Greška

Došlo je do greške.

Opis igre: Dishonored

21.10.2012 08:54 | 1 Games
Opis igre: Dishonored

Arkane Studios i Bethesda su nas predugo golicali trejlerima i slikama iz misteriozne igre o kojoj do pre par meseci nismo znali mnogo. Interesantan vizuelni stil i okruženje u kome atentator sa magičnim moćima teroriše korumpiranu vlast, zvučalo je kao nešto što zaista obećava, naročito u ovom kriznom periodu igračke industrije, kojoj ponestaje hrabrosti i kreativnosti. Iščekivanje igre je od same najave bilo na visokom nivou, upravo zbog tima koji radi na njoj, a koji se primirio nakon hitova kao što su Arx Fatalis i Dark Messiah of Might and Magic

Milan Jović

Igrač je u ulozi Korva Atana (Corvo Attano), telohranitelja Imperatorke koju na samom početku, pred njegovim očima, brutalno ubija grupa atentatora sa nadprirodnim moćima i pritom otima njenu ćerku sa kojom Korvo ima poseban odnos. Kako se našao u “pogrešno vreme na pravom mestu“, Korvo je taj na koga su korumpirani moćnici uperili prste, pa ubrzo završava u zatvoru iz koga isto tako i beži zahvaljujući misterioznoj osobi koja se u poruci potpisala kao “Prijatelj“.
 


 

Motivisan osvetom, Korvo kreće u potragu za malom Emili i udružuje se sa pokretom otpora čiji je cilj svrgavanje s vlasti novog režima, na čijem vrhu sede nemilosrdne aristokrate i postavljanje Emili na tron koji joj sleduje. Ipak, Korvo nije preodređen da osvetu sprovede ostavljajući stotine leševa za sobom...to je samo jedna od opcija. Igra je smeštena u vrlo interesantan fiktivni Duwnfall grad inspirisan Londonom iz 19. veka, koji je ujedno i glavna luka Carstva. Grad karakteriše prilično napredna tehnologija, koju energijom snabdeva ulje kitova, a koju nova vlast iskorišćava u represivne svrhe, zbog čega neodoljivo podseća na City 17 iz Half-Life 2. Tako na horizontu možete videti zadivljujuće prizore ogromnih brodova koji prevoze leševe ovih džinovskih morskih sisara. Da stvar bude još gora, pored korumpirane vlast grad je na kolena bacila i kuga koja je od većeg dela popiulacije napravila hranu za pacove kojih ćete se nagledati u mračnoj i krvavoj avanturi.
 


 

Izuzetno nam se dopao način na koji je Arkane dočarao ovaj fiktivni svet. Slojevita struktura grada na genijalan način prezentuje njegovu surovu realnost koja se krije ispod blještave površine sa uređenim ulicama i velelepnim vilama. Ispod njih se pruža mreža mračnih i prljavih uličica i prolaza, a nešto niže i kanalizacija kojom vladaju beda, bolest i očaj. Ovo su mesta gde zaraženi poput zombija tumaraju unaokolo, dok pacovi proždiru sve živo i mrtvo. Izražena kontrast između bogatstva i bede je uvek i svuda prisutna. Još interesantnije je to što i igrač svojim delima menja ovaj svet. Ostavite mnogo leševa za sobom i glodari će preplaviti grad zbog izobilja hrane. Sa druge strane, ukoliko se opredelite za nešto diskretniji i manje brutalan pristup (zaobilaženje i onesvešćivanje), na ove grozne prizore ćete nailaziti mnogo ređe, a pritom će i sam epilog biti “svetliji“.
 


 

Iako je struktura nivoa u srži linearna, to ne znači da ne možete igrati onako kako želite, naprotiv. Izražena vertikalnost nivoa omogućava igraču da neprijatelju priđete ispod nogu, iznad glave ili sa bokova, bilo da preferira stelt pristup ili akciju. Isto važi i za način na koji se može infiltrirati u neku zgradu. Ako ste željni makljaže, pokucajte na prednja vrata i očekujte armiju nervoznih stražara. Nešto elegantnije rešenje može biti uskakanje u kožu pacova ili ribe (pa i čoveka ukoliko nadogradite ovu moć) u čijem telu možete da se provučeti kroz neku cev ili otvor. Do mete je moguće stići i teleportovanjem do otvorenog prozora sobe u kojoj se nalazi, kada je u potpunosti na vama da li ćete joj zariti bodež u grlo ili sipati otrov u piće i iz senke posmatrate kako se grči u bolovima i umire.
 


 

Misije i magične moći

I struktura misija je podjednako fleksibilna i raznolika. Pored toga što svoje mete možete eliminisati na više različitih načina, tu su i neke sekundarne misije koje se mogu direktno odraziti na glavne. Tako na primer, ako ste za nekog odradili neki poslić sa strane, to vas može delimično ili u potpunosti lišiti potrebe da prljate ruke, jer će neko to obaviti umesto vas. Sa druge strane, na pola misije se može iznenada otvoriti mogućnost za alternativan način njenog izvršavanja. U jednoj misiji smo morali da se infiltriramo na snobovski maskenbal, pronađemo žrtvu i eliminišemo je kako znamo i umemo. Tumarajući velelepnom vilom, naišli smo na momka koji je znao zbog čega smo tu i zamolio nas da žrtvi (njegovoj ljubavnici) poštedimo život tako što ćemo je namamiti do podruma gde će je sačekati i odvesti van grada. Mi smo se odlučili za nešto između. Naime, žrtvu smo ubedili da sa nama dobrovoljno siđe do podruma, gde smo je tiho eliminisali van očiju javnosti, a zatim i njenog ljubavnika koji je čekao u čamcu (ne želeći da rizikujemo), da bi kasnije elegantno išetali iz vile na prednja vrata, "prerušeni" u masku koju inače nosimo kao deo opreme.
 


 

Ništa od do sada navedenog ne bi bilo moguće da Korvo nema moći kojim je nagrađen kao “The Chosen“ za borbu protiv zla. Interesantno je to da je sve moći – pet aktivnih i pet pasivnih - moguće otključati i nadograđivati  od samog početka, pod uslovom da imate dovoljno magičnih predmeta (Runes) koje prikupljate usput. Svakako najkorisnija je Brink, koja igrača teleportuje gde god želi u određenom radijusu. Dark Vision je klasičan “rendegenski" vid koji vam daje uvid u raspored i kretanje neprijatelja (i predmete od značaja, pod uslovom da ste je nadogradili) iza zidova. Sa druge strane, Agilty je jedna od pasivnih moći koja povećava skalu zdravlja i visinu sa koje možete pasti bez bojazni od povređivanja. Još jedna korisna pasivna moć je Shadow Kill koja čini da svaki krišom ubijen neprijatelj jednostravno ispari. Ovim se rešavate tela koje bi u suprotnom moglo privući pažnju drugih likova i dovesti do aktiviranja alarma. Naravno, skrivanje tela je i dalje tu kao opcija, ali je ovo daleko praktičnije. Najlepše od svega je da je svaka moć vraški interesantna i korisna.
 


 

Pritom, njihovim kombinovanjem otvara se jedna potpuno nova dimenzija i ovo je nešto u čemu će najviše uživati najkreativniji igrači. Zamislite da ste opkoljeni grupon neprijatelja i da su vam šanse da se izvučete prilično tanke. Ono što možete da uradite je da stvorite pacove koji će izmiliti iz zemlje, a zatim zaustavite vreme, uđete u telo glodara i otrčite u bezbednu rupu, ostavljajući stražare preokupirane ubijanjem pacova. Pritom, pacovi su još jedan dobar način da se otarasite leševa za sobom. Ovo su scene zbog kojih ćete glodare mrzeti još više.
 


 

Koje moći će otključavati i unapređivati je isključivo na igraču. Ipak, igra nas je prosto vukla da isprobamo sve, zbog čega smo rade volje istraživali svaki kutak sveta u potrazi za magičnim artifektima. Ovo uglavnom podrazumeva fizički angažman - skakutanje i teleportovanje do na prvi pogled često nedostižnih mesta. Ovi predmeti mogu biti i zaključani u sefovima za koje je potrebno pronaći dokument sa kombinacijom za otvaranje. Pored hrane, mana i napitaka za regenerisanje zdravlja, tu su i zlatnici i drugi vredni predmeti i umetnine koji se transformišu u novčiće za kupovinu municije i unapređivanja oružja i opreme. Ovde pre svega mislimo na bodež (kao primarno koje je nemoguće promeniti), samostrel sa (ne)smrtnonosnim strelama i kuburu. Tu su još bombe i mine koje su vrlo korisne za eliminisanje grupe neprijatelja, odnosno osiguravanja rute za bekstvo. Kako u desnoj ruci uvek drži bodež, moći i sekundarna oružja su vezani za levu ruku i biraju se iz kružnog (radial) menija.
 


 

Povremeno, na putu će vam stajati električne kapije koje pretvaraju u pepeo sve osim “ovlašćenih“ stražara. Njih je po nekad moguće zaobići nekom alternativnom rutom. Ipak, uvek možete da pratite debeli kabl kojim se kapija napaja, kada imate dve mogućnosti - da izvučete kanistar sa kitovim uljem koje je snabdeva elektricitetom ili da premostite žice u kontrolnoj kutiji. Drugi način je prilično lukaviji, jer će kapija i dalje obavljati svoju funkciju, s tim da će umesto vas pržiti stražare koji joj se približe.
 


 

Borba, nedostaci, prezentacija i zaključak

Borba prsa u prsa sa više neprijatelja treba da bude samo nužnost, jer su prilično brzi, agresivni i smrtonosni. Zato smo se uglavnom trudili da ostanemo neprimećeni ili barem van njihovog domašaja. Ipak, jednom kada se nađete licem u lice sa stražarima, atentatorima ili telohraniteljima, borba postaje prilično krvava i brutalna i svodi se na pravovremenu odbranu i kotranapade. Odsecanje glava, rezanje grkljanja i slično su uobičajna stvar u ovoj igri, naročito kada adrenalin proključa, kada slede još bolesnije egzekucije (još jedna pasivna moć).
 


 

Ipak, ni Dishonored nije bez nekih mana, od koji ni jedna, na svu sreću nije "gamebreaker". Teleportovanje ume da bude traljavo, naročito kada želite da se popnete na neko uzvišeno mesto.  Mogućnost naginjanje iza zaklona često nema smisla jer ćete verovatno biti primećen. Par puta nam je zasmetao AI koji ignoriše mrtvog kolegu, pa čak i nas dok mu se šetamo pred nosem. Pritom, kada se šunjate teško je proceniti da li ćete i u kojim situacijama biti primećeni, jer je AI po ovom pitanju prilično nepredvidiv. Isto tako teško je proceniti koja ubistva utiču na statistiku na kraju nivoa, odnosno na nivo haosa (koji može biti visok i nizak) koji se reflektuje na sam kraj igre. Tako nismo znali da li će se na epilog negativno odraziti tela stražara koja su isparila nakon smrti i ona koja su pojeli pacovi? Poslednje pitanje je zašto u igri koja se u velikoj meri oslanja na šunjanje, nije moguće uništiti svetla?
 


 

Kompletna audio-vizuelna prezentacija je na vrhunskom nivou! Svet igre ja apsolutno fantastičan i atmosferičan. Iako je centralna priča tipičan kliše, brojni interesantni likovi i gomila knjiga i dokumenata, na odličan način upotpunjuju pozadinu prelepog, ali istovremeno korumpiranog i trulog centra fiktivne industrijske revolucije. Likovi su prelepo oživljeni odličnom glasovnom glumom i interesantnim dijalozima koje možete čuti u prolazu, a koji svet čine još uverljivijim. Izuzetno nam se dopao i njihov dizajn, sa izraženom neproporcijonalnošću delova tela, tako da fizički izgled dočarava njihovu ulogu i profesiju. Tako stražari imaju široka ramena i velike ruke, dok su aristokrate mršavi  likovi visokog čela i nadmenog držanja. Jarki pastelni kolorit na dopadljiv način prezentuje izraženu kontrast između društvenih slojeva i lokacija. Jedinu zamerku možemo uputiti ispranim teksturama koje su mogle biti daleko detaljnije, barem na PC-u.
 


 

Dishonored je došao kao talas pravog osveženja u moru nastavaka i igara bez sopstvenog identiteta, koje igrača vuku za nos i prisiljavaju ga da igra onako kako je zamišljeno. Arkane Studios je vrlo pametno iskombinovao najbolje iz klasika kao što su Bioshock, Thief, Batman: Arkhma City i Deus Ex, uneo taman dovoljno novina i sve to zapakovao u fantastično okruženje i grafiku. Ovim nam je pružio vrlo poznato, ali i dalje drugačije iskustvo, koje igraču prepušta da ga iskusi onako kako on želi i ume. Oni domišljati i kreativni će biti najviše nagrađeni.

Ocena: 90

Kvaliteti:
- Sjajne magične moći, oružja i gedžeti otvaraju neograničene mogućnosti za prelaženje misija…
- …baš kao i prostrana okruženja prepuna prolaza i vrednih predmeta koji podstiču igrača na istraživanje
- Dinamična struktura misija i odluke igrača menjaju svet oko njega
- Impresivan vizuelni stil, uverljiv svet, odlična atmosfera…
- …i gomila interesantnih likova i dijaloga koji je upotpunjuju
- Satisfakcijom nagrađuje kreativnost igrača kao ni jedna druga
- Replay vrednost

Nedostaci:
- Nepredvidiv i bagovit AI povremeno sabotira neke gejmplej elemente
- Kliše priča sa par obrta
- Isprane teksture i animacije koje se ponavljaju

Sajt / Steam
Platforma: PC, PS3, X360

Minimalni hardverski zahtevi (PC verzija):
OS: Windows Vista
CPU: 3.0 GHz Dual Core
GPU: NVIDIA GeForce GTX 460 / ATI Radeon HD 5850 sa 512 MB
RAM: 3 GB
HDD: 9 GB prostora

Preporučeni hardverski zahtevi (PC verzija):
OS: Windows / Vista / 7 64-bit
CPU: Quad Core na 2.4 GHz
Video karta: NVIDIA GeForce GTX 560 / ATI Radeon HD 5850 sa 1 GB
RAM: 4 GB
HDD: 9 GB prostora

Igrano na:
OS: Windows 7 x64
CPU: Intel Core i5 2500k na 4.2 GHz
Video karta: NVIDIA GeForce GTX 460 1GB (OC)
RAM: 8 GB DDR3
Konekcija: Cable, 10 Mbit / 1 Mbit

Komentari

0 Dodaj komentar

Opis igre: Transcripted

Opis igre: Torchlight II

  • Povezane teme:
10404
10405
10406
10407
10408
10409