Greška

Došlo je do greške.

Opis igre: Tomb Raider

19.03.2013 10:13 | 1 Games
Opis igre: Tomb Raider

Tomb Raider je u svetu igara isto ono što je Indijana Džons u filmskoj industriji, oličenje avanturističkog žanra koje datira iz vremena kojeg se neki mlađi čitaoci možda i ne sećaju. Sada već davne 1996. dodine započeta je priča o istraživačkom duhu i avanturama mladog fiktivnog britanskog arheologa Lare Kroft, jednog od najpoznatijih protagonista iz video igara ikada, koji je ostavio pečat na dobar deo detinjstva mnogih generacija kasnije.

Nikola Branković

Lara je uvek važila za neustrašivu i pre svega vrlo atraktivnu žensku figuru, talentovanog istraživača koji u potrazi za avanturom razotkriva mnoge misterije drevnih civilizacija suočavajući se sa natprirodnim i obilazeći skrivene lokacije širom globusa. Međutim, umesto superheroine izuzetno vešte u rukovanju oružjem i sposobne da u par poteza savlada i nekoliko višestruko krupnijih oponenata, sada imamo jednu „novu“, dosta krhkiju i, rekli bismo, nežniju Laru koja je sve samo ne iskusna u borbi. Ona je mlada i neiskusna, željna avanture ali bez ikakve predstave o neverovatnom spletu okolnosti i sledu događaja koji će jedno obično putovanje pretvoriti u nešto mnogo više od toga.

Opasnost vreba sa svih strana, a svaki njen pogrešan korak može dovesti do smrtnog ishoda koji će se odigrati tik ispred vaših očiju i to na neočekivano brutalan način. Momenti poput borbe sa čoporom razjarenih vukova, pad sa litice ili pak nepažnjom aktivirana zamka za medvede samo dodatno naglašavaju „krhku“ prirodu Lare i činjenicu da u stvari upravljamo smrtnim živim bićem.

Novi Tomb Raider predstavlja oštar zaokret u odnosu na kompletan serijal, ili barem pravac u kom je do sada išao, a što je jasno od samog starta kada će vas dočekati mlada i neiskusna Lara nasuprot dosadašnjoj heroini punoj samopouzdanja. U pitanju je „reset“ kompletne priče gde je glavna protagonistkinja na samom početku svojih životnih pustolovina, podmlađena i na neki način osvežena za nove generacije koje su u međuvremenu nakon svih ovih godina stasale. Naslov poslednjeg nastavka je bez ikakvih sufiksa, dakle samo Tomb Raider, što opet jasno naglašava prekid odnosa sa prošlošću.

Međutim, bez obzira na to Crystal Dynamics studio je uspeo još jednom da nam predstavi vanserijsku „third-person“ akcionu avanturu koja na fantastičan način kombinuje elemente istraživanja, platforminga i preživljavanja. Pozajmljujući najbolje komponente gejmpleja igara Uncharted  i Far Cry 3 kao što su na primer „levelovanje“ zasnovano na iskustvu, otključavanje novih „skilova“, unapredivo oružje i „open world“ okruženje, novi Tomb Raider pruža gotovo savršen balans između akcije, borbe i avanturističkog istraživanja.

Igra počinje sa Larinim prvim arheološko-istraživačkim putovanjem, gde kao dvadesetjednogodišnji arheolog sa ekipom kolega putuje na daleki istok u potrazi za drevnom japanskom zemljom „Yatami“. U uvodnoj sceni na brodu Lara ulazi u žustru raspravu gde uspeva da ubedi ostatak ekspedicije da se upute direktno ka „Zmajevom Trouglu“, nečemu nalik čuvenoj Bermudskoj oblasti koja je poznata po misterioznim nestancima plovila, a uprkos oštrom protivljenju iskusnog arheologa doktora Vitmana. Naravno, stvari kreću po zlu, i ubrzo nakon ulaska u ozloglašeni trougao brod biva zahvaćen snažnom olujom, da bi se nakon brodoloma posada probudila na obali misterioznog ostrva.

Uvodna špica zapravo dosta podseća na seriju Lost, gde u olujnoj noći brodolomnici potpuno dezorijentisano pokušvaju da shvate šta se zapravo dogodilo i gde se nalaze, što se završava njihovim porobljavanjem od strane neinditifikovanih pripadnika lokalnog plemena. Ovo je ujedno i početak igre, kao i prvi zadatak koji će igrač dobiti - a to je osloboditi se iz zamke, nakon čega počinje avantura potrage za ostalim članovima posade i istraživanje čudne civilizacije koja očigledno i dalje obitava na gotovo zaboravljenom ostrvu.

 

Igrivost

Igra zapravo počinje polako, sa dosta uvodnih sekvenci i nekih vrsta mini tutorijala koji postepeno uvode nove elemente mehanike gejmpleja i objašnjavaju svaki od njih u konkretnoj situaciji, da bi stvari relativno brzo potom krenule znatno agresivnijim i dinamičnijim tokom. U početku, Lara je više naučnik i prosečno urbano biće nego iskusni avanturista koji je naučio da se samostalno snalazi u divljini. Lara je neiskusna i mlada ali zato vrlo sposobna i puna potencijala, što će ubrzo kako se priča bude razvijala postati jasno. Nalazi se na potpuno nepoznatom poludivljem ostrvu na kraju sveta, štaviše naseljenom vrlo neprijateljski nastrojenim lokalcima, tako da od mogućih opcija i nema mnogo izbora osim da se maksimalno adaptira na novonastalu situaciju i što je brže moguće savlada osnove preživljavanja.

Početne lekcije će biti fizički vrlo bolne za Laru a takođe brutalne i psihički veoma naporne za igrača jer će Lara prolaziti kroz niz situacija iz kojih će izlaziti sa opekotinama, promrzlinama, zatim biće izbodena i u svakom smislu dovedena do ivice ljudske izdržljivosti. Sve ovo biće jasan indikator njene ranjive i pre svega ljudske prirode, što se i nije moglo reći za njene prethodne inkarnacije. Razvoj Larinog lika tokom igre predstavlja neodvojivi deo kompletnog iskustva i zapravo je jedan od najjačih atributa cele igre. Na žalost, to se ni izbliza ne može reći za njene kolege tj. ostale članove posade koji će se povremeno pojavljivati tokom igre, a koji reprezentuju ništa više do puke generičke likove koji će retko kome ostati u sećanju.

Međutim, još jednu jako bitnu komponentu igre predstavlja upravo samo okruženje, koje je sada jedan ogroman otvoren prostor igraču u potpunosti stavljen na raspolaganje. U pitanju je vrlo mračno i na momente bizarno mesto prepuno drevnih hramova, katakombi i čudnih građevina, zatim bunkera i olupina aviona iz Drugog Svetskog Rata, kao i raznih drugih relikvija rasutih širom pošumljenog ostrva. Igrač ima gotovo potpunu slobodu kretanja po zonski podeljenom prostoru, kao i mogućnost neograničenog vremena samoinicijativnog istraživanja i zavirivanja ispod svakog kamena.

Konstantna latentno napeta atmosfera davaće vam do znanja da se nešto čudno dešava što će funkcionisati kao mehanizam koji će vas goniti u dublje istraživanje i napredovanje kroz igru. Preko podzemnih ruševina i snegom prekrivenih vrhova, do gustih šumskih predela i strmih ivica, okruženje će vas jednostavno fascinirati svojom raznolikošću i raznovrsnošću, tako da nijednog momenta nećete imati osećaj ponavljanja, što je zaista prava retkost.

Tokom Larinog trnovitog proputovanja opasnost će vrebati bukvalno iza svakog ćoška, tako da ćete konstantno biti sa određenom dozom opreza i iščekivanja sledeće borbe za opstanak. Mnogobrojne zamke, zatim „negostoljubivi“ stanovnici ali i buljuk divljih životinja predstavljaće čestu prepreku u progresu između razotkrivanja dve zagonetke. Svaka konfrontacija sa opasnošću predstavljaće borbu do smrti gde će nakon završetka iste samo jedna od dve strane ostati u životu – vi ili neprijatelj, umesto da to bude samo još jedno generičko napucavanje u nizu.

Veštačka inteligencija neprijatelja nas je u više navrata čak iznenadila svojim nepredvidivim potezima, dok pravljenje barikada od stolova ili slanje SOS signala predstavalja uobičajenu pojavu. Takođe, neprijatelji reaguju vrlo realistično na hice, a isto tako će učiniti sve da vam ne dozvole dugo skrivanje iza zaklona, već će vas primorati da iz sigurne defanzivne pozicije pređete u ofanzivu. Ukratko, sekvence borbe su zaista sjajne i adrenalinski intenzivne, i nakon svake uspešno okončane bitke osećaćete se moćnije i iskusnije, što se zapravo zaista i dešava sa Larinim likom tokom igre.

U početku Lara će biti prilično neuka i nekako bojažljivo neprecizna prilikom rukovanja sa oružjem. Međutim, poražavanjem svakog novog neprijatelja, rešavanjem zagonetki ali i pronalaženjem raznih skrivenih artefakata širom ostrva njeno iskustvo će vremenom rasti. Ovo iskustvo je reprezentovano iskustvenim poenima koje će igrač po sopstvenoj volji moći da „uloži“ u usavršavanje neke od Larinih veština i naravno nadogradnju oružja. Tako će lara progresivno postajati sve veštiji lovac, ubojitiji i snalažljiviji borac a što će tokom igre biti vrlo uočljivo ali sasvim očekivano i kako bismo rekli u skladu sa prirodom stvari. Naravno, osim odličnih intenzivnih momenata borbi novi Tomb Raider obiluje i mnogim drugim aktivnostima kao što su fantastične sekvence platformskog pentranja, adrenalinske jurnjave, zatim vrlo oštroumne zagonetke kao i momenti istraživanja ogromnog otvorenog prostranstva.

 

Zaključak

Ono što je takođe upečatljivo u novom Tomb Raider-u jeste grafička raskoš koja na momente zaista ume da oduševi i izmami osmeh na lice čak i potpuno razmaženom „grafikofilu“ koji je odavno ogrezao u tehničku superiornost najnovijeg Crysis-a. Preko predivnih šumskih predela obraslih u gustu vegetaciju gde se svetlost jedva pomalja kroz gotovo spojene krošnje drveća, do širokih otvorenih prostora Tomb Raider jednostavno nikoga neće ostaviti ravnodušnim.

Kao šlag na tortu dolazi i jedinstveni „TressFX“ efekat koji Larinu kosu čini lepršavom i gotovo stvarnom, međutim kako je ovo specijalna komponenta iz AMD-ove kuhinje vlasnici Nvidia grafičkih karti će iskusiti osetniji pad performansi ukoliko ovu opciju drže uključenu. Iako u prvi mah ovaj detalj i ne deluje toliko bitan, ipak moramo priznati da realistično preplitanje vlasi kose preko Larinih ramena i jagodica zaista predstavlja užitak.

Za sve one koji se do sada nisu upuštali u Tomb Raider avanture poslednji nastavak predstavlja odličan prvi korak pošto je ovo očigledno samo početak jednog novog poglavlja u istoriji ove više nego uspešne franšize. Scene borbe su najbolje do sada, okruženje je dinamično i potpuno otvoreno za sve one koji vole da istražuju a zagonetke intrigantne i zadovoljavajuće izazovne. Postoji i nekoliko sitnih loših strana ali toliko je toga dobrog i pozitivnog da ovo prvo zapravo ostaje u senci potonjeg. Igra je odličan start za sve nove avanturiste Lare Kroft ali je isto tako preporučujemo i svakome ko je voleo Uncharted, ranije delova Tomb Raider-a, ili bilo koju drugu akcionu avanturu. Stara Lara je mrtva, živela nova Lara!

Ocena: 90

Kvaliteti:

- Široka raznovrsnost i izazovno rešavanje zagonetki
- Snažna definicija i razvoj lika nove Lare Kraft
- Ogroman otvoren prostor i raznoliko okruženje sa bogatom istorijskom podlogom
- Fantastična mehanika i scene borbi
- Kvalitetan AI protivnika

Nedostaci:

- Neubedljivi sporedni likovi, kao i ostatak priče koji nije u tesnoj vezi sa razvojem Larinog lika
- Mršava multiplejer komponenta ( do duše, na ovom polju nismo ni očekivali puno )

Sajt:  http://www.tombraider.com

Platforma: PC, Xbox 360, PS3

Minimalni hardverski zahtevi:

OS:  Windows XP Service Pack 3
CPU: Dvojezgarni procesor (Intel Core2 Duo 1,86 Ghz (E6300) ili AMD Athlon64 X2 2.1 Ghz (4050+) )
GPU: DirectX 9 grafika sa 512 MB VRAM-a ( Nvidia 8600 ili AMD Radeon HD 2600 XT )
RAM: 2 GB RAM-a
HDD/SSD: 10 GB

Preporučena konfiguracija:

OS: Windows Vista, Windows 7 ili Windows 8
CPU: Četvorojezgarni procesor ( Intel Core i5-750 ili AMD Phenom II X4 955 )
GPU: DirectX 11 grafika sa 1 GB VRAM-a ( Nvidia GTx 480 ili AMD Radeon HD 5870 )
RAM: 4GB
HDD/SSD: 10 GB

Test konfiguracija:

OS: Windows 8 64-bit
CPU: Intel Core i5 750
GPU: NVIDIA GeForce GTX 560 Ti 1GB
RAM: 4GB
Internet konekcija: ADSL, 5 Mbit/s

Komentari

0 Dodaj komentar

Opis igre: Crysis 3

Opis igre: StarCraft II: Heart of the Swarm

  • Povezane teme:
10404
10405
10406
10407
10408
10409