Greška

Došlo je do greške.

Performanse Android smartfona, Q1 2014.

06.03.2014 10:58 | 0 Mobile
Performanse Android smartfona, Q1 2014.

Davno beše kad smo sredinom pretprošle godine pisali članak o performansama Android mobilnih uređaja, pa smatramo da je itekako vreme da se ponovo dotaknemo te teme. Tada smo pisali o smartfonima i tabletima u jednom tekstu, ali ovoga rešili smo da ih odvojimo. Mnogo toga se promenilo u protekle dve godine jer smo u međuvremenu dobili snažnije procesore, naprednije grafičke čipove - zapravo moćnije čipsete. Osvrćemo se na rezult

Dragoljub Radovanović

Performanse Android smartfona

Kako vreme odmiče, hardver u mobilnim uređajima postaje sve jači. Ovde naravno mislimo na mobilne telefone i tablet računare, ali ovoga puta se fokusiramo na prve, ujedno i manje uređaje. Priča o smartfonu kreće se kompanijom Apple i njihovim iPhone modelom koji je davne 2007. godine pokrenuo čitav splet događaja i promena na dotadašnjem mobilnom tržištu. Pojam mobilnog telefona je redefinisan u to vreme, i Apple zaista jeste bio prvi koji je započeo takozvanu "revoluciju". Da li bi se pojavio neko drugi u međuvremenu da iPhone nije predstavljen tada kada jeste? Verovatno - ali ne možemo biti sigurni u "šta bi bilo kad bi bilo" domenu.

Tema o kojoj ćemo pričati danas zapravo se ne tiče Apple-a, već kompanije Google i njihovog operativnog sistema. Android - platforma koji je u današnje vreme izuzetno rasprostranjena, pokazala se kao sasvim dostojan konkurent iOS-u. Razlog zbog kojeg je Android tu gde jeste je veliki broj proizvođača koji ga upotrebljavaju. Sa jedne strane, to je odlična stvar zbog toga što imamo slučaj zdrave konkurencije između kompanija i široku paletu modela iz niske, srednje i visoke cenovne klase. S druge strane, problem nastaje zbog različitih verzija Androida koje se na njima nalaze, usled ogromne fragmentacije, ali to ipak nije tema kojom se bavimo danas...



Ono čime ćemo se baviti ovom prilikom jesu performanse Android smartfona, konkretno modela koje smo lično testirali. Poslednji put smo se dotakli ove teme pre dve godine, ali pošto tehnologija gura napred, istim tempom i smartfoni vremenom postaju snažniji. U međuvremenu su se pojavili novi čipseti kod kojih su zastupljeniji procesori sa četiri jezgra, ili sposobniji grafički čipovi, koji zajedno moraju da se izbore sa visokim rezolucijama ekrana kao što je 1920 x 1080 - uskoro i većim.

Porast u broju jezgara nije toliko bitan koliko je bitna sama procesorska snaga ili snaga grafičkog čipa. Bitnu ulogu svakako igraju i više frekvencije rada nego nekad, tako da današnji procesori isporučuju više MFLOPS-ova, a isti je slučaj i sa grafičkim čipovima koji isporučuju više miliona trouglova u sekundi, imaju više GFLOPS-ova, itd. Jednostavno, novije arhitekture donose bolje performanse mobilnih uređaja, a samim tim i bolje korisničko iskustvo. Aplikacije postaju sve zahtevnije, a igre postaju grafički naprednije - potreban je hardver na vašem smartfonu koji sve to može da isprati.



U priči su pet glavnih proizvođača čipova - Nvidia sa Tegrom (koja se jako retko koristi u smartfonima), Samsung sa Exynos-om, Qualcomm sa Snapdragon-om, Texas Instruments i MediaTek. Među njima drastično se ističe Qualcomm, čiji se čipseti u poslednje vreme nalaze u skoro svim vodećim smartfonima - mislimo na Snapdragon 600 i Snapdragon 800 SoC-ove. Samsung je pomalo zapostavio svoje Exynos čipove, ali mogu se u ponudi naći njegovi proizvodi sa poprilično dobrim Octa rešenjima (dva Quad Core procesora), mada češće se koriste Qualcomm-ovi čipseti. Texas intruments je u poslednje vreme pao u senku Qualcomm-a tako da ga ne srećemo previše često, dok MediaTek često viđamo u telefonima srednje i niže klase.


Rezultati sintetičkih testova

Kako bi korisnici dobili konkretnu sliku performansi uređaja koji se nalaze na tržištu, u tu svrhu se koriste razne Benchmark aplikacije koje postoje za Android platformu. One su dobar način da se pokaže moć određenog čipseta, tačnije njegovog proceosora i grafičkog čipa - zabeleženi u formi rezultata, kako bi on bio upoređen sa drugim smartfonom. Tu naravno spadaju i količina/performanse RAM-a, performanse skladišne memorije, bukvalno svake komponente koja utiče na performanse.

Reč je ipak o sintetičkim testovima koji imaju određen stepen varijacija i nedoslednosti, a u poslednje vreme ste mogli pročitati i o "prljavim" metodama kojima se proizvođači koriste kako bi istakli njihov smartfon na vrh tabele. Sledeće rezultate koje ćemo pokazati ne treba uzimati zdravo za gotovo, jer i oni nekad ne oslikavaju potpuno performanse koje dobijate u realnom korišćenju, ali su svejedno ipak veoma dobar pokazatelj snage i performansi određenog modela.



Od septembra prethodne godine Benchmark je proširio broj benchmark aplikacija koje koristimo pri testiranju smartfona, sa desetak na oko petnaest aktuelnih naslova za procenu performansi. U nastavku se nalaze rezultati dobijeni pri testiranju 21 modela koje smo testirali u periodu od kraja protekle godine kada smo proširili broj testova, zaključno sa najsvežije testiranim modelom. Njihove kompletne testove, više informacija o hardveru koji poseduju i mnogim drugim detaljima možete dobiti klikom na sledeće linkove:

HTC One Mini
Gigabyte GSmart Maya M1
Samsung Galaxy S4 Active
LG G2
Sony Xperia Z1
Gigabyte GSmart Maya M1 v2
Sony Xperia Z Ultra
Gigabyte GSmart Aku A1
Samsung Galaxy Note 3
Lenovo K900
Gigabyte GSmart Tuku T2
Blu Products Life Play
Blu Products Studio 5.0 S
HTC One Max
Lenovo P780
HTC Desire 601
Gigabyte GSmart Roma R2
Blu Products Dash 4.5
Google (LG) Nexus 5
Blu Products Life Pure
LG G Flex

 

Quadrant, Nenamark, Vellamo


Quadrant

Quadrant je popularna benchmark aplikacija, sa kojom ste verovatno upoznati. Ona pokreće seriju CPU, I/O 2D i 3D testova, za koju dodeljuje određen broj poena i na kraju ih sabira u konačan rezultat.



Nenamark 1

NenaMark 1 je OpenGL ES 2.0 grafički benchmark, koji opterećuje GPU grafičkim elementima kao što su refleksije, dinamičke senke, parametrične površine, čestice i različiti modeli svetla.



NenaMark 2

NenaMark 2 je OpenGL ES 2.0 grafički benchmark, sličan kao Nenamark 1, ali sa nešto zahtevnijim grafičkim efektima veće rezolucije. On takođe opterećuje GPU grafičkim elementima kao što su refleksije, dinamičke senke, parametrične površine, čestice i različiti modeli svetla.



Vellamo

Vellamo je benchmark aplikacija koja testira performanse browser-a Android mobilnih uređaja. On testira stabilnost, networking, JavaScript, rendering i korisničko iskustvo, tako da je dobrim delom baziran na realnim testovima i situacijama sa kojima se srećemo tokom pretraživanja interneta.


 

 

Antutu, Linpack, Benchmark Pi, CF-Bench


Antutu

Antutu je jedna od najpopularnijih benchmark alatki koja provodi vaš uređaj kroz performanse memorije, CPU integer-a, CPU floating point, 2D i 3D grafičke performanse, brzinu upisa/čitanja SD kartice i I/O performansu databaza.



Linpack

Linpack je isključivo CPU benchmark aplikacija. Ona meri brzinu vašeg uređaja tako što meri koliko miliona floating point operacija u sekundi (MFLOPS) vaš uređaj može da uradi za što kraće vreme. Poseduje dve opcije Single Thread i Multi Thread.
 



BenchmarkPi

BenchmarkPi je jednostavan benchmark koji računa koliko je vašem uređaju potrebno milisekundi da izračuna Pi (3.14...) vrednost.
 


CF-Bench

CF-Bench je alatka koja između ostalog meri performanse memorije i procesora, a ona je specifično namenjena uređajima sa više jezgra, tako da nije baš reprezentativna za jednojezgarne modele.


 

 

BrowserMark, Sun Spider, PeaceKeeper, Octane


BrowserMark

BrowserMark nije aplikacija, već se ovaj test pokreće direktno iz Browsera uređaja. Ukratko, BrowserMark je namenjen da ispita koliko je brz vaš Browser.
 


SunSpider

SunSpider je takođe još jedna alatka, koja nije aplikacija, već se takođe pokreće iz Browsera. Sunspider je JavaScript benchmark koji testira JavaScript jezik, tako da je takođe vezana za brzinu Browsera.



PeaceKeeper

PeaceKeeper je univerzalni test koji se takođe bavi ispitivanjem brzine Browsera vašeg smartfona, ili bilo kog drugog uređaja. On testira kategorije kao što su HTML5 - Web GL, HTML5 - Video, HTML5 - Web Worker, JavaScript, Rendering, itd.



Octane

Octane je moderni benchmark koji meri JavaScript engine performanse, kroz seriju testova koji predstavljaju današnje kompleksne i zahtevne web aplikacije. Cilj Octane-a je da meri performanse JavaScript koda koji se nalazi u velikim svakodnevnim web aplikacijama koje srećemo.


 

 

SmartBench, Epic Citadel, 3DMark Ice Storm


SmartBench

SmartBench je aplikacija koja procenjuje sveukupne performanse smartfona koji imaju procesore sa više jezgara. On prolazi kroz seriju testova koji se tiču produktivnosti, tačnije procenjuje performanse komponenti vašeg smartfona i na kraju pruža rezultat u vidu indeksa produktivnosti.



Epic Citadel

Epic Citadel je zapravo ujedno i igra i benchmark aplikacija koja koristi Unreal Engine 3, pa je samim tim i nešto grafički zahtevnija. Ona uključuje kompleksno osvetljenje i senke, realistične refleksije i dinamičke pokrete objekata. Rezultati takođe zavisi i od toga koju rezoluciju smartfon koristi, tako da treba uzeti i to u obzir, jer sa manjom rezolucijom postiže se veći broj frejmova po sekundi.



3DMark Ice Storm

3D Mark je jedan od najpopularnijih benchmarka za procenu performansi PC-a, koji se takođe pre nekog vremena pojavio i za Android uređaje. On je takođe poprilično grafički zahtevan, tako da pruža dobar način da proverite koliko je vaš smartfon sposoban za gejming kada su pitanju 3D igre.



 

 

Zaključak


Zaključak

Pošto imamo poveći broj aplikacija za testiranje, pre svega, pogledajmo koji su to modeli telefona dobili najveće rezultate u pojedinačnim aplikacijama. Takođe možda nekome bitnija stvar - koji je to model od svih ovih testiranih zapravo smartfon sa najboljim rezultatima sintetičkih testova.


Quadrant - Sony Xperia Z Ultra - 21359 poena
Nenamark 1 - Gigabyte GSmart Roma R2 - 66.7 FPS
Nenamark 2 - HTC Desire 601 - 61.7 FPS
Vellamo - LG G Flex - 2970 poena
Antutu - LG G Flex -35501 poena
Linpack Single Thread - Samsung Galaxy Note 3 - 487.4 MFLOPS
Linpack Multi Thread - Samsung Galaxy Note 3 - 1047.62 MFLOPS
Benchmark Pi - Samsung Galaxy Note 3 i LG G2- 100ms
CF-Bench - LG G2 - 35033 poena
BrowserMark - Samsung Galaxy Note 3 - 2777 poena
SunSpider - LG G2 - 726ms
Peacekeeper - Samsung Galaxy Note 3 - 889 poena
Octane - Samsung Galaxy Note 3 - 3698 poena
SmartBench - LG G Flex - 10073 poena
Epic Citadel - HTC One Max - 60.9 FPS
3D Mark Ice Storm 720p - HTC Desire 601 - 5083 poena
3D Mark Ice Storm Unlimited - Sony Xperia Z Ultra - 16710 poena




Modeli sa koji su se našli na vrhu liste rezultata:

Samsung Galaxy Note 3 - 6 puta
LG G Flex - 3 puta
LG G2 - 3 puta
Sony Xperia Z Ultra - 2 puta
HTC Desire 601 - 2 puta
HTC One Max - 1 put
Gigabyte GSmart Roma R2 - 1 put



U odnosu na prethodni članak koji smo pisali na ovu temu gde je dominirao jedan model, sada situacija nije toliko jasna, ali ipak je Samsung Galaxy Note 3 odneo pobedu, pojavivši se šest puta na vrhu tabele. Problem je u tome što modeli kao LG G2, LG G Flex, Sony Xperia Z ili Z Ultra takođe imaju jako slične rezultate, iz razloga što svaki od njih koristi odličan Qualcomm Snapdragon 800 čipset. Google Nexus 5 takođe možemo ubrojati u ovu listu jer takođe koristi isti čipset, ali za razliku od mnogih, ovo je jedan od retkih telefona koji "ne vara" na testovima, tako da se ne nalazi u vrhu tabela, iako je u realnom korišćenju brži od svakog od ovih pomenutih modela.

Želimo za kraj da istaknemo da nije sve u rezultatima sintetičkih testova, tu postoje i mnogi drugi faktori koji utiču na odabir telefona, tako da se ne treba slepo voditi ovim ciframa. Toliko od nas ovoga puta, ostanite uz Benchmark!

Značaj RAM-a za Android i njegov multitasking

Podsetimo se: Kvalitet kamera testiranih smartfona

  • Povezane teme:
10104
10105
10106
10107
10108
10109