Greška

Došlo je do greške.

Opis igre: Far Cry 3 Blood Dragon

30.04.2013 21:29 | 1 Games
Opis igre: Far Cry 3 Blood Dragon

Tržištu video igara generalno prijaju iznenađenja i novi, neočekivani sadržaji, a u ovom momentu igrači definitivno vape za nečim što će im malo skrenuti pažnju sa Lare Kroft i lebdeće Kolumbije u novom Bioshock-u. Kažemo neočekivani, jer iako se u poslenjih par nedelja podigla solidna medijska prašina u vezi sa “nastavkom” prošlogodišnjeg mega hita Far Cry 3, teško da je bilo ko očekivao ovakav potez i svakako unikatan sadržaj koji je Ubisoft Montreal tim pripremio kao “standalone” šuter

Nikola Branković

Dok je retro stil ne tako retka pojava u svetu filma, dotle u igrama nemamo često priliku da okusimo nešto što će u potpunosti oživeti duh nekih prošlih vremena. Ovde ne govorimo samo o radnji tj. vremenskoj pozicioniranosti dešavanja u igri već i o svim ostalim aspektima koji Far Cry 3: Blood Dragon čine kao da je nekakvim vremeplovom stigao iz druge polovine osamdesetih godina prošlog veka. Naravno, tehničke karakteristike kao i elementi gejmpleja pripadaju modernom dobu, ali zato počev od uvodne 2D sekvence koja podseća na one iz igara sa aparata od pre dvadeset i više godina pa sve do bljutavih, davno prežvakanih filmskih dijaloga sve pripada svojevrsnom zlatnom periodu novije ljudske istorije.

Prilična količina medijske pompe teško da vas je zaobišla ovih dana tako da verujemo da ste već dobro upoznati sa tim kakvu je to poslasticu Ubisoft pripremio za sve one koji su barem deo detinjstva proveli u osamdesetim godinama prošlog veka. Čak i ako "samo" pripadate mlađoj generaciji igrača onda ćete ako ništa drugo prepoznati šmek čuvenih SF klasika kao što su Terminator ili Robocap, čime Blood Dragon obiluje.

U slučaju da ste nešto propustili radi se o potpuno samostalnoj igri koja, iako bi se možda tako iz naziva naslutilo, zapravo ima vrlo malo toga zajedničkog sa originalnim naslovom Far Cry 3. Naime, Blood Dragon poseduje iste osnove gejmpleja kao i open world koncept svog prethodnika, što je i logično imajući u vidu da dele isti endžin, s tom razlikom što je sada dostupno samo jedno ostrvo ( i to površinski dosta manje ). To rezultuje sa ukupno osam sati originalnog materijala za igranje. Blood Dragon je smešten u postapokaliptičnoj “bliskoj budućnosti”, doduše ni približno onakvoj kakvom je mi zamišljamo već pre onakvoj kakvom smo je videli kada smo bili u osamdesetim godinama prošlog veka.

Godina je  2007. a 16-bitni uvodni intro niske rezolucije nas upoznaje sa glavnim junakom, veteranom drugog Vijetnamskog rata sa zvučnim imenom Rex “Power” Colt, istovremeno nam evocirajući uspomene na Super Nintendo i Sega Mega-Drive eru koje se uvek rado sećamo. Kako je ovo vreme kada su u naučno fantastičnim delima dominirali kiborzi tj. pola ljudi pola mašine sa mehaničkim udovima i, obično jednim, svetlećim crvenim okom, ni sa našim protagonistom nije drugačije. Rex je transformisan u Mark IV kiborga koji je poslat na ostrvo da neutrališe terorističku grupu zlih robota a pod vođstvom njegovog bivšeg komandanta, koji je takođe i sam kiborg.

Uvodnu špicu, kao i ostatak igre, prati pozadinska muzika koja neodoljivo podseća na soundtrack iz filma Terminator 2, a tu su i elementi iz drugih za to vreme karakterističnih SF naslova kao što su RoboCop i Blade Runner. Kompletno okruženje “obojeno” je purpurnom neonskom svetlošću i poseduje tu prepoznatljivu pozadinsku patinu koja momentalno asocira na period kada su VHS kasete bile primarni nosač slike i zvuka.

Prisutan je čak i efekat distorzije slike, baš onakav kakav se javlja prilikom pauziranja ili ubrzavanja reprodukcije videa sa kasete, a koji se manifestuje u momentima kada je energija glavnog junaka na izmaku. Kao šlag na tortu dolazi i glasovna gluma jednog od čuvenih glumaca tog vremena, Michael Biehn-a, kog pamtimo po rolama u filmovima Terminator i Aliens, a koji će vas odmah na početku prijatno iznenaditi svojim vrlo učitivim “Fuck you”!

Ubisoft Blood Dragon ipak nije zvanično klasifikovao kao parodiju, međutim u ovoj igri je sve gotovo namerno postavljeno tako da ismeva i personifikuje neke klišee iz tog vremena. Kako su i sami developeri izjavili cilj im i jeste bio da naprave jednodimenzionalne, bezemotivne likove kao i potpuno praznu priču kako bi stvorili igru koja je „toliko loša da je zapravo dobra“. I što je najbitnije uspeli su u tome, barem jednim delom, da iz gomile ofucanih dijaloga, tupavih fora i ne tako loše ali besciljne akcije naprave nešto za šta će se na kraju ispostaviti da je na neki sebi svojstven način zanimljivo.

 

Nastavak

Igra počinje već hiljadu puta viđenom postavkom gde Rex iz ručnog topa sa helikoptera filuje vrelim olovom sve što mu se ispreči, sa jednom bitnom razlikom - to je da se u pozadini vrti čuveni hit od Little Richard-a „Long Tall Sally“ koji je sasvim slučajno bio i u uvodnoj sekvenci sa helikopterom na početku prvog dela filma Predator. Ostaje samo pitanje koliko će uspešno referenciranje na neke ranije sadržaje koje će publika definitivno prepoznati kao šalu, odvući pažnju sa prilično prosečnog gejmpleja koji se ovde u samom startu nazire.

Nakon iskrcavanja iz helikoptera naći ćete se na nešto poznatijem terenu, zapravo na vrlo sličnom ostrvu kao onom u originalnom trećem Far Cry nastavku uz nešto veće kolorne razlike i razlike u životinjskom i biljnom svetu. Pored rastinja i faune sada je okoliš „tehnološki“ uznapredovao pa se svuda unaokolo nalaze raznorazni sajber kompleksi sa blještavo purpurnim reflektorima okrenutim ka nebu. Protivnici su pola ljudi pola roboti ( kiborzi ), te su u skladu sa tim opremljeni svetlucavim skafanderima načičkanim nekom naprednom futurističkom opremom i kacigama sa specijalnim vizirima.

Tu je i vrlo upečatljiv detalj praštavog pucanja neprijateljskih lobanja pri pogotku kada će se osloboditi nekakva plavo-bela tečnost koja očigledno predstavlja supstitut krvi u ovim robotizovanim stvorovima - sitan ali samo još jedan u nizu ovakvih efekata koji asociraju na pojedine filmove iz prošlosti ( Ash u filmu Alien? ). Odmah po stupanju na tle pokreće se automatizovani audio video tutorijal koji je generalno zanimljiv i u pojedinim momentima prilično duhovit, između ostalog kao i poneke Rex-ove reakcije, međutim traje previše dugo i ne može se prekinuti a što je opet očigledno sastavni deo kompletne parodije.

U svojoj osnovi, počev od načina na koji Rex koristi i dopunjuje svoju životnu energiju pa sve do vrsta i načina upotrebe oružja, Blood Dragon definitivno predstavlja samo skin preko već dobro poznate Far Cry 3 osnove. Dosta stvari je prilično slično, pa smo tako odmah primetili da većina vatrenih oružja predstavlja zapravo samo neonski „prefarbane“ verzije već postojećih ( pištolj, puška, sačmara, luk i strela ) sa očekivano „laserskom“ municijom umesto one arhaične olovne. Vozilo na koje smo često nailazili jeste onaj isti džip sa montiranom mašinkom na zadnjem delu kojim se po istom principu može upravljati i komandovati baš kao i u glavnoj igri.

Osim toga Blood Dragon okruženje je takođe dostupno za slobodno istraživanje i lov na, ovog puta, neke potpuno nove životinjske „sajber“ vrste ( ali samo nakon završetka glavnog toka radnje ), poput svojevrsnih robo-krokodila, kiborg-ajkula, mutiranih kornjača i đavoljih koza. Kao šlag na tortu dolaze dinusaurusoliki džinovi ( blood dragons ) koji se ponašaju po sličnom principu kao i druge krupne životinje. Ukoliko se ne šunjate vrlo je verovatno da ćete biti napadnuti od strane jednog od ovih divova, međutim isti se takođe mogu iskoristiti i kao oružje protiv neprijatelja.

Naime, iz tela ubijenih protivnika moguće je iščupati biomehaničko srce i potom u prisustvu neonskih dinosaurusa baciti ga ka naprijatelju kada će ove životinje baš kao psi po mirisu pohitati za hranom i napasti ih. Energetska polja koja su postavljena u okolini većine kampova sprečiće ova divlja stvorenja da vršljaju po dvorištu, međutim njihov laserski pogled može prodreti kroz ovaj štit i instantno spržiti bilo šta što je organskog porekla.

 

Zaključak

Kao što smo već u više navrata nagovestili Blood Dragon ne predstavlja puki mod za originalni Far Cry 3 ali je definitivno da imaju dosta toga zajedničkog jer dele istu osnovu kao i mehaniku i sistem igre. Kompletan ekosistem životinja je i dalje prisutan, naravno uz blaže izmene koje se pre svega odnose na robotičke varijante samih životinja i to onih najinteresantnijih ali ujedno i najopasnijih za lov. Jednom kada kompletirate sve misije otvara vam se čitav spektar mogućnosti a kompletno ostrvo je na raspolaganju kako za lov, otimanje neprijateljskih baza tako i za sakupljanje retkih predmeta ( u ovom slučaju VHS kaseta ).

Zanatski poslovi spravljanja raznih pomagala su sada izostali ali je i dalje prisutan, do duše u nešto pojednostavljenom obliku, sistem napredovanja glavnog junaka kao i sistem nadogradnje oružja. Struktura misija je takođe ostala nepromenjena, pa tako osim centralne priče koja će vas postepeno voditi kroz ostrvo, postoji i dosta usputnih baza koje se mogu „osloboditi“ a koje su označene snopom laserske svetlosti koja se proteže u nebo. Nakon preotimanja baze otvara se još nekoliko sporednih misija, baš kao i u originalnoj igri.

Naše finalno mišljenje kao i osećanja o ovom, nazovimo ga, produžetku originalne igre su definitivno izmešana. Pre svega jako nas raduje to što se Ubisoft odlučio na ovakav korak tj. da uopšte sprovede u realizaciju jednu tako nesvakidašnju ideju, međutim finalni produkt kao da nije uspeo dovoljno da se odmakne od „roditeljskog“ naslova i ponudi suštinski nov sadržaj. Da li je u pitanju bio budžet ili nešto treće, tek ovih nešto više od osam sati igranja ostaviće blago nedorečen utisak i osećaj već viđenog, što opet ne znači ništa nužno loše ali ne i preterano dobro. U svakom slučaju Far Cry 3: Blood Dragon donosi solidnu količinu popodnevne zabavu. Igra na humorističan način vraća deo atmosfere osamdesetih godina, što će posebno umeti da cene svi oni koji su barem deo svog detinjstva proveli baš u ovom periodu.

Ocena: 78

Kvaliteti:

- Jedinstvena atmosfera koja efikasno dočarava duh SF filmova s kraja osamdesetih i početka devedesetih godina prošlog veka
- Ofucani humor kao i parodija na mnoge momente će vas s vremena na vreme zaista nasmejati
- Poznati elementi mehanike gejmpleja iz originalne igre

Nedostaci:

- Jednoličan sadržaj koji vrlo brzo prestane da bude zanimljiv
- Tehnički Far Cry 3 sa vrlo malo novog, jedinstvenog sadržaja
- Dobra ideja ali ipak nedovršen koncept


Sajt:  http://fc3blooddragon.uk.ubi.com/

Platforma: PC, Xbox 360, PS3

Minimalni hardverski zahtevi:

OS:  Windows XP (SP3)
CPU: 2.66 GHz Intel Core 2 Duo E6700 ili 3.00 GHz AMD Athlon 64 X2 6000+
GPU: 512 MB DirectX 9.0c kompatibilna
RAM: 2 GB RAM-a
HDD/SSD: 3 GB

Preporučena konfiguracija:

OS: Windows 7 (SP1) / Windows 8
CPU: 2.93 GHz Intel Core i3-530 ili 3.10 GHz AMD Phenom II X2 550
GPU: 1024 MB DirectX 11 kompatibilna
RAM: 4GB
HDD/SSD: 3 GB

Test konfiguracija:

OS: Windows 8 64-bit
CPU: Intel Core i5 750
GPU: NVIDIA GeForce GTX 560 Ti 1GB
RAM: 4GB
Internet konekcija: ADSL, 5 Mbit/s

Komentari

0 Dodaj komentar

Opis igre: Bioshock Infinite

Opis igre: Metro Last Light

  • Povezane teme:
10404
10405
10406
10407
10408
10409