Greška

Došlo je do greške.

Opis igre: Evolve

07.03.2015 22:08 | 1 Games
Opis igre: Evolve

Igra kao što je Evolve jeste u punom smislu te reči produkt tendencija i stremljenja u igračkoj industriji u proteklih nekoliko godina. Stoga, kako se nosi u odnosu na druge naslove sličnih karakteristika...ukoliko takvih naslova uopšte i ima? Ideja je svakako intrigantna, a izvedba u trendu sa aktuelnim trendovima u svetu multipleja. Kada na to dodamo tim koji ima iskustva upravo u pravljenju ovakvih naslova, dobijamo recept koji ne može da omane. Ili ipak može?

Filip Majkić

Nema poente ignorisati današnja stremljenja na tržištu video igara. Iako mnogi stariji korisnici vole da uživaju u single-play sesijama, lutanju svetom i nadmetanju sa veštačkom inteligencijom, neki novi klinci smatraju da je prirodno da se u startu nadmeću sa drugim ljudima. Dok je „nama“, uslovno rečeno, prirodno okruženje da se borimo sa kompjuterom, ili bolje reći „sa samima sobom“, igračima koji to danas postaju je sasvim logično da se nadmeću sa drugim ljudima, da igraju kooperativno, da učestvuju u zajedničkim aktivnostima. Prirodno, naročito danas kada imamo internet na svakom koraku, zar ne?

Radi se o asimetričnoj multiplej igri, koja razvrstava igrače na dva tabora koji igraju na prilično drugačiji način

Stoga ne treba nikoga da čudi što su ultra-popularne upravo igre koje na pravi način integrišu kooperativni mod i/ili kompetitivni multiplej mod i tako nude kompletan paket tržištu. Zapravo, ono što smo nekada smatrali osnovom igranja – prelaženje kampanje, nadmetanje sa kompjuterom, borba sa veštačkom inteligencijom i slično – danas se smatra...viškom. Da, viškom. Mnoge igre dolaze specijalno dizajnirane za multiplej i kooperativno igranje u samom startu, bez ikakvog igranja kampanje, single play igranja koje traje 5, 15 ili 50 časova i slično. Pogledajte samo fenomene kao što su Dota, World of Tanks ili LoL, sagledajte gigantski univerzum kakav donosi novi Elite ili obećava No Man’s Sky. O MMORPG naslovima poput World of Warcrafta da ne govorimo.

evolve_1_s.jpg

Još jedna interesantna novotarija, iz perspektive PC veterana, jeste – asimetrični multiplej. To nije nikakva novost, zapravo. U neku ruku, još smo u StarCraftu imali asimetrično igranje sa tri različite rase, koje su iziskivale drugačije pristupe samom igranju. Iako se naizgled sve bazira na radilicama koje prikupljaju resurse i štancovanju jedinica u nedogled, ipak su osobenosti svake rase iziskivale drugačiji pristup igranju i različite taktike, nekada čak u zavisnosti od mape do mape. U novije vreme to je dostiglo neke nove razmere i Evolve je jedan od produkata tog, novog doba.

evolve_2_s.jpg

Radi se o asimetričnoj multiplej igri, koja razvrstava igrače na dva tabora koji igraju na prilično drugačiji način. Evolve vas postavlja u partiju koja se bazira na 4 vs 1 principu. Četvoro lovaca protiv jedne zveri/monstruma. Igra je delo veterana multiplej/kooperativnih igara, kompanije Turtle Rock Studios. U prošlost, ova firma je potpisala Counter Strike: Condition Zero, Half Life 2: Deathmatch i Left 4 Dead. Dakle, radi se o razvojnom timu koji ima odličan pedigre na polju stvaranja multiplej orijentisanih naslova. Sada su izbacili Evolve, multiplej-orijentisanu pucačinu/akcionu igru za PC, Playstation 4 i Xbox One.


Premisa

Nije da će vam priča nešto značiti, ili da je utkana u igru na neki poseban način, ali red je da spomenemo u kakvom se okruženju Evolve odvija. Radnja se dešava na planeti Shear, u dubinama svemira i – naravno – u dalekoj budućnosti. Monstrumi počinju da napadaju kolonije, na šta ste odgovor vi i vaš tim profesionalnih lovaca. Cilj je – uloviti monstruma.

evolve_3_s.jpg

Ipak, nemojte misliti da će ovo na bilo koji način uticati na igranje, ili da će vam biti razjašnjavano o čemu se u Evolve-u zapravo radi. Premisa je tek tu da pokrije bazične stvari. Tu i tamo ćete ponešto čuti u dijalozima (veoma ograničenim u broju) između likova-lovaca tokom startovanja misije i to je u suštini to. Ne postoji nikakva posebna priča, ne postoji single režim igranja, osim ukoliko ne bismo tu računali tutorijal i mogućnost igranja lova sa botovima. Em je dosadno, em je AI saboraca katastrofalan, em nema nekakve poente, osim da se upoznate sa pokojom mapom, florom i faunom.

Gejmplej

Ovo nije prvi put da smo se susreli sa igrom Evolve. Postojao je i period kada smo isprobali Alfa verziju igre. Ključevi su se delili „naširoko“, a igra je u popriličnoj meri najavljivana kao nešto potpuno drugačije od onoga što je danas dostupno na svim platformama. Tada smo igru probali na PC računaru, a finalnu verziju smo igrali na Playstation 4 konzoli.

evolve_12_s.jpg

To je i svojevrstan problem ove igre. Mišljenja smo da bi, da je njen autor, recimo, Valve, ona naišla na mnogo bolji prijem, iz mnogo razloga. Najveći trenutni problem jeste u tome što su mnogi koji su imali alfa pristup naučili što mape, što mehaniku igranja, koju je lako upoznati, ali nije baš tako lako njome ovladati. Stoga će vas takav razvoj dešavanja staviti u ekstremno podređenu poziciju. Takođe, još u startu je isticano da je igra „dizajnirana tako da mogu da se isporučuju DLC-ovi“, što je naišlo na negativne reakcije kod dobrog dela igrača, a CEO je potpuno nesmotreno izjavio da „DLC-ova ne bi bilo kada bi igrači plaćali igre u startu 120 dolara“. Stoga ne čudi što je svaka mana ove igre dočekivana na nož. Najavljeni DLC će doneti još po jednog lovca za svaku klasu, i par skinova za monstrume. Developer insistira da će sve mape koje budu postojale biti uvek dostupne svim igračima, a da će se plaćati dodaci poput skinova, opreme i slično. Sve to je izazvalo dodatne negativne reakcije kod igrača. Čak 44 DLC-a je izašlo sa samom igrom, od čega neki donose dodatne monstrume, lovce i slično, što svakako utiče na iskustvo igranja.

evolve_11_s.jpg

Paradoksalno, sama igra jeste inicijalno veoma zanimljiva. Najprostije rečeno, igrate 4 vs 1 iz veoma različitih perspektiva. Četiri lovca su raspoređena po klasama - Assault, Trapper, Medic i Support. Assault je tu da nanosi najveću štetu monstrumu. Trapper je tu da ga najpre pronađe što lakše, a potom onesposobi u što većoj meri. Medic služi, pogađate, da leči ostale u timu, dok Support pruža podršku na različite načine ostatku tima. Svaka od ovih klasa ima posebne moći i sposobnosti, pa tako Assault ima svoj štit i kratkotrajnu neranjivost, Support ima spravu koja omogućava timu da se unevidljivi i tako dalje.

evolve_4_s.jpg

Situacija se „komplikuje“ time što igranjem otključavate nove vojnike unutar svake klase. Ukupno tokom igranja možete otključati po tri vojnika za svaku klasu, sa različitim sposobnostima. Recimo, otključaćete Assault vojnika sa bacačem plamena, ili Trapper vojnika sa sposobnošću da uspori monstruma specijalnim harpunom, dok će drugi Trapper imati imobilizatorske granate i sačmaru koja nanosi veliku štetu izbliza. Ovakve kombinacije timova otvaraju i drugačije dijaloge u uvodnim sekvencama, što je kozmetika, ali i dramatično drugačije opcije tokom same borbe sa monstrumom, što je od velikog uticaja na samo igranje. Da li igrati sa Medicom koji leči, ili sa onim koji može da oživi mrtve, ali ne može da leči? Povesti Supporta koji može lako da otkriva okolnu divljač, što omogućava lakše pronalaženje monstruma pre nego što se leveluje, ili onoga koji ima priručni turret sa mitraljezom i lanserom raketa?

evolve_5_s.jpg

Već vam je jasno da na ovaj način dobijate puno različitih kombinacija. No, šta je sa drugom stranom? Veoma različite perspektive podrazumevaju dramatično drugačiji način igranja iz perspektive Monstera. Zapravo, monstrum je izuzetno ranjiva živuljka na početku partije, i neophodno mu je da se leveluje. U okviru svake partije, monstrum može napredovati do trećeg (maksimalnog nivoa) i to čini interakcijom sa stvorenjima na mapi. Ili, da budemo precizniji, ubijanjem i jedenjem raznih životinja na mapi. Da sve bude još zamršenije, monstrum može ubiti i neku veliku životinju koja će mu dati specijalnu sposobnost – recimo, da nanosi više štete protivnicima narednih nekoliko minuta.

evolve_8_s.jpg

Mislite da je tu kraj? Ne, jer postoje različiti monstrumi, sa dramatično različitim karakteristikama. Naravno, tim od četvoro lovaca se na jednoj mapi bori protiv jednog monstruma, ali da biste ovladali igrom, potrebno je znati kako izaći na kraj sa svakim tipom monstruma. Svaki monstrum ima posebne sposobnosti i veštine, pa tako Goliath predstavlja monstruma koji se bori izbliza i deluje kao pokretan tenk, dok je Kraken leteći monstrum koji se bori na daljinu. Sa treće strane, Wraith se fokusira na stealth i trikove da bi prišao izbliza i na brzinu osakatio tim lovaca. Dok jedan monstrum može da baca stenu ili skače na ogromnu daljinu, drugi bije munjama, postavlja mine, treći može da napravi svog klona-iluziju da bi zbunio lovce...

Četiri lovca su raspoređena po klasama - Assault, Trapper, Medic i Support; svaka klasa ima tri lika sa različitim osobinama, a tu je i nekoliko varijanti Monstruma

Mape su raznovrsne, kao i modovi igranja. No, moramo da istaknemo da su mape zaista dobro urađene u smislu interakcije. Recimo, neopreznog člana vašeg tima može zgrabiti biljka-ljudožderka. Naravno, morate se paziti raznih životinja i monstruma (koji nisu onaj monstrum koga lovite) koji lutaju mapom. Uletite li u ptice, one će uz mnoštvo krikova da se vinu u nebo i praktično otkriti vaš položaj. Sve to otvara i nove mogućnosti za različite taktike.

evolve_9_s.jpg

Takođe, postoji nekoliko modova. Glavni mod igre, koji vam je iz do sada opisanog verovatno savršeno jasan, jeste prosto nazvan Hunt, i u njemu je cilj uloviti čudovište, po mogućstvu pre nego što dostigne Level 3 i pobije ceo tim, dok je čudovištu, naravno, cilj da eliminiše lovce – ali ima i alterantivnu mogućnost, da uništi Power Relay – za šta mora da napreduje do 3. nivoa. Slična dinamika se prenosi i na druge modove, ali oni funkcionišu nešto slabije do...dosta slabije. Što je OK, budući da se to stalno dešava u multiplej naslovima. Nest mod stavlja monstruma u defanzivnu ulogu, jer mora da odbrani šest jaja raštrkanih po mapi od lovaca 18 minuta. Rescue zahteva da lovci pronađu koloniste raštrkane po mapi, ukažu im pomoć i pomognu im da pobegnu od monstruma. Ko uspe da spasi/ubije pet kolonista, taj pobeđuje. Najzad, tu je i Defend mod, gde monstrum startuje potpuno levelovan, i sa nekoliko manjih monstruma pod svojom komandom i pokušava da uništi generatore.

evolve_10_s.jpg

Treba reći da mečevi u igri Evolve imaju i još jednu interesantnu komponentu. Ukoliko igrate Evacuation, što je niz od pet mečeva, svaki naredni meč daje prednost timu koji je bio uspešniji u odnosu na tim koji je bio manje uspešan. Tako, primera radi, ukoliko je monstrum bio uspešan u prethodnim misijama, naredna će imati raštrkan toksičan gas koji ometa lovce, ili pak u obrnutom slučaju lovci mogu računati na dodatne turrete i slično.

Finalni utisci

Stoga, šta je zaključak, valja li igra, verovatno se pitate? Nažalost, na to pitanje ne možemo da damo jednoznačan odgovor. Problem je u tome što, najprostije rečeno, ovo nije igra za svakoga. Sama igra ima gomilu uskih specijalizacija i zahteva da joj se posvetite da biste ovladali svime što nudi. Sa jedne strane, nudi raznovrsnost po dubini i širini, ali zbog zahteva za poznavanjem mnogih elemenata igre, dolazićete u situaciju da mnogi mečevi tako reći budu završavani i pre nego što počnu. Monstrum koji nije siguran šta treba da radi, ili pak neko od lovaca koji ne shvata svoju ulogu baš najbolje, to je sasvim dovoljno da upropasti meč.

evolve_16_s.jpg

Ne sumnjamo da će postojati grupa hardkor ljubitelja koji će igrati ovu igru, ali je veoma diskutabilno hoće li se ona održati dugoročno, ili će se postepeno „gasiti“. Nesporno je da ima mnoge dobre elemente, a neke stvari nam je veoma drago da smo videli implementirane, pošto predstavljaju veoma solidnu inovaciju. U svakom slučaju, vidi se posvećenost dizajnu multiplej mapa.

Mišljenja o igri će varirati, baš kao i iskustvo svakog igrača u ovoj igri, osim ukoliko imate drugare za tim

Sa druge strane, Evolve pati od boljke tipične za igre koje su ovoliko asimetrične, a to su skala i „sponge“ princip, što se odražava i na gejmplej i na grafiku, pa samim tim i na vaše uživanje u igri. Naime, kada ste monstrum, iako neke stvari izgledaju grafički impresivno, kao da fali ubitačnost. Recimo, dižete stenu od barem 2 tone, pogađate lovca pravo u glavu i vidite kako on jednostavno nastavlja da vas bije sa trećinom hit poena manje. Ili, mašete svojim kandžama i udarate, ali niste čak ni sigurni da ikoga pogađate, jer ne možete da procenite da li vam je lovac u domašaju ili je tik van njega. Slično važi i u obrnutom smeru – „sponge“ efekat da bijete monstruma iz raznih vrsta naoružanja, ali da nema nekog naročitog efekta, vizuelnog ili efektivnog (recimo, da vidite da mu pada health u zavisnosti od vaše preciznosti). Ovo je posebno izraženo ukoliko je monstrum maksimalno levelovan, i ima gomilu HP-a. Samim tim, čak i kada ste Assault koji bi trebao da bude neko ko najviše oštećuje monstruma, ne znači da će se to reflektovati na dešavanja na ekranu, niti ćete se vi osećati moćnim i važnim.

evolve_15_s.jpg

Sve u svemu, Evolve u idejnom smislu traži taktičke okršaje i nadmudrivanja, ali u praksi može – ali i ne mora, što je po našem iskustvu češći slučaj – da nagradi taktički pristup. Ideja je bolja od prakse, rekli bismo. Na sve to, borba ume da bude itekako haotična. Kada se lovci koji su iskusni i znaju šta rade bore protiv monstruma koji isto tako zna šta radi, možete doživeti neverovatno dobro iskustvo. Da li ćete ga doživeti – zavisi od mnogo parametara.

evolve_14_s.jpg

Evolve je koncept za koji bismo voleli da bude dodatno razvijen. Problem je što ni sami nismo tačno svesni u kom pravcu, budući da smo došli do tačke gde iskustvo u igranju zavisi daleko više od samih (sa)igrača, nego od developera i njegovih implementacija. Rekli bismo da je ovo osnova koja može privući pozamašan broj hardkor publike, i kada se vremenom ona bude iskristalisala, Evolve će biti fenomenalno iskustvo uzduž i popreko. No, mišljenje svakog igrača pojedinačno će drastično varirati, baš kao i svačije iskustvo unutar ove igre. Stoga i ocenu trebate da shvatite uslovno – može biti i drastično viša i drastično niža, ovo je taj tip ekstrema.

evolve_13_s.jpg

Evolve je svakako vesnik pravca u kome se današnje igre kreću, i po onome što nam se dopada, i po onome što nam se ne dopada. Odosmo do šume, a negde u malom mozgu nam povremeno bljesne pomisao kako bi izgledala „Alien, Hunters, Predator“ igra sa ovakvom mehanikom...

 


Ocena: 78


Platforme: PC, Xbox One, Playstation 4


Dopalo nam se

- Neophodan timski rad koji sa dobrim saigračima dolazi do izražaja
- Raznovrsni karakteri u okviru određenih klasa
- Veoma dobro osmišljene mape
- Mnoštvo trikova i caka kojima treba ovladati
- Audio podloga
- Igra za uzak krug hardkor publike (može biti prednost, ali i mana, zavisno od vaše tačke gledišta)


Nije nam se dopalo

- Igra za uzak krug hardkor publike (može biti prednost, ali i mana, zavisno od vaše tačke gledišta)
- Ukoliko (sa)igrači nisu dovoljno dobri, dramatično gubi na draži
- Sa nekim monstrumima je obračun daleko lakši nego sa drugim
- Nedovoljno izražena ubojitost samih okršaja

 

Igrano na:

Playstation 4

 

Podaci o Windows PC verziji

Minimalne specifikacije:

Procesor: Intel Core 2 Duo E6600 ili AMD Athlon 64 X2 6400
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 560 ili AMD Radeon HD 5770
RAM: 4 GB
HDD: 50 GB prostora
OS: Windows 7 64-Bit


Preporučene specifikacije:

Procesor: Intel Core i7-920 ili AMD A8-3870K
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 670 ili AMD Radeon R9 280
RAM: 6 GB
HDD: 50 GB prostora
OS: Windows 7 64-Bit

Komentari

0 Dodaj komentar

Opis igre: Assassins Creed: Unity

Opis igre: Lords of the Fallen

10404
10405
10406
10407
10408
10409