođe, Oculus Rift je jednostavno bolje rešenje za male prostore i sobe. Ima jedan senzor, koji se lako postavlja bilo gde na sto, dok HTC Vive ima (barem) dva, koji moraju biti razmaknuti, traže slobodan i čist prostor od barem 2 x 1.5 metara, po mogućstvu i više. Obzirom da u Srbiji mnogi žive u skučenim prostorijama, treba imati u vidu da Oculus uopšte neće tražiti da za njega posebno prilagođavate svoju prostoriju.

htcvivevsoculusrift.jpg

Ono gde Oculus ne može da priđe Vive-u su kontroleri Vive-a. Istina, već se uveliko razvijaju i najavljuju različiti kontroleri, ali iskustvo nas uči da developeri uvek optimizuju svoje igre za najmanji zajednički sadržilac. Stoga nagađamo da se neće previše posvećivati optimizacijama za Rift, već da će - ako optimizuju - optimizovati za HTC Vive. Postoje i postojaće izuzeci od tog pravila, naravno, ali ukoliko želite nešto drugačije, Vive je bolja adresa. Ukoliko samo želite da postojeće igre doživite na nov način, Oculus Rift je pravi izbor. U krajnjoj liniji, i nešto pristupačniji.

 

Zaključak

Stoga, šta je pravi izbor, i da li je VR headset u ovom trenutku dobra kupovina? Zavisi. Pogledajte naš video i naš stav o tome, donesen nakon brojnih sati druženja sa oba headseta. VR može ponuditi fantastično iskustvo, ali morate biti iskreni sami sa sobom i dobro razmisliti da li volite upravo ona područja u kojima VR blista, te na osnovu toga proceniti da li je ovo prava stvar za vas. Voleli bismo da možemo ponuditi egzaktniji odgovor.

Pogledajte naš video gde smo opširnije govorili o ovoj temi:

U svakom slučaju, ako niste sigurni - sačekajte! VR nigde neće otići, usavršavaće se, ovog puta je tu da ostane. Nećete ništa izgubiti, a puno toga će se izdešavati u međuvremenu. Nama samo ostaje da još jednom izrazimo veliko oduševljenje onim što smo bili u prilici da isprobamo. Verujemo da će virtuelna realnost tek zaživeti, ne samo u sferi gejminga, već na mnogim poljima, uključujući i neka za koja u ovom trenutku nemamo ni predstavu da bi se to moglo dogoditi.


Prednosti:

- Neponovljiv osećaj - kada je sve kako treba
- Visok stepen udobnosti
- Lako podešavanje i korišćenje
- Dobra prilagođenost za male prostore i sobe

Nedostaci:

- Visoka cena
- Nije svaka igra za VR
- Potencijalni problemi sa mučninom u naslovima koji su brzi i gde ima dosta kretanja
- Nedovoljno široka paleta igara pogodnih za ovaj vid korišćenja i problemi sa zahtevnošću „standardnih“ igara


Uređaj za testiranje obezbedio ComputerLand!

Komentari

0 Dodaj komentar

Test: Cooler Master MasterKeys Pro L (VIDEO)

Test: Cooler Master MasterMouse Pro L

10404
10405
10406
10407
10408
10409