Greška

Došlo je do greške.

Telenor Capture, onlajn storidž servis kompanije Telenor

03.12.2015 09:06 | 3 Biznis IT
Telenor Capture, onlajn storidž servis kompanije Telenor

U sklopu inicijative "Tvoje uspomene su uvek na sigurnom", kompanija Telenor je odlučila da svim svojim korisniima pokloni Capture servis! Capture obezbeđuje onlajn prostor za skladištenje fotografija, koje se čuvaju na zaštićenom onlajn serveru i kojima se može pristupiti u svakom trenutku. Pride, moguće je besplatno koristiti internet saobraćaj namenjen samo za Capture aplikaciju. Sva fizička lica (pripejd i postpejd) dobijaju Capture bez naknade od 1.12.2015. do 31.12.2017. Stoga je idealan trenutak da vas podsetimo na naš članak i video koji aplikaciju detaljno opisuju!

Poštovani čitaoci, pred vama je članak koji je Benchmark realizovao sredinom 2014. godine. Kako će sada svi korisnici Telenora dobiti pristup Capture servisu, rešili smo da ga "oživimo" i podsetimo vas na Capture onlajn storidž servis domaćeg provajdera. Reč je o jedinstvenom servisu i ponudi na tržištu sa dovoljnom količinom prostora (25, 50, 100GB) i za najzahtevnije korisnike, kao i besplatnim internet saobraćajem za korišćenje aplikacije bez naknade do kraja 2017. godine. Verujemo da će mnogima od vas članak itekako koristiti da se upoznate sa Mobilna aplikacija Capture je dostupna za Android operativni sistem (verzija 4.0 ili novija) i iOS operativni sistem (verzija 7.0 ili novija), a moguće je aktivirati je preko Moj Telenor portala. U nastavku slede naš članak o Capture servisu koji je i dalje aktuelan (s tim što se sada nudi više prostora i što će servis do 2018. godine biti dostupan za sve korisnike), kao i video materijal koji smo tom prilikom snimili. Srećno čitanje!


U eri brzih promena tržište raste, a potrebe korisnika telekomunikacionih usluga prevazilaze potrebe za minutima, internetom i porukama. Broj korisnika pametnih telefona danas beleži brz rast i utiče na to da u svetu raste ponuda digitalnih servisa i aplikacija. Svaki model telefona brži je, snažniji i zahtevniji od prethodnog, a potrebna mu je i kvalitetna mreža da ga podrži. Tu je Telenor prepoznao veliku priliku i shvatio da će se od konkurencije jasno izdvojiti sa svojim digitalnim sadržajima i servisima, a poslednji u nizu je Capture, o kome ćemo danas govoriti

Telenor je prvi u Srbiji prepoznao pomenute trendove i prošle godine uveo muzički servis Dizer, koji su mladi odlično prihvatili, a o kome smo takođe pisali. To je učvrstilo uverenje da ponuda digitalnih servisa može da utiče na izbor operatora i stimuliše korišćenje interneta među korisnicima. Zbog toga je nedavno, uz nove postpejd pakete koji svima omogućavaju brz mobilni internet, uveden i digitalni servis Capture. On korisnicima obezbeđuje virtuelni prostor  namenjen čuvanju fotografija kao i dodatni mobilni internet za korišćenje samog servisa.a. Sačuvanim podacima se uvek može lako pristupiti sa bilo kog uređaja i u bilo kom trenutku, čak i ukoliko korisnik promeni ili izgubi telefon.

Stoga, šta je Capture? Najprostije rečeno, radi se o online bekap servisu koji omogućava da sačuvate svoje fotografije, video zapise i dokumenta, pregledate ih i/ili podelite lako i brzo putem društvenih mreža. Zvuči poznato, zar ne? Sa tom razlikom što je ovde to na nivou telekomunikacionog provajdera, “in house” što bi se reklo.

Naizgled, možete da se zapitate čemu to, ukoliko već postoje alati kao Dropbox, Google Drive, iCloud i bezbrojni slični, pomoću kojih možete da uradite isto ili slično onome što možete i ovde. U suštini, nećete ovde zateći ništa epohalno (ukoliko ste već koristili te sisteme), ali sada svi korisnici određenih paketa u Telenorovoj mreži dobijaju pristup ovoj usluzi potpuno besplatno. Osim toga, dobija se i besplatan internet saobraćaj specijalno namenjen za tu svrhu, te korisnik nema dodatne troškove po tom osnovu i ne troši svoj internet na prenos fotografija.

Stoga, zašto ne iskoristiti kada se već nudi. Osim toga, veliko je pitanje koliko među, uslovno rečeno, običnim korisnicima ima onih koji zapravo žele da se bakću sa aktivacijama usluga, kojima su ovakve stvari bile neophodne pa da imaju motiv da se upoznaju sa njima. Nama koji smo svakodnevno u modernim tehnologijama i dešavanjima na tom polju to može da zvuči čudno, ali autor ovog teksta zna barem troje komšija koji nikada nisu imali dovoljno poverenja da koriste takve online servise, da bi kada su čuli da nešto slično provajder direktno nudi, smesta pohitali da aktiviraju novu uslugu na koju su imali pravo.
 

Kako, za koga - za sve, od 1.12.2015. do 31.12.2017.

Omogućavanjem ove opcije za sve korisnike, i to sa kapacitetima od 25, 50 i 100 GB, Telenor je ovu sekciju našeg članka učinio redudantnom, ali vam ipak savetujemo da pročitate i pogledate odakle je servis krenuo, pa ćete lako videti i koliko je ponuda unapređena tokom ovih godinu i po dana!

Dakle, kome je namenjen Capture, aplikacija koja korisniku omogućava da svoje sadržaje lako prebacuje u online bekap? Svima koji žele da svoje podatke sačuvaju u online prostoru. Na ovaj način nije samo ostvarena bekap funkcija (često se ona ističe kao prevashodna, budući da su svi slični servisi od toga startovali), već se olakšava i pristup tim sadržajima u budućnosti. Kada jednom pohranite podatke u ovakve servise, možete da im pristupite sa različitih uređaja, platformi i ekrana, gde je bitno samo da raspolažete internet konekcijom (i odgovarajućom šifrom, dabome). Em nećete izgubiti podatke, em ćete im moći pristupati brzo i lako.

Konkretno, usluga Capture je besplatna za sve korisnike novih Prenesi i Surfuj L, XL, XXL i Premium paketa. Korisnici ovih paketa dobijaju prostor na cloud-u za čuvanje svojih fotografija i drugih dokumenata, kao i dodatnu mesečnu količinu mobilnog interneta za korišćenje aplikacije Capture. Prenesi i Surfuj S i M paketi nemaju automatski pristup Capture servisu, ali mogu kupiti Capture tarifni dodatak . Primetite takođe i da svako (ko je kvalifikovan za korišćenje servisa) dobija i dodatni mobilni internet za korišćenje Capture servisa. Svi podaci su jasno prikazani u priloženim tabelama.

Za korišćenje mobilne aplikacije neophodno je imati uređaj baziran na Android operativnom sistemu (verzija 2.3.5 ili novija) i iOS operativnom sistemu (verzija 5.0 ili novija). Servis će postati dostupan i na telefonima drugih platformi uskoro, budući da su verzije mobilne aplikacije za Windows Phone i Firefox operativni sistem u izradi i biće dostupne u narednom periodu. Pored toga, aplikaciju Capture je trenutno moguće koristiti na računarima, sa operativnim sistemima Windows XP, Windows 7, Windows 8, kao i Mac OS X 10.6 ili novijim.

U praksi

Pomenuli smo da je korišćenje besplatno, pod uslovom da zadovoljavate kriterijume, odnosno pretplaćeni ste na jedan od podržanih paketa (ili ste kupili Capture tarifni dodatak) i imate odgovarajući uređaj. Kako sada servis iskoristiti u praksi? Očekivano, sve se odvija brzo i lako. Za početak, potrebno je posetiti odgovarajući servis i preuzeti Capture aplikaciju. Budući da mi koristimo Android uređaj, to smo obavili putem posete stranici aplikacije na Google Play prodavnici.

Kada preuzmete i instalirate aplikaciju, prilikom prvog pokretanja će od vas biti traženo da se prijavite. Inicijalno, to činite time što ostavite mail (automatski je učitan mail za koji je vezan vaš Google nalog) i broj svog telefona. Nakon toga vam stiže SMS sa četvorocifrenim kodom koji je potrebno uneti i – korišćenje može da počne. Važno je samo da imate u vidu da je ovim registracija gotova – za taj konkretan uređaj, ali da ukoliko želite da koristite Capture i na drugim uređajima morate da učinite još jedan korak. Naime, potrebno je registrovati se na link koji se dobije u mailu na prijavljenu adresu. Dakle, sve je vrlo jednostavno, odradi se u par koraka i korišćenje može da počne.

Prilikom prvog pokretanja, aplikacija će vas upitati da li želite da vrši automatski upload, sa opcijama “Da”, “Ne” i “Da, kada sam na WiFi konekciji” koja je istovremeno preporučena opcija. Ukoliko ne planirate enormne mesečne protoke, smisleno je i imati stalno uključen permanentan automatski upload. Naravno, ovu stavku u svakom trenutku možete da promenite iz opcija, i na vama je da procenite kakav je vid korišćenja najbolji za vas. Po našem mišljenju, za veliki broj nezahtevnih korisnika je najbolja preporučena varijanta.

Voila. Možete da počnete korišćenje, koje je lako i jednostavno. Korisnički interfejs je jasan i pregledan, u skladu sa trendovima dodatne opcije dobijate klikom na ikonicu u gornjem levom uglu. Gore desno je ikonica u obliku sata, koja razvrstava fajlove koji su sortirani po datumu, to jest po mesecu kada je upload izvršen. Ikonica oblaka vam omogućava da dobijete pristup osnovnim Add, Share i Remove funkcijama. Pretpostavljamo da nema previše potrebe da vam objašnjavamo šta one znače.

Klikom na bilo koju fotografiju otvarate pregled dotične. Tu pomoću Android funkcijskog tastera takođe imate mogućnost da sliku podelite, obrišete ili preuzmete u svoj uređaj. Sve to imate i u okviru globalnog menija sa leve strane. U svakom slučaju, interfejs je lak, pregledan i jasan, razumljiv svakome. Help stavka podrazumeva prisustvo Report error i Customer service linkova, gde vam prvi služi da prijavite grešku, a drugi vodi na stranicu podrške za servis, gde ćete naći i najčešće postavljana pitanja i brojne odgovore na eventualne nepoznanice koje biste imali u vezi sa Capture servisom. 

Kada već govorimo o interfejsu, možda bismo mogli da uputimo sugestiju da se isti poklapa sa interfejsom telefona. Ukoliko je telefon podešen na engleski, i interfejs aplikacije će biti na engleskom, a ukoliko je na srpskom i interfejs aplikacije će biti na srpskom, pošto je podrška za naš jezik obezbeđena.  Običan korisnik svakako želi da mu opcije budu razumljivije i još lakše dostupne, bez obzira što je sve prilično lako i jednostavno za korišćenje.

Settings, odnosno podešavanja su prilično rudimentarna, a opet nude sve što je korisniku potrebno u ovakvoj aplikaciji. Možete se izlogovati da biste se ulogovali pod drugim nalogom, a pri samom vrhu je jasno naznačeno koliko trenutno prostora koristite. Na taj način korisnik uvek može da ima jasnu sliku o tome koliko prostora njegovi fajlovi zauzimaju i kada se bliži “zauzeće”. Tu je, naravno, i opcija podešavanja automatskog uploada fotografija, o kojoj smo već govorili.

Upload Queue opcija može biti veoma korisna, posebno ukoliko šaljete mnoštvo fotografija – primera radi, nakon povratka sa godišnjeg odmora i slično. Odatle možete pauzirati upload, ili obrisati neke slike iz upload queue-a, ukoliko ste se predomislili ili vidite da će vam ponestati prostora. Konačno, tu je i opcija promene teme (Light/Dark), kao i informacija o verziji aplikacije koja se koristi.

Takođe, želimo da istaknemo da se Capture integriše u vaš telefon, tako da možete i eksterno, van aplikacije, da bekapujete fajlove. Sve što je potrebno jeste da odaberete fajlove putem galerije ili nekog fajl menadžera i iz opcije Share via odaberete Capture servis. Upload vaših fajlova će tada automatski krenuti.

Završna reč

Telekomunkaciono tržište je postalo pravo pravcato bojno polje, gde se puca iz svih naoružanja. Prošlo je vreme kada se moglo računati na dramatično spuštanje cena, kombinovanje naizgled neverovatno primamljivih tarifa u jedan paket i borba sa ponudom “za dinar manje”. Dolazi vreme kada će se provajderi boriti kvalitetom ponude, jer nema više prostora da cene tarifnih paketa idu dole. Tu mislimo na kvalitet ponude uređaja, ali i servisa, kao što je Capture. Telenor je napravio veliki korak u pravom smeru sa svojim Capture servisom u tom smislu, jer se danas treba izboriti za prepoznatljivost i biti prepoznat od strane korisnika kao provajder usluga i rešenja koji nudi nešto više od pukog broja minuta i količine megabajta.

Stoga je Capture veliki pomak za Telenor. Osim toga, on je jasna sugestija korisniku da će dobiti neku dodatnu vrednost sa Telenorom, bez obzira što slična rešenja trećih strana postoje. Capture po našem iskustvu i mišljenju veoma lepo radi. Intergrisan je u mrežu provajdera, sve radi brzo i efikasno, pregledan je, vrši posao na sasvim korektan način.

Telenor Capture ne samo da će korisnicima doneti dodatne gigabajte za skladištenje njihovih podataka bez naknadnih troškova i olakšati korišćenje drugih funkcija digitalnog života, već će doprineti da se kultura korišćenja podigne na viši nivo. Osobe upućenije u tehnološka dešavanja i tokove su i do sada znali za slične servise trećih strana, koristila ih intenzivno, i mnogi od njih veoma dobro znaju koliko takva rešenja mogu biti korisna i koliko su ih puta spasila raznoraznih glavobolja. Sada će to iskustvo biti preneto i na “običnog smrtnika”, čoveka koji nije naročito tehnološki zainteresovan – ili jednostavno nije imao poverenja u ostavljanje svojih podataka na svetskoj mreži. Sve u svemu, Capture servis je evidentan korak napred kako za Telenor, koji je prvi krenuo sa uvođenjem digitalnih servisa kao što su Capture ili Deezer, tako i za domaće tržište.


Google Play link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.comoyo.capture&hl=sr

iTunes Store link: https://itunes.apple.com/en/app/capture-app/id633980795?mt=8

Telenor Moj Portal link: https://www.telenor.rs/mojtelenor/index.php?q=login/index

Testirano na Telenor Pametnoj Mreži i Samsung Galaxy Note 2 uređaju

tolero Član postova: 3206
Skladište
Nele Neregistrovan korisnik
Zar ne postoji neka adekvatnija reč od "storidž"...

Personalizovanje usluga i servisa

Acer BYOC (Build your own cloud)

10604
10605
10606
10607
10608
10609