Greška

Došlo je do greške.

Opis igre: The Walking Dead - A New Day

08.05.2012 12:46 | 1 Games
Opis igre: The Walking Dead - A New Day

TellTale Games je gotovo isključivo poznat po simpatičnim point & click avanturama, koje izdaje u vidu preriodičnih epizoda. Iako je malo onih koji će dovesti u pitanje njihovu posvećenost onome što rade, njihove poslednje dve igre bazirane na legendarnim holivudskim franšizama (Back to The Future i Jurassic Park), nisu se baš proslavile među igračima, barem ne dalje od okorelih fanova

Milan Jović

Očekivano, isti koncept su primenili i na The Walking Dead zombi apokalipsu, koja je adaptacija legendarnog stripa Roberta Kirkmana, koji je već pretočen u istoimenu, popularnu TV seriju. Ipak, predrasude koje imamo prema njihovim igrama su nas ubedile da uzbuđenje i entuzijazam ne trošimo na velika očekivanja.
 


 

“A New Day” je prva od ukupno pet planiranih epizoda kojima Telltale Games planira da iz svoje perspektive oživi popularni The Walking Dead univerzum. Ako ste igrali neku njihovu igru, dobićete priličnu jasno sliku o onome šta možete da očekujete od samog izvođenja. Ono što definitivno nećete moći da predvidite je da igra donosi neke od najodvratnijih, najnapetijih, najuznemirujućijih, a istovremeno i najemotivnijih i najdirljivijih momenata koje pamtimo u igrama.

Dakle, u pitanju je point & click avantura koja počinje scenom glavnog protagoniste Lija Evereta, koji je zaglavio sa brbljivim policajcem na putu iz Atlante u obližnji zatvor, zbog zločina koji je (ili nije) počinio. Već na zadnjem sedišti policijskog autmobila, shvatili smo da nešto nije u redu – policijske jedinice jure u suprotnom pravcu ka Atlanti, dok na radiju izveštavaju o čudnim dešavanjima na ulicama grada, na šta smo jedva uspeli da se fokusiramo zbog neprestanog brbljanja matorog policajca koji pritom veruje da je Li nevin.
 


 

Trenutak njegove nepažnje bio je dovoljan da pregazi teturajuću “osobu” na sred autoputa, nakon čega smo završili slupani na obodu obližnje šume. Li se budi i povređen izlazi iz automobila pored koga leži naizgle beživotno telo nesrećnog policajca koji jeste mrtav, ali mrtav gladan ljudskog mesa i koji očigledno pati od titpičnih "zombi" simptoma - poluistrulelo telo i nekontrolisani pokreti i mumlanje, sa očiglednom željom da ono malo preostalih zuba zarije u nešto sveže i sočno.
 

Zombiji, likovi i naracija

Ne želimo da otrkivamo previše detalja i čitaocima pokvarimo uživanje u igri, ali ono što treba da očekujete su iznenađujuće napeti interaktivni susreti sa ovim ružnim stvorenjima koji su po pitanju izvođenja prilično jednostavni i rudimentirani, ali su zato neverovatno napeti, brutalni i zabavni za posmatranje. Kada se Li nađe licem u lice sa zombijima, ono što sledi je interaktivna borba za goli život, koja se svodi na pravovremeno kliktanje na određene vizuelne indikatore na ekranu (uglavnom na telu zombija), kako bi im zarili čizmu, sekiru, šrafciger ili neki drugi predmet u lice. Povremeno, igra zahteva i malteretiranje Q tastera, ne bi li gladna, mrtva usta odgurnuli od lica našeg momka.
 


 

Ipak, najveći deo vremena proveli smo tumarajući malim i prilično restriktivnim lokacijama, u potrazi za korisnim predmetima, a pre svega ćaskajući sa brojnim likovima sa vrlo upečatljivim ličnostima. Šta više, u fokusu igre zombiji ne zauzimaju primarno mesto, baš kao ni u stripu i istoimenoj TV seriji. The Walking Dead svu pažnju posvećuje likovima i odnosima koje igrač gradi sa njima, što češto nije ni malo lako, jer se svi nalaze u situaciji u kojoj im životi vise o koncu, kada mnogi ispoljavaju sve ono što se kosi sa osnovnim civilizacijskim vrednostima.
 


 

Kako se konverzacije odvijaju u realnom vremenu, igra igraču daje taman dovoljno vremena da pročita sve moguće odgovore i ne više od sekunde da se odluči za onaj za koji smatra da će izazvati najbolju reakciju. Ovo nisu crno bele odluke koje vode levo ili desno, već odluke koje se, kroz ponašanje likova, reflektuju kroz celu igru. Telltale Games je zaronio još dublje kada je naracija u pitanju, pa tako likovi formiraju mišljenje, odnosno odnos prema igraču, čak i na osnovu njegovih ranijih postupaka koji ne moraju biti i direktnoj vezi sa njima (na primer, ako su saznali da je Li osuđenik) ili na osnovu konverzacije koju je vodio sa drugim likovima u njihovom prisustvu.
 


 

Svakako najteže odluke koje smo morali da donesemo, bile su one u momentima u kojima se vreme usporava, kada nam igra daje samo par trenutaka da odlučimo kog lika ćemo spasiti od gladnih ustiju zaraženih, dok drugi neće biti te sreće. Kada se situacija primiri, budite spremni da vas jedni osuđuju zbog činjenice da niste spasili njima dragu osobu. Oni drugi će vas tešiti ili, čisto iz znatiželje, preispitivati razloge i motive koji su vas naveli da spasite određenog lika. Najlepše, a ujedno i najteže od svega je to što smo vremenom sve više marili za njih, toliko da smo i sami dugo preispitivali svoje odluke koje smo bili primorani da donesemo i upravo je ovo ono gde igra briljira kao ni jedna do sada.
 

Emotivni momenti, lokacije, zagonetke i zaključak

Najjači utisak na nas ostavio je odnos između Lija i male, hrabre curice, Klementajn, koju je pokupio na početku igre, a koju smo konstantno pokušavali da tešimo i poštedimo svog tog haosa. Povremena lepa reč ili slatkiš sa police su uglavnom bili dovoljni da u njenim očima prepoznamo naklonost i začuđujuću sreću i pribranost koju smo teška srca bili primorani da održavamo lažima o sudbini njenih roditelja, koji su i samo verovatno postali krvoločni zombiji, dok smo druge, sumnjičave likove ubeđivali da zaista želimo da je zaštitimo, iako nismo u krvnom srodstvu.
 


 

Pravih zagonetki je veoma malo, ali su vrlo originalne i interesantno osmišljene i uglavnom se svode na pronalaženje načina da se rešite ili zaobiđete horde zombija neprimećeni, odnosno bez pravljenja buke ili privlačenja pažnje na bilo koji drugi način. Tako jastuk može poslužiti da nečujno smestite metak u lobanju iscprljenom zombiju na zemlji koji vam stoji na putu ili iskoristite ciglu kako bi razbili prozor izloga sa televizorima koji proizvode buku, kako bi odvukli pažnju hodajućim mrtvacima sa ulice.
 


 

Prava je šteta što plitko izvođenje nije na adekvatan način propratilo odličan način pripovedanja priče. Za nepuna tri sata koliko nam je trebalo da prođemo kroz prvu epizodu, igra nas je zadržala na samo par malih lokacija koje su poprilično ograničene nevidljivim zidovima i sa vrlo malo objekata sa kojima je moguće ostvariti interakciju. Tako smo verovatno više od polovine vremena proveli sa grupom preživelih, zabarikadirani u mračnoj apoteci, pokušavajući da se dokopamo ključa koji otvara zadnja vrata koja vode ka bezbednom mestu.
 


 

Eksperiment koji je Telltale izveo je prilično hrabar i ispostavilo se uspešan potez. Ono što su uspeli da postignu sa prvom epizodom The Walking Dead igre je da zadrže duh stripa, kombinovanjem snažne i duboke naracije sa interesantnom (doduše prilično rudimentiranom) mehanikom i nekim prilično zanimljivim i svežim zagonetkama koje su „prirodne“ i odlično se uklapaju u okruženje u kome se ljudi bore za goli opstanak. Vizuelni stil i stripska grafika svemu navedenom samo idu u prilog. Nedovoljna interakcija sa okolinom i nezgodni uglovi kamere su svakako nešto što bi voleli da bude ispravljeno sa novim epizodama koje sa nestrpljenjem iščekujemo.

Ipak, najveći problem sa ovom igrom je njena cena koja ne bi smela da bude viša od 10-12 evra, a koja trenutno na Steam-u iznosi celih 25. Ako uzmemo u obzir da će svaka od preostale četiri epizode pružiti u proseku po tri sata zabave, dolazimo do brojke od 15 sati za svih pet epizoda. Zadovoljstvo koje po našem mišljenju ne bi trebalo dak ošta više od 50-60 evra, a kamoli 125.

Ocena: 80

Kvaliteti:
- Odlična priča, dijalozi i glasovna gluma
- Survival horor u neuobičajnoj formi
- Originalne zagonetke koje zaista imaju smisla
- Duboka naracija i kompleksni odnosi između likova (zahvaljujući sistemu odluka)
- Napete, filmski izrežirane scene borbe za goli opstanak
- U svakom pogledu dosledna stripu na kome je bazirana

Nedostaci:
- Plitka mehanika i fokus na dijaloge ulogu igrača čine previše pasivnom
- Premalo premalih lokacija i nedostatak interakcije sa okolinom (zagonetki)
- Nepregledni i nepraktični uglovi kamere
- Previsoka cena za prekratko iskustvo

Sajt / Steam
Platforma: PC, PS3, X360

Minimalni hardverski zahtevi (PC verzija):
OS: Windows XP
CPU: Intel Pentium 4 @ 2.0 GHz ili AMD ekvivalent
GPU: NVIDIA GeForce / ATI Radeon  sa 512MB
RAM: 3 GB
HDD: 2 GB prostora

Preporučeni hardverski zahtevi (PC verzija):
OS: Windows XP / Vista / 7
CPU: Intel Core 2 Duo @ 2.0 GHz / AMD ekvivalent
Video karta: NVIDIA GeForce / ATI Radeon sa 1GB
RAM: 3 GB
HDD: 2 GB prostora

Igrano na:
OS: Windows 7 x64
CPU: Intel Core i5 2500k na 4.2 GHz
Video karta: NVIDIA GeForce GTX 460 1GB (OC)
RAM: 8 GB DDR3
Konekcija: Cable, 10 Mbit / 1 Mbit

Komentari

0 Dodaj komentar

Opis igre: Binary Domain

Opis igre: Sniper Elite V2

  • Povezane teme:
10404
10405
10406
10407
10408
10409