Greška

Došlo je do greške.

Predstavljamo: novi Gigatron sajt

21.03.2013 06:54 | 0 Biznis IT
Predstavljamo: novi Gigatron sajt

Kompanija Gigatron iz Beograda, najuspešniji domaći maloprodajni lanac u sferi računara i IT opreme, je napravila krupan korak napred na svoj deseti rođendan. Desetogodišnjicu svog postojanja ova kompanija, koja je počela od malog šopa na Banovom Brdu, između ostalog obeležava i pokretanjem novog sajta koji ima ambiciju da unese značajne novine i promene u doživljaju kupovine. Inicijalni utisci su da će promena i unapređenj

Filip Majkić

Predstavljamo: novi Gigatron sajt

Svi znamo da online kupovina ima određenih prepreka na srpskom tržištu, ali i da postepeno uzima sve više maha. S tim u vezi, prodavci se moraju potruditi da ponude što više kvalitetnih sadržaja i učine iskustvo kupovine ne samo zanimljivim i zabavnim, već i poučnim i interaktivnim. Kompanija Gigatron je načinila krupan korak napred predstavljajući svoj novi, redizajnirani sajt.

Gigatron, kao lider u IT maloprodaji, ne samo da je svestan svih potreba i izazova koji stoje pred njim, nego ima i svojevrsnu obavezu da "razbija led." Bilo bi iluzorno nabrajati sa kakvim se sve preprekama suočava koncept online kupovine u Srbiji: od manjka poverenja stanovništva u banke i kreditne kartice, preko teškoća sa procesiranjem narudžbina i nameta na trgovce, do manjka rasprostranjenosti internet kulture uopšte. Stoga, nije tako lako baciti akcenat na online prodaju. Sa druge strane, direktna kupovina je u još većim izazovima, i online prodaja je, između ostalog, način kako dopreti do kupaca koji nisu u stanju da direktno dolaze do prodavnica, ili jednostavno žele ugodnost kupovine iz svog doma.

Takvi kupci se pre svega suočavaju sa izazovom da saznaju šta je to što kupuju, koje su karakteristike proizvoda i šta dobijaju sa time. Bazične odgovore na ta pitanja daju specifikacije, koje su i do sada bile prisutne na sajtu. Nešto slično možemo reći i za komentare i relativno revnosno odgovaranje na pitanja korisnika u njima, što je donosilo određeni stepen interaktivnosti. Međutim, sa novim sajtom, Gigatron je odlučio da ponudi mnogo više. Stoga, pogledajmo koje mogućnosti korisnicima donosi Gigatronov novi sajt.

I radnja i portal

Po prvi put se ovakvim projektom objedinjuju funkcije (online) radnje i portala. Ključne stavke novog sajta su daleko veći obim prilagođavanja kupcu i njegovim potrebama, kao i - realan lager. Po prvi put će veliki domaći maloprodajni lanac imati na sajtu samo i isključivo ono čega zaista ima na lageru, što je informacija od velikog značaja za sve kupce. Na stranici proizvoda će biti obeležen njihov status, kojim će kupci znati koji je proizvod odmah dostupan i gde (o čemu će biti još reči malo kasnije), odnosno za koji je proizvod potrebno sačekati da se obavi proces dobavke.

Dizajn je unapređen, pri čemu se vodilo računa da se zadrže karakteristike vizuelnog identiteta. Korisnici će moći da koriste značajno unapređenu pretragu. Cilj je bio da se u par klikova dođe do bilo kog dela sajta. Navigacija je značajno unapređena u tom smislu i vodilo se računa da razni elementi bitni za korisnika (korpa, login polje i sl.) bude dostupno u svakom trenutku na jedan klik iz bilo koje sekcije sajta. Sve se sortira po sistemu glavnih kategorija i uz pomoć glavnog menija, pri čemu je u mnogim slučajevima dovoljno uraditi "mouse over" da bi se došlo do željene kategorije, što je svakako lakše i jednostavnije od kliktanja na nekoliko linkova (i čekanja da se učita naredna stranica) i doprinosi lakšoj navigaciji. 

Kada se dođe na neku od glavnih kategorija, header u vrhu sadržaće kombinaciju banera (od 3 do 9), od kojih će neki automatski izlaziti oni koji su generisani po određenim kriterijumima (najprodavaniji, najpopularniji...), ili će pak osoblje kompanije Gigatron promovisati aktuelne i zanimljive proizvode. Kada se dođe do same stranice konkretnog, pojedinačnog proizvoda, ovaj header postaje galerija slika samog proizvoda.

Takođe je unapređeno i filtriranje sadržaja. Na samoj glavnoj strani postoje filteri koji pomažu izbor određenih proizvoda ili grupe proizvoda, koji bi kupcu mogli biti zanimljivi, a što bi mu pomoglo da što pre pronađe ono što mu treba već preko glavnog menija ulaskom u posebnu ponudu. Najzad, važna novina jeste što će na svakoj stranici proizvoda stajati informacija u kojoj se radnji trenutno taj proizvod fizički može nabaviti, što je od velikog značaja za one koji hoće da kupe robu fizički, budući da Gigatron sada ima poveći broj radnji.

 

Korisnik u fokusu

Opcije plaćanja

Postojaće mnoge opcije plaćanja, od kojih su neke dobro poznate, a neke su novina. Online plaćanje kreditnom karticom je implementirano i startovaće u narednih nekoliko dana. Takođe, tu je i mogućnost kupovine online kreditom, što će takođe proraditi u roku od nekoliko dana. Ostali standardni vidovi plaćanja su poznati i preneti i iz prethodne iteracije sajta - plaćanje pouzećem, uplatom na račun i tako dalje. Što se samog plaćanja tiče, predviđene su određene pogodnosti za registrovane korisnike sajta, o čemu ćemo više reći u narednom delu.

Korisnik u fokusu

Nova misija Gigatrona je približavanje krajnjem kupcu, i to se oseća na svakom koraku na novom sajtu. Registracijom na sajtu se korisnicima otvara mnoštvo opcija unutar samog Gigatron portala. Kada se kupac registruje tj. otvori svoj nalog on kupovinom dobija Gigatron bodove, koje skuplja svojim kupovinama. Te bodove korisnik potom može utrošiti na kupovinu nekog proizvoda, bilo tako što će umanjiti cenu željenog proizvoda i to maksimalno do 50% njegove vrednosti. Drugim rečima, uz dovoljno bodova, moguće je prepoloviti cenu. Stvar je jasna - što više kupovine, to više bodova.

Po prvi put se potpuno izjednačavaju u radnji i na sajtu. To znači da će iste pogodnosti i benefiti važiti i za kupce koji kupuju u radnjama (gde će se prodavci takođe starati da zavedu svaku kupovinu na ime određenog korisnika vezujući je za njegov nalog na Gigatron sajtu - naravno, ukoliko sam kupac to bude želeo). Ukoliko kupac nije registrovan, a želi da se registruje, sve što je potrebno jeste da ostavi mail prodavcu, te da kada bude došao kući potvrdi registraciju na sistemski mail koji mu je u međuvremenu pristigao. Odmah će mu se prikazati broj bodova koje je ostvario kupovinom.


 

Prijateljstvo, prijateljstvo

Ukoliko kupac usmeri svog prijatelja da kupi neki proizvod u Gigatronu, i ukoliko novi kupac to potvrdi, bez obzira da li je kupovinu obavio fizički u radnji ili preko portala, tada obojica dobijaju bodove automatski, srazmerno obavljenoj kupovini - pod uslovom da su obojica registrovani.  Na ovaj način je dodatno olakšana akumulacija Gigatron bodova, čime se dodatno stimulišu dalje kupovine.


 

Aktivno učestvovanje

Sedam dana nakon kupovine proizvoda, sistem šalje mail kupcu kojim ga pita da li je zadovoljan proizvodom, i poziva ga da podeli svoje utiske sa ostatkom Gigatron zajednice, odnosno na samom sajtu. Ukoliko kupac odgovori potvrdno, odnosno ostavi utisak/kratak korisnički opis koji je korektne forme (pristojno napisan, čitljiv, bez psovki, ali i bez upliva u sam sadržaj),  takav komentar/utisak se objavljuje na sajtu i kupac za to dobija dodatne poene. Na taj način se na nalogu ponovo akumuliraju poeni.

Kupcima je takođe na raspolaganju i opcija "Pitajte korisnika". Ovim putem se može postaviti pitanje svima koji su kupili određeni proizvod, a registrovani su na Gigatron sajtu, o određenom proizvodu, njegovim karakteristikama, prednostima ili manama. Kupac prilikom registracije može da odabere da li želi ili ne želi da aktivno učestvuje u ovim vrstama aktivnosti. Ukoliko to polje bude čekirano, kada se postavi pitanje o tom proizvodu, registrovani kupac koji ga je ranije kupio dobija pitanje i može da odgovori na njega ukoliko to želi.

Na nalogu je kupcu izlistano poslednjih pet pregleda proizvoda, što je takođe novina. Na taj način se brzo i lako može podsetiti proizvoda koje je pregledao prilikom prethodne posete sajtu, što je uvek zgodno. Kada se prijatelji povežu na Gigatron sajtu, omogućena je opcija četovanja putem instant mesindžera, odnosno putem svojevrsne društvene mreže unutar samog sajta.

Prijatelji se mogu povezivati ne samo na osnovu ranijih poznanstava, već i kupovinom proizvoda ili komentarisanjem proizvoda. Svako može dodati prijatelje pomoću email adrese, nakon čega sistem automatski šalje mail sa zahtevom za prijateljstvo "drugoj strani", slično kao kod drugih IM aplikacija. Prijatelji će moći da vide i međusobne istorijate kupljenih proizvoda, što je isto tako zgodna opcija i može da pruži neke ideje vezano za kupovinu.

Kupac i porudžbina

Registrovani kupac može u svakom trenutku iz svog naloga da vidi istorijat svojih kupovina. Još jedna značajna novost je što će moći da vidi u svakom trenutku i status svoje porudžbine, što je za svakog kupca veoma važno i što je novina kod domaćih IT prodavnica. U ovom trenutku nisu potpuno definisani koraci u kojima će se ovaj status menjati, premda je najverovatnije da će to biti statusi "poručeno", "kontaktiran" i "isporuka krenula".


Završni utisci

Popusti uz vezanu kupovinu

Što se tiče same kupovine proizvoda, moguće je ostvariti određene popuste putem kupovine srodnih, preporučenih proizvoda koji su na akciji (ovde ne mislimo na popuste ostvarene bodovanjem). Preporučeni proizvodi će postojati u vezi sa svakim proizvodom. Primera radi, uz laptop možete kupiti miša, ili neki eksterni disk kao dodatak. Sada će ispod proizvoda koji za to budu bili validni postojati stalna informacija da se uz taj uređaj može u paketu kupiti još neki, čime se ostvaruje dodatni popust na tako obavljenu, vezanu kupovinu.

Tim načinom se ostvaruje pravo na posebnu cenu, koja je niža nego da se te dve stvari kupuju odvojeno. Pored toga, značajno je i to što korisnici neće morati da "jure" informacije o raznim popustima ili da čekaju na popuste na određene vezane kupovine, kao što je to do sada često bio slučaj, već će lako i jednostavno - i u mnogo više situacija - moći da iskoriste tu opciju na opisani način.

Takođe, postojaće i preporuke za kupovinu koje ne spadaju u "vezanu kupovinu", odnosno čijim se obavljanjem ne ostvaruje dodatni popust, što takođe treba imati na umu. Tu se radi o prostoj "preporuci", koja je i danas prisutna na mnogim sajtovima, i treba je razlikovati od vezane kupovine.

Mikrosajtovi za vendore

Izuzetno značajna novina, ne samo za obične kupce, već i za vendore, jeste implementiranje mikrosajtova (uz ogradu da ovo nije definitivan i finalni naziv za ovakve projekte). Radi se, praktično, o šopu unutar šopa, sa svojom naslovnom stranom. Na ovaj način će kupci koji kupuju uređaje po brendu moći da lakše pronađu ono što ih zanima, ali će i vendori moći da adekvatnije predstave svoje proizvode.

Tu će biti mesta i za određene videe, reklame, poruke, advertorijale, koje prodavnica po logici stvari ne može imati na svojoj glavnoj strani u generalnim kategorijama. Korisnicima će se unutar vendorskog mikrosajta prikazivati samo one kategorije koje postoje kod datog vendora - recimo, Canon mikrosajt neće imati kategoriju laptopova. Osim toga, vizuelni identitet mikrosajta će biti prilagođen vizuelnom identitetu vendora. Kupovina će se, naravno, i ovde obavljati preko Gigatrona, uz sve pogodnosti koje važe za Gigatron kupce.

Zaključak

Verovatno je jasno da danas ostati u mestu zapravo znači nazadovati. To je očigledna činjenica u svim porama života - stagnacija zapravo znači propadanje. Ko zna koliko je puta to očiglednije u biznisu, a posebno u dinamičnom i specifičnom poslu kakav je IT retail. Zamislite samo koliko je rizično praviti lager sa uređajima koji koliko u roku od par nedelja mogu zastariti, ili izaći iz trenda. Stoga je neophodno imati alat koji će obezbediti da se brzo i lako dopire do kupaca, ali i da kupci mogu brzo i lako doći do proizvoda koji im je potreban.

Gigatron je upravo takvu alatku dobio sa novim sajtom, koji je po mnogo čemu specifičan i jedinstven na ovom podneblju. Vreme će pokazati koliko će poslovanje kompanije biti unapređeno sa novim sajtom, ali je sasvim sigurno da se ovakav evolutivni pomak očekivao, a možemo reći i tražio od strane domaćih kupaca u proteklim godinama.

Online prodaja u Srbiji nudi dosta mogućnosti i tržište ni izdaleka nije "već podeljeno", tako da je pred kompanijom veliki izazov da se još više fokusira na online trgovinu. Gigatron je to shvatio i sada je u prilici da u bukvalnom smislu te reči formira zajednicu. Na taj način će i iskustvo u kupovini biti zanimljivije, a i kupci će se dugoročno vezati za Gigatron, po receptu koji smo već videli u inostranstvu na razvijenijim tržištima i do sada ga stalno priželjkivali u Srbiji - a sada, zahvaljujući Gigatronu koji je prvi "povukao", imamo i to.

Specifičnost izazova koji je pred Gigatronom je u tome da možda i neće najveća prepreka na tom putu dolaziti od onih koji su naizgled veliki konkurenti u tržišnoj utakmici. Najveće prepreke su same navike ovdašnjeg podneblja u kombinaciji sa nedostatkom kulture online kupovine. Zbog toga su upravo značajne novine koje je Gigatron uveo sa svojim novim sajtom, i ne sumnjamo da će svi izazovi koje bude donosila budućnost biti savladivani. Najbolja garancija za to je upravo novi sajt sa svojim novim mogućnostima, koji ne samo da se prilagođava izazovima sadašnjice, već je spreman i za izazove sutrašnjice.

Reč urednika: Kuda ide ovaj IT svet?

Reciklaža IT uređaja

  • Povezane teme:
10604
10605
10606
10607
10608
10609