Greška

Došlo je do greške.

Opis igre: The Last of Us Remastered

27.11.2014 20:19 | 416 Games
Opis igre: The Last of Us Remastered

Premda se u poslednje vreme pojavljuje veoma puno kvalitetnih igara, i dalje nikako da se oslobodimo utiska koji smo imali kada smo letos „propustili kroz šake“ The Last of US, remasterovanu verziju igre sa polovine 2013. godine. Naime, Sony je svoj hit i ekskluzivu za Playstation 3, koja je na mnogim dodelama pobrala najveća priznanja, uključujući i brojne nagrade za najbolju igru 2013. godine, remasterizovao i ponovo objavio za Playstation 4. Budući da smo i dan danas pod utiskom te igre, a i da Sony prodaje pakete Playstation 4 konzole u kojima dolazi The Last of Us, rešili smo se na pomalo nesvakidašnji korak – da objavimo opis ove fantastične igre...

Filip Majkić

The Last of Us je i dalje jedna od najboljih igara koje možete kupiti za Playstation 4. Ko god je propustio da odigra ovu sjajnu igru na Playstation 3 konzoli, a poseduje „četvorku“, nikako ne bi smeo da ponovo ispusti priliku da degustira ovaj sjajan naslov. Tim pre što su ubačena brojna unapređenja, o kojima ćemo kasnije više govoriti. Pored toga, ova igra je i nešto jeftinija od ostalih naslova za Playstation 4, pa samim tim predstavlja i izvanrednu investiciju, budući da se radi o proverenom kvalitetu koji je izdržao test vremena.

tlou_13_s.jpg

The Last of Us Remaster je isto tako jedan od najboljih primera kako remasterizovane verzije igre trebaju da izgledaju, ali i šta trebaju da sa sobom donesu. Sony je ne samo unapredio pojedine elemente igre ili grafiku, već je integrisao u paket Left Behind DLC, koji dodatno proširuje priču i objašnjava događaje i protagoniste koje srećemo u samoj igri. Pored estetskih ulepšanja, te 1080p rezolucije, svakako treba reći i da je ubačena podrška za 60 frejmova u sekundi, naspram 30 u koliko je originalna igra radila na Playstation 3 konzoli (ovde postoji „30 fps lock“ opcija za one koji eventualno tako žele da igraju, ali to ne preporučujemo). Tu su i razni dodaci koje nećete primetiti „na prvu“, kao što su Abandoned Territories i Reclaimed Territories mape za multiplejer, ingame Photo mode, nove opcije vezane za audio i slično.

tlou_14_s.jpg

Kreator ove igre je Naughty Dog, dobro poznati kreator ekskluziva za Playstation platformu (u koje spada i The Last of Us) i kompanija koja stoji iza fantastičnog serijala Uncharted i trenutno priprema četvrti deo popularnih avantura Nejtana Drejka, lovca na antička blaga. No, za razliku od rekli bismo veselog i luckastog heroja i pozitivne atmosfere koja ga okružuje, The Last of Us predstavlja daleko „ozbiljniju“ igru i donosi sumorniju atmosferu. Greške se ne praštaju, zaboravite na izdašnost municije, a svet je, dabome, u fazi ozbiljnog raspadanja...

tlou_17_s.jpg

Neko bi The Last of Us svrstao u survival horror žanr, neko drugi u žanr akcione avanture, ali smo mišljenja da bi svaka vrsta takvog svrstavanja neminovno nametnula očekivanja i priželjkivanja određenih stvari u igri, da bi to bilo nefer kako prema igri, tako i prema svetu koji je u njoj stvoren i koji osećate „da diše“, bez potrebe za open-world novotarijama koje se često na silu ubacuju u igru. U igri ćete čas savladavati određene prepreke, čast bežati od policije, čas se sukobljavati sa razbojnicima i ludacima, čas se kriti ili savladavati raznorazne mutante, zombije i srodne karakondžule.

tlou_22_s.jpg

Vi ste (uglavnom) u ulozi Džoela, svojevrsnog antiheroja koji je izgubio svoju ćerku i pokušava da svoje gorke dane u svom „karantiniranom“ svetu, uzdrmanom pojavom zombija, monstruma i raspadom ljudske civilizacije i same ljudskosti, odživi na neki svoj, sebi svojstven način. Grad je pod strogom kontrolom i karantinom, horde monstruma haraju po zabačenim delovima – kroz koje Džoel naravno mora stalno da prolazi budući da mu je zanat...hm...izbegavanje standardnih ruta, a raznorazne ljudske frakcije se bore za moć, uticaj i resurse, od običnih kriminalaca, preko terorista, do grupa koje imaju svoju misiju.

The Last of Us Remaster je isto tako jedan od najboljih primera kako remasterizovane verzije igre trebaju da izgledaju, ali i šta trebaju da sa sobom donesu

Jedna od takvih je Fireflies, grupa koja za sebe tvrdi da je svetlo u mraku (otuda i nose ime svici) i koja kao deo pogodbe sa Džoelom nameće potrebu da se isporuči jedan paket...na šta Džoel pristaje, ne sluteći šta ga čeka. Upravo tu počinje velika avantura, čiji ćete deo biti...

Taj paket je Eli, devojčica koja zapanjujuće liči na njegovu ćerku, izgubljenu dvadeset godina ranije, na samom startu apokaliptičnih dešavanja. i koja postaje svojevrsna prilika za lično iskupljenje našeg glavnog protagoniste. Upravo je taj kontrastni odnos između surovog, pesimističnog, opreznog veterana užasa koji haraju Bostonom i mlade, nasmejane, života željne tinejdžerke nešto što će definisati avanturu koju će ovaj interesantan par proći. Eli je tu kao podsetnik da uvek postoji nada i da će uvek postojati, čak i u najsumornijim i najtežim okolnostima. I to ne samo u moralnom smislu, jer je Eli iz nekog razloga i veoma realna nada čovečanstva budući da postoji nada da će zahvaljujući njoj i njenom imunitetu moći da se izradi vakcina – ali, da ne otkrivamo previše same priče...

tlou_5_s.jpg

Dinamika ovog dvojca je istovremeno i najvažnija odrednica same igre. Mnogo više nego, recimo, suočavanja sa monstrumima, što zvuči pomalo čudno ukoliko imamo na umu da je igra survival horror, između ostalog. Zapravo, ovde imamo monstrume kao neku vrstu neodređujućeg faktora, jer em gledate da ih izbegavate, em susreti sa njima neće ostavljati toliki utisak poput, recimo, susreta sa razbojnicima. Potpisali bismo da će vam potonji susreti izazivati daleko izraženije emotivne reakcije u odnosu na zombije i njima slične...

Kako opstati

Kroz igru ćete prolaziti uglavnom vodeći Džoela, i posmatrati svet iz njegove perspektive, koja se ubrzo nakon što igra počne da se razvija menja i daje mu ulogu zaštitnika i heroja umesto običnog samoživog krijumčara. Ta transformacija je još jedan pokazatelj da uprkos sumornoj atmosferi, fantastično dočaranoj, uvek postoji nada da će se kad-tad krenuti ka nečemu boljem, što na ličnom nivou, što na nivou kreiranog sveta.

tlou_3_s.jpg

Na tom putu ćete nailaziti na raznorazne prepreke koje valja savladati, ali i na mnoge saveznike i prijatelje. Osim Džoela i Eli, igra će vam donositi razne saputnike (ili sapatnike?) koji će vam pomagati u određenim deonicama. Njihove priče i sudbine su takođe teške i tragične, ali to samo doprinosi osećaju konstantnosti u svetu u kome Džoel i Eli putuju mesecima preko onoga što su nekad bile Sjedinjene Američke Države. Uopšteno gledano, verovatno najveći kvalitet koji je Naughty Dog postigao u ovoj igri jeste stvaranje efektnog i ubedljivog sveta, prepunog raznih kontrasta, dinamike, sukoba. Vi zaista proživljavate događaje iz tog sveta, sjedinjujući se sa likovima koje vodite i njihovim pričama i sudbinama, primajući poruke na veoma uverljiv način. Postapokaliptični haos ljudske biti verovatno nikada nije bio...realističniji. Sretali smo se sa mnogim igrama koje su na ovaj ili onaj način opisivali zombi kugu ili postnuklearnu katastrofu i nijedna nije bila u stanju da kreira svet koji bi nas ovako intimno pogađao i u kome bi nas sudbine karaktera toliko doticale.

tlou_21_s.jpg

Prepreke na putešestviju koje će trajati mesecima (srećom, u digitalnom, ali ne i stvarnom vremenu) će biti brojne i raznovrsne. Na sve strane vas čekaju raznorazne kreature, ljudske i neljudske, spreme da Džoelu oduzmu to malo života što je u njemu ostalo. Tu i tamo će se pojaviti poneka zagonetna prepreka, ali to ćete lako rešavati. Nešto teže će biti rešavati sukobe sa ljudskim neprijateljima, posebno onim dobro naoružanim i opremljenim. Najteže će ipak biti protiv monstruma i mutanata, koji imaju razne karakteristične osobine. Recimo, sretaćete se sa klasičnim zombijima, ali isto tako se daleko bržom i smrtonosnijom sortom koja je slepa i orijentiše se isključivo preko zvuka, ali je zato veoma ubitačna u borbi. Srećom, Džoel ima mnogo poteza i alatki kojima može da preokrene stvari i reši sukob u svoju korist. Postoji mnogo načina da se sukob razreši ili izbegne, od klasičnog stealth pristupa, preko tihe eliminacije jednog po jednog neprijatelja, do direktnog napada.

Naughty Dog stvorio efektnu i ubedljivu viziju sveta beznađa, prepunog raznih kontrasta, dinamike, sukoba

Imajte samo jedno na umu – municija je veoma ograničena i veoma je teško igrati na poslednje opisan način iz prethodnog pasusa. Svaki metak mora naći svoju metu! Municiju valja štedeti, i koristiti svaku priliku da se sa izdvojenim neprijateljima razračunate na neki drugi način. Postoji mnoštvo daski, cevki, cigala i drugih „aparata“ koji mogu dobro da posluže u tu svrhu, raštrkano svuda po mapi. No, imajte u vidu da predmeti ne traju večno i da njihova efikasnost varira.

tlou_20_s.jpg

Takođe, pomalo neočekivano, ne očekujte instantno korišćenje pojedinih predmeta, a posebno ne onih koji leče. Primera radi, ovde ne možete tek tako da popijete bočicu i instantno da dobijete 80 health pointa usred sukoba, već se radi o procesu bandažiranja. Slično važi i za druge vrste interakcije sa inventarom i predmetima u njemu. Stoga je i o takvim stvarima potrebno voditi računa unapred, odnosno blagovremeno se pripremiti za sukob jer u njemu možda – ili bolje reći vrlo verovatno – nećete imati vremena da se lečite ili da kombinujete recepte.

tlou_12_s.jpg

Kada završite glavnu kampanju, možete se posvetiti Left Behind DLC-u koji se u ovoj remasterizovanoj varijanti isporučuje u okviru igre. U njemu ćete voditi Eli, tinejdžerku-junakinju iz glavne kampanje, kroz njene avanture pre nego što je srela Džoela. Ovaj DLC je relativno kratak, a dodatno produbljuje događaje i likove iz glavne priče, pa ga toplo preporučujemo.

tlou_4_s.jpg

Kada započinjete igru, možete odabrati nivo težine koji dosta utiče na način igranja. Ne samo da municije ima sve manje kako se ide naviše kroz nivoe težine, već se i likovi drugačije ponašaju. Srećom, vaši saputnici će se uvek ponašati dobro, biće efikasni i neće praviti probleme ili se bagovati. Ukoliko se odlučite da ponovite avanturu, možete nastaviti igranje sa opremom i skilovima tamo gde ste stali prilikom završetka prethodne.

tlou_6_s.jpg

Ipak, najveće iznenađenje dolazi u vidu veoma dobrog multiplej režima. On takođe dolazi „upotpunjen“, odnosno sa svim mapama i dodacima koji su u međuvremenu izlazili za igru na Playstation 3 platformi. Međutim, moramo reći da smo iznenađeni koliko dobro funkcioniše premisa multipleja, koji se oslanja na okršaje između različitih frakcija koji pokušavaju da prikupe dovoljno zaliha da njihov kamp preživi. Kako biste uspeli u tom cilju, potrebno je da izvršavate određene zadatke i, naravno, eliminišete oponente. Podeljeni na frakcije Hunters i Fireflies, vodićete multiplej okršaje protiv drugih igrača i verovatno najviše zapanjuje koliko ovaj mod odudara od osnovne kampanje, a koliko je zapravo dobar i zanimljiv, budući da se fokusira na borbu protiv drugih, živih ljudi umesto opasnih grupa monstruma. To je veliki otklon za igru koja je prevashodno survival horror tipa, i tek tu zapravo shvatate koliko su dobro osmišljene interne mehanike na osnovu kojih The Last of Us funkcioniše.

Zaključak

Sve u svemu, igru kao što je The Last of Us je teško koherentno opisati, jer bi se mogli pisati o koječemu danima i danima, ali je veoma lako sumirati je. Reč je o remek delu sveta video igara i svako ko je u prilici bi trebao da je odigra. Bez obzira na kom nivou težine je igrali, reč je o apsolutno fantastičnom iskustvu koje vam donosi nivo identifikacije sa glavnim likom (ili likovima) kao malo šta, i to ne računajući samo igre.

Ne dajte da vas destimuliše to što se radi o „prošlogodišnjem naslovu“, jer je remasterovana verzija itekako osvežena. Pored toga, vodite računa da igre za konzole „ne stare“ na način na koji se to dešava sa PC platformom (ili bolje rečeno, njihovo starenje se ne percipira na isti način kao što se to, po našem mišljenju pogrešno, često dešava na PC platformi) i da nije uvek obavezno igrati baš najnoviju igru da bi se dobio maksimalan užitak. Uostalom, i na PC platformi se pojavi igra koja nas vrati u neko starije doba i koja nas oduševi, zar ne?

tlou_9_s.jpg

The Last of Us je pokupio ogroman broj (autori se hvale sa preko 200) Game of the Year priznanja od strane raznoraznih gejming sajtova i časopisa. Cena igre je niža u odnosu na standardne PS4 naslove, a pored toga možete je dobiti u okviru Playstation 4 Bundle-a, zajedno sa konzolom. To nije dovoljno da vas ubedi? Onda poslušajte našu preporuku, i obavezno odigrajte ovu sjajnu igru ukoliko ste u mogućnosti. Biće pravo osveženje u moru multiplatformskih limunada i igara bez karaktera koje samo nabacuju događaje i dešavanja pred vas. The Last of Us je igra po kojoj će Playstation platforma ostati upamćena i po kojoj bi bila upamćena sve i da sutra Sony odluči da Playstation više neće postojati. Remek-delo.

tlouzakljucak1.jpg

Ocena: 93


Dopalo nam se

- Fantastična kombinacija avanture, akcione igre i horora
- Okršaji i raznovrsnost sukoba
- Unapređenja u Remastered verziji
- Dočaranost kataklizmičnog sveta na mikro i makro nivou
- Multiplej
- Integracija svih sadržaja u PS4 verziji


Nije nam se dopalo

- Ukoliko bismo baš bili izbirljivi, voleli bismo još veća grafička unapređenja – ali ovo je ipak Remastered verzija, a ne nova igra

 

Igrano na: Playstation 4

ABET Users postova: 13912
Citiram korisnika: Ixinho s tim sto u ovoj igri ima 5 obicnih i 5 plus tezina, dakle to bi bilo 10 prelazaka, sto je besmisleno : ))
Pa jeste besmisleno i zato sam napisao ono sto sam napisao. Ti trofeji su potekli sa xbox platforme, na Steamu je to jos najbolje reseno jer nemas trofej vec samo achievmente pa ti resavaj sta ti volja. Bio bi dobar sistem kada bi moglo da se glasa za achievmente koji da ostanu a koji da budu izbaceni jer su jednostavno glupo osmisnjeni. To na nivou citavog servisa a da svako ima opciju da sakrije one koji mu se ne dopadaju. Ali daleko je Playstation i Xblive od tog fokusa ka korisnicima, to ce tek u sledecoj generaciji da stigne kao major feature.
akki Vip member postova: 2142
Dva puta su miniminum za sva oruzja, nebitno koja je tezina jer se delovi ne menjaju... kao ni suplementi i collectibles...
Mozes da ides direkt na g+ preko fore... Oruzja mozes da budzis na svakom nivou tezine, isti je broj delova
fain2daniel Član postova: 2251
Ja sam je presao na normal i dlc na hard, dobio trofeje i za easy a sada se razmisljam na g+ da idem direktno.. jel ok tako ili ako bih hteo da budzim oružja onda moram ponovo na normal+ pa tek posle na g+?
Poceo da igram sa onim Western sepia filterom i skroz je cool [emoji3]
Rhisonicus Član postova: 1223
Meni licno najzajebaniji trofej je bio budzenje oruzja 100%. To se ne moze uraditi iz jednog cuga (pogotovo ako se igra prvi put na tezini iznad normal) i onda se mora jos jedan krug praviti da bi se moglo nabudziti svako oruzje. Poludeo sam, iz treceg puta sam uspeo, jer nisam lepo izracunao. Savet, racunaj, pogledaj neki tutorijal i pazljivo, da ne bi ko ja prelazio bezbroj puta...
akki Vip member postova: 2142
radi... i dobijas sve trofeje... ako ne dobijes sve trofeje, pogledaj trofeje kroz sve chaptere i sub i vidi na kojoj je tezini trofej, ima bug da ne zapamti... kada predjes i taj koji nije zapamtio moras i poslednji jer valjda tada proverava trofeje...
srecno, ja sam probao da vijam sve trofeje ali sam odustao i samo presao g+ jer je bas tesko, najvise zbog manjeg broja checkpointa, pa se desava da te vrati u praistoriju bukvalno a nisam hteo da koristim fore jer mi je bilo glupo...

Opis igre: Far Cry 4

Opis igre: Assassins Creed: Unity

  • Povezane teme:
10404
10405
10406
10407
10408
10409