Greška

Došlo je do greške.

Opis igre: StarCraft II: Heart of the Swarm

10.04.2013 13:57 | 1 Games
Opis igre: StarCraft II: Heart of the Swarm

Svi ćete se složiti sa tim da originalni Starcraft zauzima posebno mesto u sećanju kako kritike tako i ogromnog broja fanova širom globusa kao jedan od, nažalost, retkih primera snažne i kompleksne priče u celokupnoj istoriji video igara. Ovaj zreo i fino nijansiran prikaz jednog kolosalnog konflikta između tri civilizacije u vidu bombastične svemirske opere, učinio je da Starcraft postane jedinstvena strategija u realnom vremenu čija se sadržina rafinirala kroz period od blizu petnaest godina. U pitanju je legitiman elektronski sport kojim se profesionalno bavi nekolio stotina hiljada ako ne…

Nikola Branković

Ukoliko bismo bili u potpunosti iskreni i objektivno sagledali kompletnu sliku ovog slobodno možemo reći urbanog fenomena, lako bismo došli do zaključka da je pre više od deset godina čitava industrija bila u jednoj potpuno drugačijoj, dosta manje zreloj fazi nego što je danas. Samim tim i očekivanja publike ali i kritike bila su znatno manja, a i definicije dobrog i lošeg su se znatno razlikovale od današnjih, pa je u skladu sa tim generalno bilo jednostavnije napraviti nešto tako uspešno i dobro prihvaćeno kao što je Starcraft univerzum.

Vremenom su standardi evoluirali i pre svega odskočili na jedan viši nivo, isto kao i želje i očekivanja, da bi nakon čitavih dvanaest godina čekanja Starcraft 2: Wings of Liberty ipak uspeo da serijal ponese u nekom novom pravcu i uz solidnu količinu noviteta zadrži sve ono što je valjalo. Ipak, proteklo je gotovo tri godine od tada i sa razlogom možemo biti skeptični po pitanju kvaliteta prve ekspanzije Heart of the Swarm koja je pred nama, a koja za razliku od WoL-a gde je centralno mesto priče zauzimala ljudska rasa ( Terran-i ), HotS fokus ovog puta premešta na vanzemaljsku rasu Zerg-ova.

Heart of the Swarm nastavlja tamo gde je Wings of Liberty sa dešavanjima stao, a glavna protagonistkinja ( ili kako god da je definišemo ) jeste Sarah Kerrigan, “partizanka” koja je preobražena u insektoidnu kraljicu ( “Queen of Blades” ). Na kraju drugog dela naš poznati ispijač viskija i neustrašivi heroj Jim Raynor uspeva da spasi svoju jednom izgubljenu ljubav Kerrigan, i da je uz pomoć Xel Naga artifakta ponovo preobrati u izvornu ljudsku formu. Inače, sada već čuvena glumica Tricia Helfer, koja je pozajmljivala glas mnogim likovima iz igara i serija kao što su Mass Effect i Battlestar Galactica, i ovog puta je fantastično odradila svoju rolu i predstavlja jedan od ključnih kvaliteta ove ekspanzije.

Sada sa potpuno izbrisanim “Zerg” sećanjima, glavni cilj predstavlja ponovo okupljanje Zerg armije i osveta zlom Arcturus Mengsk-u. Iako je fokus na Zerg civilizaciji, isto kao i u WoL-u bićete u prilici da povremeno uskočite u čizme komandanata druge dve rase, a zahvaljujući nesebičnoj pomoći Raynor-a i Valarian-a. Međutim, najveći deo vremena provešćete razvijajući močvaru insekata koji se konceptualno dosta razlikuju od ostalih rasa, što će posebno osetiti oni igrači koji generalno nikada ranije nisu bili ljubitelji Zerg-ova. Zerg jedinice se kreću brzo i razvijaju organski, teraformirajući okruženje u kom se razvijaju i šire, što je između ostalog bio i odličan test za Blizzard-ovu novu rutinu veštačke inteligencije koja uključuje i unapređeni “path-finding” sistem.

Verovatno vas najviše interesuje koje su to ključne novine koje će vas dočekati u poslednjoj ekspanziji, pored naravno novih dvadeset misija koje treba odigrati? Za početak tu je nekoliko više nego dobrodošlih tvikova u interfejsu igre, a koji su od posebne koristi kada su Zergovi u pitanju zahvaljujući njihovom po malo konfuznom reproduktivnom ciklusu koji je često dovodio do toga da niste sigurni šta sledeće kliknuti. Ako ništa drugo sada se dronovi automatski kreću ka reusrsima a sve naoružane jedinice je moguće selektovati jednim dugmetom.

Naravno, Hearth of the Swarm i dalje zadržava titulu brutalnog testa vaših mikromenadžment sposobnosti, i bez redovne upotrebe prečica na tastaturi teško da ćete ikada uspeti da budete u potpunoj kontroli nad svim vašim aktivnim jedinicama. Za razliku od Wings of Liberty nastavka, igrači će ovde naići na dosta linearniju i detaljima oskudniju kampanju sa prilično slabijim varijetetom nivoa i svega nekoliko unikatnih izazova koji su ranije davalil poseban šarm serijalu. Više nema “mini igara”, a takođe je i račvanje priče gotovo minimalno, čak se i najiteresantnije misije svode na to da treba sravniti sa zemljom protivničke snage.

 

Nastavak

Sledeća bitnija novina jeste remont kompletnog sistema nadogradnje, koji sada menja naporan sistem sakupljanja i balansiranja Protoss i Zerg „istraživačkih“ poena i potom njihovo adekvatno ulaganje, sa novim troslojnim principom. Pre svega, tu su tri vrste unapređenja po jedinici, koja uglavnom predstavljaju izbor između vrste kretanja, borbenih sposobnosti i brzine pojavljivanja, a bilo koja od njih može biti promenjena u bilo kom momentu tokom igre. Dalje, moguće je otključati nešto radikalnije „evolutivne“ nadogradnje, odabirom jednog od dva permanentna apgrejda koji bitnije utiču na izmenu oblika, ponašanja i naravno animacije svake od jedinica.

Konačno, tu su i „herojski“ apgrejdovi koji glavnoj protagonistkinji Kerrigan mogu pružiti dodatne unapređene fizičke ili taktičke sposobnosti. Glavna razlika novog sistema u odnosu na onaj u Wings of Liberty temelji se na reverzibilitetu odnostno mogućnosti promene izbora, tako da ukoliko igrač u bilo kom momentu oseti potrebu za drugačijom vrstom moći ili bilo kojom drugom karakteristikom svojih jedinica nije više nužno ograničen izborom koji je napravio na početku.

Naravno, tu je i čitav niz novih jedinica, što je i bilo za očekivati od jedne ekspanzije koja je toliko dugo očekivana. Preko teško oklopljenih „Aberration“ jedinica ( mutirani terani koji su bili izloženi zergovskom „hyper-evolutionary“ virusu ) do „Scourges“ - samoubilačkih skauta nepoznatog porekla, koji su odlični u borbi protiv unapređenih betlkruzera terana, nove jedinice definitivno predstavljaju pravo osveženje.

Nekim veteranima se možda neće svideti izostanak pojedinih starijih jedinica koje su favorizovali, ali sveukupno dodaci i unapređenja zajedno sa novim jedinicama čini Zerg-ove daleko kompententnijim u borbi kao i igranje sa njima interesantnije. I jedinice ostalih rasa dobile se odgovarajuća unapređenja, pa tako na primer sada tenkovima za „siege“ mod nije neophodno prethodno „istraživanje“, međutim Zerg-ovi su definitivno nejviše napredovali i u nekim momentima kampanja čak postaje i suviše laka. Ovaj blagi disbalans se naravno ne odnosi i na multiplejer, jer bi u tom slučaju igranje sa Zerg rasom izgledalo kao varanje.

Pre početka svake misije igrač ima mogućnost da fino podesi željene parametre kao što su promena Kerrigan-ininih sposobnosti, odabir pasivnih moći svojih jedinica ili da odigra takozvane evolutivne misije kojima će otključati sledeći nivo apgrejdova jedinica što će ih učiniti još ubojitijim u glavnoj misiji. Slično kao i u prethodnim delovima serijala, progresom igre naprednije jedinice će postepeno postajati dostupne, a kompletiranjem opcionih zadataka glavna protagonistkinja će dobiti više bonus poena. Interesantan je korak na koji se Blizzard odlučio a to je da u Starcraft kampanju uvede takozvane borbe sa „bosovima“, koje će se odigravati kada kroz igru budete vodili Kerrigan.

Borbe protiv ovih ogromnih, super snažnih neprijatelja će se u većini slučajeva zasnivati na pomeranju Kerrigan sa jedna tačke na drugu kako bi izbegla direktan udar protivniček vatre, i potom uzvratila napad u odgovarajućem trenutku, što je princip koji je standardniji za nke akcione igre iz trećeg lica. U svakom slučaju, mi smatramo da je ovo minorno ali fino osveženje, koje definitivno neće učiniti ništa lošijim ako već ne boljim.

 

Zaključak

Bilo bi krajnje nepravedno ne pomenuti sjajne animacije (cut-scenes) između pojedinih nivoa, koje predstavljaju vanserijski kvalitetno producirane animirane sekvence. Ovi video kolaži zaista višestruko pojačavaju narativnu komponentu Heart of the Swarm ekspanzije, a kompanija Blizzard ni ovog puta nije omanula sa ovom svojom, slobodno možemo reći tradicijom, koja na neki način predstavlja zaštitni znak franšize, ali i njihovih igara uopšte.

Naravno, glavni razlog zbog kog je Starcraft franšiza postala bukvalno najpopularniji RTS naslov na planeti kao i E-sport u Južnoj Koreji, leži u ekstremno dubokoj i kompleksnoj multiplejer komponenti koja iziskuje izbiljnu količinu znanja i vežbe ukoliko želite da budete kompententni. Svaka od tri rase dobila je po par novih jedinica i nekoliko minornih unapređenja/izmena već postojećih, a jedna od njih je ta da će pri startovanju meča jedinice za eksploataciju minerala automatski početi sa prikupljanjem i time vam uštedeti par brzih pokreta mišem.

Svaki od novih dodataka će popuniti određene šupljine kako u ofanzivnom tako i u defanzivnom segmentu, a kada se na to doda i još nekoliko novih mapa jasno je da će PvP mečevi postati osveženi i nepredvidivi. U ovom momentu je teško bilo šta preciznije reći kako će i u kojoj meri ova promena balansa uticati na određene aspekte multiplej mehanike, vreme će definitivno pokazati, a i ostavimo da o tome brinu profesionalni igrači koji imaju daleko više iskustva i staža od nas.

Heart of the Swarm donosi primetnu količinu novina, tako da se definitivno ne može reći da reprezentuje samo „još istog“. Preko potpuno novih jedinica i građevina, do oplemenjenih mogućnosti i tvikova istih, HotS će osetno promeniti neke bitnije komponente i njihove odnose u multiplejer okršajima i time uneti potrebno osveženje ove globalno popularne franšize. Kampanja je takođe oplemenjena a prostrane mape krcate višestrukim zadacima kao i momenti epske borbe sa ogromnim „bosovima“ pružaju više nego dovoljno razloga da ova ekspanzija bude na vašoj prolećnoj listi igara. Heart of the Swarm predstavlja dostojan nastavak ove trilogije koja je otpočela sa Wings of Liberty delom, a nadamo se da nećemo mnogo čekati na „Legacy of the Void“ kada će nas Blizzard počastiti adekvatnim završetkom ove epske priče.

Ocena: 85

Kvaliteti:

- Unapređen sistem kontrole jedinica
- Nove borbe sa „bosovima“ u kampanji
- Nove jedinice kao i unapređenja već postojećih unose potpuno novu dimenziju u gejmplej
- Novi mehanizam nadogradnje
- Odličan kvalitet vizuelnih efekti, kao i fizike

Nedostaci:

- Prelaka kampanja
- Iracionalna priča u pojedinim segmentima

Sajt: http://us.blizzard.com/en-us/games/hots/

Platforma: PC

Minimalni hardverski zahtevi:

OS:  Windows XP / Windows Vista / Windows 7 / Windows 8
CPU: Intel Pentium D ili AMD Athlon 64 X2
GPU: NVIDIA GeForce 7600 GT ili ATI Radeon X800 XT
RAM: 1,5 GB RAM-a
HDD/SSD: 20 GB

Preporučena konfiguracija:

OS: Windows 7 ili Windows 8
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 ili AMD Athlon 64 X2 5000+
GPU: NVIDIA GeForce 8800 GT (512 MB) or ATI Radeon HD 4850
RAM: 2GB
HDD/SSD: 20 GB

Test konfiguracija:

OS: Windows 8 64-bit
CPU: Intel Core i5 750
GPU: NVIDIA GeForce GTX 560 Ti 1GB
RAM: 4GB
Internet konekcija: ADSL, 5 Mbit/s

Komentari

0 Dodaj komentar

Opis igre: Tomb Raider

Opis igre: Bioshock Infinite

  • Povezane teme:
10404
10405
10406
10407
10408
10409