Greška

Došlo je do greške.

Opis igre: GRID 2

03.07.2013 13:42 | 1 Games
Opis igre: GRID 2

Kada govorimo o trkačkim tj. igrama “vožnje”, uvek su postojale dve glavne kategorije; kako samih igara, tako i igrača koji su bili ljubitelji istih. Na jednoj strani imamo pasionirane zaljubljenike u četvorotočkaše koji se razumeju u gotov sve što ima veze sa automobilima i ovim sportom, ljude koji kupuju posebne volane za igranje i koji pre svake trke potroše barem petnaest minuta u “garaži” do najfinijih detalja podešavajući svog ljubimca. Na drugoj strani se nalaze osobe koje generalno vole video igre i elektronsku zabavu i koje žele da bez mnogo pompe i prethodne pripreme jednostavno uskoče u neki od trkačkih automobila i uživaju u brzoj vožnji, ne razmišljajući puno o samoj trci ili posledicama neadekvatne opreme za konkretnu stazu koju voze

Nikola Branković

Kojoj god grupi da pripadate od spomenutih, jedno je sigurno: GRID 2 je igra koja se nalazi na pola puta između ova dva sveta. Ona je na samoj liniji između simulacije i arkade, pa kao takva daje dovoljno razloga da je makar isprobate. Originalni GRID je bez pogovora odlična igra koja je za vrlo kratko vreme dobila dosta fanova, oduševljavajući ih svojim fantastičnim vizuelnim kvalitetima, odličnom mehanikom upravljanja i za to vreme inovativnim opcijama koje do tada nigde nisu bile viđene.

Međutim, ovo je bilo pre gotovo pet godina, stvari su se u međuvremenu prilično promenile, mnoge igre su došle i otišle a svaka za sebe donela je nešto novo, neki novi gejmplej tvik koji bi svaki put pomerio lestvicu za jedan stepen iznad. Jednom rečju, u odsustvu sledećeg nastavka GRID franšize kompletan žanr je na neki način evoluirao, i sada kada “na stolu” konačno imamo GRID 2 ozbiljno se postavlja pitanje može li drugi deo makar i delimično da ponovi uspeh svog prethodnika?

Codemasters je u međuvremenu bio zauzet razvojem Dirt i F1 franšize pa je sve manje bilo izgleda da će novi GRID ikada ugledati svetlost dana, što bi bila prava šteta ako se ima u vidu da ovaj naslov vuče pedigre još iz 1997 godine i igre TOCA Touring Car Championship. Srećom, neko iz kompanije je prepoznao da potencijal ovog naslova i dalje postoji i da je sada pravi trenutak da se tako nešto i realizuje. Ekscentrični irsko-američki milijarder Patrick Callahan pokreće „World Series Racing“ ligu, franšizu koja okuplja najpoznatije i pre svega najbolje vozače iz celog sveta kako bi se međusobno takmičili za titulu najboljeg. Igra startuje na početku ovog fiktivnog WSR takmičenja, a vi se nalazite u ulozi mladog vozača koji je zahvaljujući dobroj završnici u trci u Čikagu bio spažen od strane organizatora i potom pozvan kao učesnik ove elitne lige.

Vaš glavni zadatak se ogleda u pridobijanju pažnje takmičenjem sa ostalim trkačkim klubovima, a svaki put kada pobedite nekog od njihovih najboljih vozača privolećete i određen broj fanova WSR takmičenja. Samim tim obezbeđujete i poštovanje ostalih takmičara i klubova, što će rezultovati njihovim pristankom da se takmiče sa vama u narednom turniru. Jednom kada se dokažete i u dovoljnoj meri impresionirate učesnike i organizatore, ali i fanove, WSR takmičenje postaje ozbiljnije.
Pored osvajanja fanova i otključavanja novih trka, takođe ćete nakon svake pobede zarađivati i nove automobie koji su inače rangirani u četiri nivoa, raspoređeni po snazi i ostalim karakteristikama, gde poslednji nivo broji neke zaista moćne mašine. Same trke dolaze u različitim formama, počev od jednostavnih kružnih staza i jedan-na-jedan duela, preko izazova preticanja gde je potrebno preteći što je moguće više sporijih vozila ( kamiona ), pa sve do potpuno novog „Live Routes“ sistema.

„Live Routes“ trke su novina u GRID 2 franšizi, a predstavljaju pravi izazov za vozača jer tokom istih ne postoji ona uvek korisna mini mapa na koju smo svi navikli i kojom se obilato koristimo, barem dok stazu ne upoznamo u potpunosti. Ovde je princip u potpunosti drugačiji a da stvar bude još izazovnija pozicija svake krivine i raskrsnice će se dinamički u realnom vremenu menjati, što bi značilo da nijedan krug neće biti isti. Ovo zaista unosi jednu totalno novu dimenziju i stvara prilično napetu atmosferu tokom trke, tako da ćete konstantno biti na ivici ( živaca ).

Kako više, pored nepostojanja mini mape, ne možete da se oslonite ni na sopstveno poznavanje staze, bićete primorani da vozite vrlo oprezno sa pažljivo doziranom količinom gasa i sa drugim prstom (ili nogom, ako koristite volan) na kočnici jer nikada ne možete znati kakva vas i koliko oštra krivina čeka iza sledećeg ćoška. Nažalost, moramo reći da čak i sa prilično izazovnim i nadasve napetim „Live Routes“ konceptom, kao i izborom još nekoliko drugih izazova, kompletno WSR iskustvo nije preterano interesantno i ne predstavlja nešto  što će igrača u bilo kom smislu fascinirati.

Nastavak

Kompletna priča o ovom svetskom šampionatu odmotava radnju igre i čini na neki način progres igrača nešto prirodnijim nego što bi to bio slučaj sa prostom serijom nabacanih trka ( što je standard u drugim igrama ), ali opet ne možemo reći da je to u bilo kom smislu revolucionarno i da GRID 2 izdvaja iz proseka. Rivalski klubovi su prilično neubedljivi i stiče se utisak da su tu čisto radi statistike i popunjavanja određenih brojeva, dok trke, iako ih ima u priličnom broju, vrlo brzo postanu repetitivne i nezanimljive. Jednostavno celokupna priča o globalnom trkačkom nadmetanju koju igra pokušava da „proda“ i dočara igraču ipak ne uspeva da zamaskira relativno jednostavan koncept serije linearnih nivoa koji se nalazi ispod svega toga.

Kada na brzinu sumiramo sve i ukalkulišemo prilično dugačak petogodišnji vremenski okvir, GRID 2 osim ovog „Live Routes“ dodatka nema još mnogo toga da ponudi a što bi na bilo koji način predstavljalo pravo osveženje žanra. Srećom, ono što je valjalo i što je GRID izdvajalo od konkurencije je i dalje tu i jednako dobro funkcioniše kao što je nekada.

Pre svega mislimo na fantastičnu „flashback“ rutinu, vrlo praktičan sistem koji igraču pruža mogućnost da ograničen broj puta vrati vreme u nazad kako bi izbegao fatalni sudar ili totalno oštećenje automobila koje bi ga koštalo trke. Ovo omogućava da se vratite par stotina metara u nazad i pokušate drugačiji pristup u određenoj krivini ili bilo kom delu staze koji vam je prouzrokovao problem, eliminišući time restartovanje kompletne trke. Verujemo da se mnogima od vas neretko dešavalo da ste vrlo brzo nakon starta imali fatalnu nezgodu, ili još gore malo pred sam finiš, koja bi vas momentalno diskvalifikovala i neminovno dovela do restartovanja trke. „Flashback“ sistem uklanja veliki deo frustracije koji je svojstvem ovom žanru, a mi se čudimo da ovaj mehanizam nije šire prihvaćen i od nekih drugih nalsova iz branše.

Imajući sve ovo u vidu GRID 2 definitivno predstavlja nešto između simulacije i arkadnog pristupa, a u prilog tome govori i prilično detaljan i realnističan sistem oštećenja vozila. Naime, ukoliko je udarac manjeg inteziteta sve što ćete dobiti jeste koja ogrebotina na farbi, zatim nešto veća oštećenja mogu dovesti do odvajanja i otpadanja spojlera i delova školjke, a ona teža će se manifestovati i na samu kontrolu nad automobilom. Tako recimo upravljanje može postati otežano a volan će početi da “vuče” na jednu stranu, dok na primer oštećena hladnjaka dovode do ubrzanog pregrevanja motora i time usporavanja automobila.

Kada smo već kod upravljanja vozilom, kao jednom od najbitnijih komponenti igre ovog tipa, moramo reći da smo prilično zadovoljni. Novi “True Feel” algoritam upravljanja poseduje određeni osećaj težine i dobre izbalansiranosti, dok su reakcije automobila na različite površine gotovo odmah fizički primetne u smislu da će auto momentalno početi drugačije da se ponaša što će igrač itekako detektovati tokom vožnje. Ukoliko naglo izletite van puta, na neku travnatu površinu na primer, rizikujete potencijalno prevrtanje automobila ili ukoliko udarite barijeru spinalno okretanje automobila i gubitak dragocenih sekundi.

Međutim, ono što je zanimljivo jeste da čak i kada automobil počne neobuzdano da se okreće po asfaltu, recimo prilikom prebrzog ulaska u oštru krivinu, gotovo nikada nećete imati osećaj da ste u potpunosti van kontrole. Ovakve pa čak i gore situacije je moguće ispraviti u letu samo ukoliko ste dovoljno iskusni, a tu je i već pomenut uvek prisutni „flashback“ sistem koji će stvari vratiti na svoje mesto onda kada je već prekasno za bilo kakvu korekciju. Ova jedinstvena mešavina simulacije i arkadnog funkcioniše prilično dobro i uspešno zamagljuje liniju koja razdvaja ova dva sveta.

Zaključak

„Drifting“ je veština na koju će igra konstantno bacati akcenat i ohrabrivati vas da ukoliko imate odgovarajuć automobil na takav način ulazite u krivine. Ovo će se pokazati kao posebno bitna komponenta kasnije u igri jer će neke deonice WSR takmičenja biti gotovo nemoguće preći bez uvežbanog „drifta“. GRID 2 nije ostao ni bez multiplej odeljka a koji između ostalog poseduje i sistem za uparivanje vozača koji će pronaći oponenta sa karakteristikama kakve vi preferirate, a tu su i opcije kao što je praćenje statistike, pristup raznim izazovima itd.

Nažalost, kada su u pitanju opcije i mogućnosti koje GRID 2 pruža van staze a koje se odnose na sam automobil, moramo reći da su prilično mršave. Izmena automobila se zasniva na prethodnom izboru jednog od predefinisanih dizjna i potom dodavanja sopstvenih kolornih šema, brojeva, felni i sl. ali ništa više od toga. Ne postoji izmena i nadogradnja školjke ili bilo čega drugog ( osim ukoliko ne igrate online ), samo najobičnija kozmetička prepravka vizelnog stila vašeg automibila, što će mnogima zasmetati.

Razvojni studio je ovog puta možda ipak više igrao na sigurno, ali je GRID 2 definitivno zabavan i nadasve izazovan naslov koji ne bi trebalo propustiti. U pitanju je jedna prilično kompletna „vožnja“ koja je veliki broj stvari postavila ispravno, a osim toga može se pohvaliti i odličnim vizuelnim kvalitetom počev od realističnog osvetljenja i ubedljivih refleksija, preko površinskih oštećenja pa sve do predivno modeliranih automobila.

Ipak, ne možemo a da ne uputimo makar i blagu kritiku nedostatku bilo kakvog pravog iznenađenja i noviteta u žanru imajući u vidu vreme koje je proteklo između ova dva naslova, kao i na prilično ograničen set opcija i podešavanja u vezi sa samim automobilima. Osim ovoga, GRID 2 sasvim briljira na svim ostalim poljima, pogotovo kada govorimo njegovom algoritmu i fizici upravljanja vozilima, tako da mu šansu trebaju pružiti i tvrdokorni fanovi simulacija vožnji.

Ocena: 85

Kvaliteti:

- Odlični vizelni efekti
- Uzbudljive, izazovne i pre svega adrenalinom nabijene trke
- Prilično dobar balans između arkade i sveta simulacija
- „Flashback“ opcija „premotavanja“ vremena unazad i dalje predstavlja odličan način eliminisanja frustracija


Nedostaci:

- Pati od blagog recikliranja staza
- Nedostatak opcija za modifikovanje automobila

Sajt:  http://www.gridgame.com/en-us

Platforma: PC, Xbox 36
0, PS3

Minimalni hardverski zahtevi:

OS:  Windows Vista, Windows 7 ili Windows 8
CPU: Intel Core 2 Duo @ 2.4Ghz ili AMD Athlon X2 5400+
GPU: Intel HD Graphics 3000 / AMD HD2600 / NVIDIA Geforce 8600
RAM: 2 GB RAM-a
HDD/SSD: 15 GB

Preporučena konfiguracija:

OS: Windows Vista, 7 ili 8
CPU: Intel Core i7 ili AMD Bulldozer
GPU: Intel Graphics 5200 / AMD HD6000 Series / Nvidia GTX500 Series
RAM: 4GB
HDD/SSD: 15 GB

Test konfiguracija:

OS: Windows 8 64-bit
CPU: Intel Core i5 750
GPU: NVIDIA GeForce GTX 560 Ti 1GB
RAM: 4GB
Internet konekcija: ADSL, 5 Mbit/s

Komentari

0 Dodaj komentar

Opis igre: Call of Juarez: Gunslinger

Opis igre: Company of Heroes 2

  • Povezane teme:
10404
10405
10406
10407
10408
10409