Greška

Došlo je do greške.

Opis igre: God Of War

08.05.2018 13:45 | 0 Games
Opis igre: God Of War

Sony ekskluziva iz ugla PC gamera

Ivan Mančić

 

Moj poslednji kontakt sa Sony Playstation konzolom se dogodio još u doba prve generacije i igara poput Fifa 98, Croc i Teken. Od tada, najviše zahvaljujući sjajnim PC naslovima koji su se pojavljivali krajem devedesetih, poput Quake, Half-Life, HOMM3, Diablo i Starcraft serijala, bio sam i ostao vezan za PC, uz FPS, RTS, MMO i sve što se igra mišem i tastaturom. Pored mnoštva PC ekskluziva, multiplatformskih igara, kao i konzolnih naslova koji su doživeli svoju PC adaptaciju, igre pravljene ekskluzivno za konzole me nisu privlačile, makar ne u dovoljnoj meri da bih razmišljao o nabavci konzole.

Pre desetak dana nam je u redakciju stigla PS4 Pro konzola sa novom God Of War igrom, što je značilo “prekovremeni rad” (eh taj posao, kad će već jednom penzija) i nadoknađivanje propuštenog, makar kada su u pitanju Sony ekskluzivni naslovi. Nakon prvog uključenja - update sistema, zatim instalacija igre na hard disk, patch - dobro je, ovo me već podseća na PC, a taman sam se zabrinuo da će sve biti Plug&Play u bukvalnom smislu. Šalu na stranu, u međuvremenu je Sony Playstation zaista postao impresivna platforma, ne toliko po pitanju samog hardvera, koji je u najboljem slučaju na nivou prosečnog gaming PC-a, već kao kompletan ekosistem. Zahvaljujući praktično odsustvu piraterije na aktuelnim generacijama, developeri igara imaju dodatni motiv da naprave nešto posebno, pa visok nivo optimizacije i kretivna rešenja omogućuju vizuelni doživljaj koji prevazilazi mogućnosti samog hardvera, makar u poređenju sa PC igrama. Takođe, koliko god voleo kontrolu koju pružaju miš i tastatura, mogućnost da se zavališ u krevet ili lazy bag sa samo bežičnim gamepadom u rukama definitivno ima svojih čari. No, nazad na temu...

GOW01_resize.jpg

God Of War

Kako nisam igrao prethodne igre iz God Of War serijala, odlučio sam da igri pristupim kao potpuno novom iskustvu, zanemarujući istorijat i prethodni deo priče. Ispostavilo se da bilo kakvo predznanje nije ni neophodno, jer novi God Of War sasvim dobro funkcioniše i kao potpuno nova igra. Naravno, oni koji su igrali prethodne delove će svakako imati drugačiji pogled na igru i likove i verovatno prepoznavati neke detalje koji su ubačeni kao easter egg za one najvernije, ali to definitivno nije neophodno za uživanje u igri. Developeri su se potrudili da naprave jednako dobar ugođaj i za one koji se po prvu put sreću sa God Of War igrom, što je zaista za pohvalu. Na prvu loptu, igra me je najviše podsetila na Witcher serijal, sa možda nekim primesama poslednje dve Tomb Raider igre. Sličnost je svakako pozitivna, obzirom da su obe igre izuzetne. U pitanju je akcioni RPG sa primesama avanture, interesantnim što logičkim, što arkadnim zagonetkama i zaista odličnom pričom i atmosferom.
Nakon odigrane igre, upoznao sam se i sa prethodnim nastavcima i pričom, pa je vidno da je najnoviji God Of War bitno drugačiji od prethodnih delova. Naime, igra deluje “filmskije”, ne samo po pitanju grafike, već po celokupnom utisku koji ostavlja, fokusiranije na priču, ali sa zadržavanjem odlične akcije.

GOW02_resize.jpg

Priča

Ako igru igrate bez prethodnog znanja o serijalu, moćićete da uživate u postepenom otkrivanju onoga što bi ljubiteljima prethodnih delova već bilo poznato. Ceo tok igre je majstorski osmišljen polako vas uvodeći u priču, sa potpuno kontinualnim promenama između cut-scene sekvenci (urađenih u game engine-u), akcije i dijaloga između likova. Ovo rezultuje time da vas igra vrlo brzo uvuče u svoj svet i praktično tera da nastavite dalje kako biste otkrili šta će se naredno desiti i šta je pozadina svega. Posebno treba odati priznanje kreatorima igre na ritmu, jer i pored velikog broja skriptovanih sekvenci, one ni u jednom trenutku ne dave akciju, već je samo dopunjuju i doprinose utisku da praktično igrate film, a ne igru poput npr. Diabla.

GOW11_resize.jpg

Kratos (glavni lik) koga vodite kroz igru je u ovom delu znatno stariji nego u prethodnim nastavcima. Kako ne bismo spoilovali priču, rećićemo samo da je nakon smrti njegove druge supruge ostao sam sa sinom i da njih dvojica, po njenoj želji, odlaze na vrh planine da prospu njenu pepeo. Dinamika odnosa Kratosa sa sinom je vrlo interesantna i menja se kroz celu priču. Bog rata je pravi džangrizavi ćale, za kog bi, da ne znam da je Spartanac, pomislio da je sa ovih prostora. Ova dvojica će voditi redovne dijaloge tokom igre na raznorazne teme, a kroz njih ćete polako prepoznavati i promenu stava Kratosa prema sinu, sve uz vrlo dobar voice acting.

GOW09_resize.jpg

Za razliku od prethodnih delova koji su se bavili grčkom, ovaj nas uvodi u svet nordijske mitologije, sa neprijateljima i bosovima koji potiču iz nje. Ovaj crossover funkcioniše odlično i pruža pravo uživanje u vrlo lepo osmišljenom i raznovrsnom svetu.

 

Grafika

Možda i najupečatljivija stvar u vezi ove igre je grafika, odnosno kamera koja u neverovatnoj meri doprinosi kompletnom ugođaju. Ukoliko ste gledali neki od filmova kao što su Irréversible, Birdman ili Bushwick, verovatno ste upoznati sa konceptom Single Shot kamere. Naime, od prve scene, do samog kraja igre, kroz kompletnu priču i akciju, God Of War izgleda kao da igrač protagoniste prati lično i sa njih ne skida pogled. Kamera će tokom igre, zavisno od situacije menjati ugao i zoom, ali ni u jednom trenutku iz kadra neće ispuštati Kratosa, što vas potpuno uvlači u atmosferu igre i prosto čini da vam je više stalo do likova i onoga što se sa njima dešava. Koliko mi je poznato, ovo je prvi put da je Single Shot primenjen u nekoj video igri i mogu reći da je definitivno pun pogodak, pa je realno očekivati da će ovo uskoro prepisati i drugi izdavači i da nas očekuje još dosta naslova sa sličnom kamerom.

GOW12_resize.jpg

Sama grafika je zaista impresivna i verovatno je da testira krajnje mogućnosti PS4 hardvera. Detaljne teksture i odlični post processing efekti daju prosto filmski izgled, pa ćete vrlo često zaboraviti da igrate igru na gaming konzoli, naročito kada se ima u vidu koji je hardver unutra. Posebno mi se dopalo zaista fantastično korišćenje Depth Of Field efekta, koji naročito dolazi do izražaja usled kamere koja je mahom sa leđa, kao i predela sa dosta udaljenih krajolika. Ukoliko ste sretni vlasnik nekog od HDR televizora, očekujte pravi Eye-Candy, jer je igra pravljena sa HDR-om na umu, a pruža i interesantne dinamičke efekte, naročito pri tranzicijama iz npr. pećina na dnevno svetlo.

GOW10_resize.jpg

Naravno, i bez HDR podrške, pa i na Full HD ekranima, God Of War izgleda prelepo, rekao bih lepše i od zaista impresivnog Rise of the Tomb Raider na PC-u, što govori dosta. Predeli u kojima ćete se naći tokom igre su vrlo raznovrsni i čine igru konstantno vizuelno zanimljivom, uz redovne WOW momente u kojima ćete se diviti kreativnosti dizajnera.

GOW03_resize.jpg

Sistem borbe

Pored pešačenja sa juniorom koji se zove Atreus (mada ga matori uglavnom zove “Boy”) i razgledanja krajolika, usput ćete neminovno morati i da razmirice rešavate sekirom. U pitanju je ne bilo koja sekira, već specijalna, koju mu je žena donela u miraz, a vrlo podseća (verovatno ne slučajno), na Thorov StormBreaker iz Avengers: Infinity War filma. Sekiru možete koristiti u bliskoj borbi ili je baciti na metu i pozvati nazad, što ćete pored borbe često koristiti i za rešavanje problema i zagonetki.

GOW14_resize.jpg

Neki neprijatelji doduše više vole da ih bijete rukama i nogama, pošto su verovatno oguglali na sekiru, a na raspolaganju vam je i štit kojim ćete moći da blokirate udarce i projektile, kao i da ga koristite u ofanzivne svrhe, poput reflektovanja projektila, odgurivanja neprijatelja i slično. Na raspolaganju je i Spartan Rage u kome ćete trošiti skupljeni adrenalin, a koji vam omogućuje svojevrsni frenzy u kome ćete goloruki da bijete kao Brus Li na steroidima, uz krajnje zadovoljavajuć osećaj zahvaljujući Force-Feedback kontroleru.
Pored kontrole sopstvenog lika, Atreus će u vidu AI saigrača učestvovati u borbama, a njega možete donekle kontrolisati obeležavanjem protivnika i pritiskom na kvadratni taster koji služi za davanje signala.  Ovaj segment je iznenađujuće dobro urađen, pa Atreus nikada nije smetalo o kome morate da brinete, već neko ko obogaćuje sistem borbe i čini gameplay zanimljivijim, pa i vizuelno atraktivnijim. Tokom borbe, on će gađati protivnike, upozoravati vas na opasnost, skakati im za vrat i držati ih spremne za vaš završni udarac i još mnogo toga. Atreusa ćete koristiti i za rešavanje raznih zagonetki, za pristup mestima do kojih inače ne biste mogli doći.

GOW16_resize.jpg

Kako je ovo ipak RPG, skupljeno iskustvo ćete moći iskoristiti za sticanje novih skilova koji su podeljeni u kategorije zavisno od oružja. Sekira poseduje melee i ranged sekcije, a tu su i posebni skilovi vezani za štit, goloruku borbu, kao i oni koje će koristiti Atreus. Svi skilovi su interesantni i donose drugačiji način borbe, ali ćete istovremeno moći koristiti samo određeni broj. Kada se uz ovo doda i unapređenje oružja putem runa, različiti nivoi i mnoštvo različite opreme koju možete pronaći, dobija se visok replay value koji će vas terati da igru pređete i nekoliko puta i u njoj uživate na drugačiji način.

GOW19_resize.jpg

Sam sistem borbe je izvanredno urađen, vrlo intuitivan i definitivno zavisi od vaše veštine. Koliko kod teški bili protivnici, uvek ćete biti u prilici da dobrim izborom taktike i pravovremenim reakcijama na kraju odnesete pobedu. Neke od borbi će biti zaista teške, a igra sjajno prenosi tu “tegobu” i čini je prosto zaraznom, pa ćete se rado vraćati istom protivniku više puta sa stavom “e sad ću da ti pokažem”. U situacijama kada poginete, odnosno ostanete bez health-a, igra će vas vratiti na najbliži checkpoint, koji je obično ili na istom mestu, ili vrlo blizu, pa nema frustrirajućih momenata ponavljanja poslednjih 10 minuta bez potrebe. Atreus praktično nikada neće umreti, već će ležati do kraja bitke i osvestiti se nakon što se otarasite svih protivnika.

GOW04_resize.jpg

Vredi li nabaviti God Of War?

Moram priznati da odavno nisam neko koga igre lako impresioniraju. U poslednjoj deceniji je bilo malo naslova koji su me svojim kvalitetom, ili najpre tim faktorom “uvlačenja u priču” naterali da ih odigram od početka do kraja. God Of War počinje lagano, praktično kao tutorial, ali vas svo vreme uvodi u svoj svet. Čak i prva borba, odnosno boss na koga naletite će vam nagovestiti koliko će biti epski ono što vas očekuje. Vrlo brzo ćete se naći na putu bez povratka, jer igra postaje sve zanimljivija, kako po pitanju priče, tako i samog gameplay-a i neverovatnih krajolika kroz koje prolazite. Ako volite dobru priču i avanturu, još bolju akciju i da uživate u zaista sjajno dizajniranom svetu nordijske mitologije, nema sumnje da ćete uživati uz God Of War.

GOW07_resize.jpg

Iako neki strani sajtovi navode da igra poseduje oko 30 sati sadržaja, moje iskustvo, možda kao nekog ko voli da uživa u detaljima i istražuje, je da je daleko veća i da pre potrebno preko 50 sati za prelaženje. To znači da će vam i pored najbolje volje da igrate non-stop, a naročito ako igrate u slobodno vreme nakon posla, God Of War pružiti prilično dana dobre zabave, posebno ukoliko od tri nivoa težine izaberete baš “God Of War” koji je namenjen hardcore igračima. Kako igra poseduje i priličan broj zagonetki i easter egg-ova, imaćete razloga da budete temeljni u uživate u istraživanju. Široko stablo mogućih skilova i unapređenja će vam takođe biti razlog da se igri vratite i nakon prelaska i pokušate da je odigrate na drugačiji način. Zahvaljujući ovome, igru je lako preporučiti i smatram da predstavlja vrednu kupovinu i pruža jedinstveno iskustvo zbog koga i volimo svet igara.  

GOW13_resize.jpg

Igru na test ustupio Roming.

Komentari

0 Dodaj komentar

Opis igre: Call of Duty: WW2

  • Povezane teme:
10404
10405
10406
10407
10408
10409