Greška

Došlo je do greške.

Strategija za biznis korisnike: Ivan Stojanović, Telenor

24.11.2015 09:00 | 5 Biznis IT
Strategija za biznis korisnike: Ivan Stojanović, Telenor

U našoj zemlji, ali ne samo u njoj, telekomunikacioni operateri su postali ono što su nekada bili fabrički giganti. Na njih se naslanja desetine i stotine manjih firmi, oni diktiraju tempo razvoja i mogućnosti pružanja usluga, oni omogućavaju ili nude servise na kojima živi stotine razvojnih timova. Poslovna klima i okruženje se menjaju izuzetnim tempom. Kako opstati u tako dinamičnom okruženju?

Filip Majkić

Značaj telekomunikacionih operatera je odavno prevazišao njihovu direktnu delatnost. Danas, u vremenu u kome digitalni servisi predstavljaju ozbiljan biznis, a najvrednije kompanije su upravo one koje nalaze način da povezuju ljude za razliku od ranijih vremena kada su najbitnija poslovna imena vezivana za proizvodnju, telekomunikacije imaju ulogu kamena temeljca, svojevrsne infrastrukture na kojoj se razvija moderan biznis digitalnog doba. Kakva je uloga operatera, kakav će biti biznis danas i za narednih nekoliko godina i gde se možemo pronaći u tome? Naš sagovornik je bio Ivan Stojanović, marketing  direktor kompanije Telenor za biznis sektor.


Benchmark: U kom pravcu se kreće tržište Srbije? Možete li nam opisati kakvo će biti preduzeće koje će nositi rast privrede u narednih nekoliko godina iz vaše perspektive?

Ivan Stojanović, Telenor: Mala i srednja preduzeća (MSP) su ekonomski  temelj razvoja privrede. Njihov uticaj na na privredu bilo koje zemlje direktno je vezan za njihov broj, i u Srbiji, kao i ostatku sveta, ih ima neuporedivo više nego velikih preduzeća. Konkretno u našoj zemlji, ove firme čine 99,8% ukupnog broja svih pravnih lica.Relativno nizak prosečan broj od 2.4 zaposlenih po privrednom subjektu ukazuje na jednu od ključnih slabosti sektora MSP u odnosu na države članice EU, gde taj prosek iznosi 4.2.

Strategija za podršku razvoju malih i srednjih preduzeća, preduzetništva i konkurentnosti, koja je usvojena u martu ove godine, predviđa da će Srbija 2020. godine imati 350.000 malih i srednjih preduzeća u kojima će raditi 950.000 zaposlenih.

ivan2.jpg

Telenor ima cilj da učvrsti poziciju kompanije koja je spremna da odgovori na sve izazove koje donose nova tržišna kretanja i potpomogne razvoj malog i srednjeg  biznisa u Srbiji. Upravo sa tim ciljem, Telenor  želimo da naši poslovni imaju kompletna telekomunikaciona rešenja, uz vrhunsko korisničko iskustvo i kvalitetnu mrežu.


Benchmark: Na koji način Telenor prati kretanja i pomeranja celokupnog srpskog tržišta ka malim i srednjim preduzećima?

Ivan Stojanović, Telenor: Broj malih preduzeća će, naročito kod nas, sve više rasti sa procesom optimizacije i reorganizacije velikih preduzeća. Takođe, kako se broj zaposlenih u javnom sektoru bude smanjivao, ti ljudi će morati da se rasporede negde i da rade.  Naš savet je da krenu u avanturu zvanu sopstveni biznis.

Trećinu sektora malih i srednjih preduzeća bavi se trgovinom. Što znači da je veliki broj privrednih subjekata u istoj branši i da su jedni drugima konkurencija.Istovremeno, Internet i proces globalizacije menjaju pravila igre i konkurentnost. Danas, ukoliko neko želi da opstane na tržištu, neretko mora da se uhvati u koštac i sa nekom firmom koja je hiljadama kilometara udaljena. To se u najvećoj meri odnosi na tržište roba. U domenu usluga, to je ređa pojava. Konkretno, malom preduzeću koje se bavi uslugom održavanja poslovnog prostora, teško da može da konkuriše neka firma iz Kine. Ujedno, svi smo svesni koliko na svim svetskim tržištima,uključujući i naše, kineska roba obara cenu.

ivan10.jpg

Upravo zato, kod nas trenutno, u rastu su kompanije koje nude usluge ili nove vrste roba koje nisu zastupljene na našem tržištu. Jedan od odličnih primera jeste Bitgear Wireless Design Services, kompanija koja je među 50 najbrže rastućih tehnoloških kompanija u centralnoj Evropi, a koju je osnovala grupa mladih elektroinženjera iz Srbije, 2007. godine.

Podsticanje razvoja sektoramalih i srednjih preduzeća je definisano kao jedan od prioritetnih  pravaca u kom i Telenor želi da razvojem fleksibilnih i inovativnih ponuda pomogne njihovom bržem rastu i razvoju. 


Benchmark: Možete li nam nešto više reći o strategiji nastupa kompanije Telenor prema biznis korisnicima?

Ivan Stojanović, Telenor: Fokus Telenora, kada su biznis korisnici u pitanju, je pružanje konvergentnih usluga. Dugo smo čekali na prenosivost fiksnog broja. Od aprila 2014. godine, u  mogućnosti smo smo da korisnicima ponudimo objedinjenepakete fiknse i mobilne telefonije, uz digitalne servise koje OneDrive i Office 365.Najvažnije je da osnovna usluga, a to je „Pure Connectivitiy“, ostaje prioritet za sve, naročito za biznis korisnike.

ivan7.jpg

Investicije su motor privrede i ekonomskog razvoja svake zemlje upravo zbog svojih mnogobrojnih pozitivnih efekata – od smanjenja nezaposlenosti, podizanja produktivnosti, konkurentnosti privrede na svetskom tržištu do poboljšanja životnog standarda. Investicioni poduhvat kompanije Telenor u Srbiji je počeo 2006, i u tom trenutku predstavljao je  jedno od najvećih stranih ulaganja u tadašnjoj Srbiji i Crnoj Gori. Od tada do danas na ovo tržište uložili smo više od 340 miliona evra u infrastrukturu i kvalitet mreže. Samo u 2015. godini uložili smo 20 miliona eura u svoju mrežu, u martu smo uveli 4G i paralelno nastavili da širimo 3G pokrivenost. Telenor mreža trenutno pokriva više od 85% stanovnika Srbije. Dodatnom investicijom od 10 miliona u narednih šest meseci pokriće se cela Srbija brzim internetom, odnosno, više od 99% stanovnika naše zemlje, a brzi 3G internet biće dostupan gde god postoji signal za mobilni telefon.

Rešenja za sve vidove poslovnih aktivnosti

Benchmark: Telekomunikacioni operateri danas igraju ključnu, gotovo infrastrukturnu ulogu u razvoju privrednog okruženja, jer toliko toga zavisi od digitalnih sadržaja, aplikacija, komunikacija. Gde je uloga telekomunikacionog operatera danas, a gde će biti kroz nekoliko godina?

Ivan Stojanović, Telenor: Živimo u svetu koji je povezaniji više nego ikada. Procenjeno je da će do 2020. godine 50 milijardi uređaja širom sveta biti povezano sa Internetom. Verovatno će većina njih biti računari, pametni (smart) telefoni, tableti i televizori. Ovaj trend je već decenijama u nastajanju, ali tek sada dostiže vrhunac. Dolazak koncepta poznatog kao “Internet of Things” predstavlja  svojevrsnu transformaciju  za svetsku privredu. Mi u i Telenoru smo to prepoznali na globalnom nivou i nastojimo da omogućimo da prednosti Interneta osete svi građani Srbije, ali i da naši proizvodi i usluge olakšaju njihovo poslovanje.

ivan12.jpg

Benchmark:Koje su glavne odlike vaših paketa Moja Firma, namenjenih prevashodno poslovnim klijentima?

Ivan Stojanović, Telenor: Moja Firma tarifni paketi namenjeni su upravo vlasnicima/timovima u dinamičnim malim preduzećima koji pored besplatne komunikacije u okviru tima, imaju i potrebu za većim brojem minuta koje će koristiti za komunikaciju izvan grupe, zatim povoljnije razgovore sa partnerima u inostranstvu, roming minute, neograničeni pristup informacijama na internetu, kao i neograničene minute u Telenor mreži.

Tačnije, nudimo im kompletno telekomunikaciono rešenje uz vrhunsko korisničko iskustvo i kvalitetnu mrežu.


Benchmark: Recite nam nešto o specijalnim povoljnostima za korisnike vaše biznis ponude (recimo, moguće je kupiti telefone sa dodatnim uštedama, postoji Biznis portal za pravna lica...)

Ivan Stojanović, Telenor: Strateška prednost koju nudimo našim biznis korisnicima jeste fleksibilnost, odnosno mogućnost da poslovni korisnici sami kreiraju ponudu prema svojim potrebama.Sa uvođenjem ovog koncepta želeli smo da stvorimo prepoznatljivu bazu za sve naredne proizvode koje budemo uvodili u okviru fiksnih i mobilnih servisa.

Moja Firma Kombinuj je baš takva ponuda, kreirana sa željom da podržimo kretanja na tržištu i potrebe korisnika. Naši postojeći, ali novi poslovni korisnici, vlasnici malih biznisa u Srbiji, imaju mogućnost da kombinovanjem u okviru Moja Firma tarifnih paketa ostvare uštede prilikom kupovine novih telefona.

ivan5.jpg

Konstantan pristup internetu za poslovne korisnike je jako važan u svakodnevnom poslovanju. Zbog toga, za naše poslovne korisnike kreiramo najbolje digitalno okruženje i konstantno podstičemo korišćenje interneta. 

S jedne strane, kako bismo svima olakšali svakodnevni rad, unapredili smo Bizni Portal, jedinstveno mesto koje poslovnim korisniicma pruža niz funkcionalnosti za efikasnu kontrolu i analizu korišćenja službenih mobilnih telefona, kao i centralizovan pristup dodatnim uslugama. Biznis Portal je uređen tako da obezbeđuje lako snalaženje i samostalno upravljanje, a aktivacija je potpuno besplatna.

Sa druge, putem portala Moja Firma pružamo podršku kroz bazu znanja i informisanja koje su na raspolaganju svim ljudima sa poslovnom idejom. Predstavljajući najbolje primere lokalne i globalne prakse, želimo da inspirišemo ljude da se upuste i sami u preduzetničke vode.


Benchmark: Startapovi su veoma aktivno polje; planira li Telenor neke posebne aktivnosti kako bi ispratio ovaj veoma dinamičan segment koji i kod nas ubrzano dobija na značaju?

Ivan Stojanović, Telenor: Jedan od naših glavnih aktivnosti je da probudimo interesovanje među kreativnim i ambicioznim pojedincima koji još uvek otkrivaju preduzetništvo i tehnologiju i ohrabrimo ih da svoje ideje razviju i realizuju. U tom smislu, pod okriljem strateškog cilja - podrške razvoju malog i srednjeg biznisa u Srbiji, Telenor je početkom septembra pokrenuo jedinstveni portal www.mojafirma.rs, namenjen poslovnim licima u Srbiji - preduzetnicima, vlasnicima malih i srednjih preduzeća, te porodičnim firmama. Ideja iza portala je veoma jednostavna - da poslovna zajednica na jednom mestu može imati sve informacije u vezi sa pokretanjem, ali i vođenjem malog i srednjeg preduzeća u Srbiji.

Portal Moja Firma - jedinstveni projekat podrške biznisu telekom operatera

Iskreno verujući u potencijal malih i srednjih preduzeća, kroz Moja Firma web - portal približavamo temu preduzetništva širem delu publike i pomažemo u stvaranju neophodnih preduslova za razvoj preduzetništva. Posetiocima portala je omogućeno da preuzmu najvažnije formulare, šablone ugovora, kalkulatore troškova, kao i mnoge druge korisne dokumente koji mogu pomoći da se administrativni poslovi završe brže i jednostavnije. Ukoliko postoje neke nedoumice, tim stručnjaka, okupljen oko www.mojafirma.rs će odgovoriti na sva pitanja koja posetioci sajta postave putem forme „Postavi pitanje“, dostupnoj u okviru svake sekcije.

ivan8.jpg

Verujemo da će ovaj pionirski poduhvat značajno doprineti stvaranju okruženja u kom ćestartapovi, preduzetnici i porodična preduzeća osećati da imaju podršku i da su vrednovani na osnovu informacija, novosti i ključnih saveta iz domena poslovanja i preduzetništva.


Benchmark: Koji su digitalni servisi u ponudi biznis korisnicima i kakvi su dalji planovi na tom polju? (One Drive for Business, Office 365..)

Ivan Stojanović, Telenor: Imajući širu sliku o kretanjima tržišta, a istovremeno i razumejući potrebe malih i srednjih preduzeća, pored brzog interneta i najnovijih uređaja, fokus stavljamo i na relevantne digitalne servise koje nudimo našim biznis korisnicima: OneDrive i Office 365.

Usluga OneDrive for Business je sastavni deo najvećeg broja Moja Firma i internet tarifnih paketa, a poslovnim korisnicima je dostupna i kao tarifni dodatak, nezavisno od drugih usluga. Ponuda omogućava besplatno korišćenje jednog terabajta prostora za skladištenje podataka i njihovo deljenje. Office 365 paketi su dostupni nezavisno od drugih usluga u Telenoru, čak i kompanijama koje nisu korisnici naših usluga.          

 

Benchmark: Gospodine Stojanoviću, hvala Vam puno!

zeljkoz Član postova: 404
Meni se u firmu dešavalo da nam, u sred pregovora oko produženja saradnje, prestanu da odgovaraju na poruke i pitanja, pa više ne razmatramo produženje ugovorne obaveze a nismo daleko i od promene operatera po prvi put.
Milan Neregistrovan korisnik
Veliki problem svih tehnickih podrski kod teleoperatera je call centar koji moze da odbije svakog klijenta. Oni su manje vise kao govorni aparati, pricaju jednu te istu pricu: kad kao biznis korisnik trazis nekog glavnog, kazu nema nikoga ko je "glavni". Korisnik se okrene i ode na drugu stranu, barem je sa mnom takav slucaj bio kod treceg operatera
alfaunits Član postova: 39354
Ovo je MTS skoro uradio i za jednu osrednju firmu na NBG, od kako su se preselili tamo (los signal, postavili im pojacivac valjda i sada radi bolje nego u centru .
pestkiller Član postova: 61
Koristili smo usluge 063 mreže (Mobtel-Mobi 063-Telenor) punih 17 godina, povećavali broj SIM kartica, nikada nismo vodili štedeli kada smo bili u romingu itd. Onda se preduzeće preselilo u drugi objekata na periferiji grada (6 km od centra). Kvalitet signala Telenorove mreže nezadovoljava ni obične razgovoroe, a kamoli 2G/3G prenos podataka. Redovno se kači Hrvatski VIP, jer je Telenorov signal nepostojeći. Do Hrvatske ima cca 15 km vazdušnom linijom. Nazovem podršku, sve objasnim i pitam šta mogu da učine. Dobijem sjajan odgovor od "devojčice" sa druge strane: "U podešavanjima telefona isključite automatski odabir operatera pa Vam se telefon neće priključivati u roming"!!! Genijalno. Prijavim problem i u lokalnoj filijali. Nikakva reakcija. Na moje insistiranje dobijem odgovor kako taj deo grada nije pokriven signalom i da budem uporan prilikom pokušaja ostvarivanja poziva. I to je to. Kada je tako, pređemo u MTS, koji su o svom trošku instalirali piko GSM repetitor. A Telenor neka prodaje "Pure Connectivitiy" nekome drugom.

Novi pristup unapređivanju mreže: Ingeborg Ofsthus, Telenor CTO (video)

3G signal za celu Srbiju

  • Povezane teme:
10604
10605
10606
10607
10608
10609