Greška

Došlo je do greške.

Opis igre: Call of Juarez: Gunslinger

24.05.2013 10:45 | 1 Games
Opis igre: Call of Juarez: Gunslinger

Iako su „kaubojci“ bili prlično česta tema filmova pre nekoliko decenija, otkako je moderna industrija interaktivne zabave stasala i preuzela primat, tematika divljeg zapada nije predstavljala popularan izvor materijala video igara. Call of Juarez je svakako ime koje je u novijoj istoriji svima poznato kao sinonim za vestern šuter. Postoji više razloga zbog čega je to tako. Pre svega, zato što i dalje gotovo da nema konkurenciju na tom polju, ali i zbog toga što je prvi deo, Bound in Blood, definitivno imao svojih kvaliteta koji su ga i učinili poznatim. Kako će se najnovija iteracija pokazati?

Nikola Branković

Za Call of Juarez igrače takođe vezuju i pomešana (o)sećanja, jer dok je inicialni Bound in Blood doneo pravo osveženje na gejming sceni i na prilično efektan način predstavio ovaj period razvoja američkog društva, dotle je Call of Juarez: The Cartel praktično upropastio sve što je do tada urađeno. Umesto da nastave u istom smeru, razvojni studio Techland se odlučio za prilično hrabar potez i igračima ponudio gotovo nebuloznu modernu priču o meksičkim narko dilerima, što definitivno nije bilo pozitivno prihvaćeno kako od strane kritike, tako i od strane samih igrača. Međutim, Techland je sa najnovijim nastavkom Gunslinger svoju posrnulu franšizu vratio u „sedlo“, gde je centar priče i okruženja vraćen svojim divlje-zapadnim korenima.



 

Priča Gunslinger-a, ili bolje reći način njegovog pripovedanja, prilično odskače od klišea, zasnivajući se gotovo isključivo na sekvencijalnim „flešbekovima“. Naime, igrač će ući u čizme izvesnog ( a tako dobro poznatog ) Silas Greaves-a, lovca na ucenjene glave ( jedno od vrlo popularnih „zanimanja“ u to vreme ) koji svojim prisutnim kafanskim poznanicima prepričava dogodovštine iz svoje uzbudljive prošlosti. Svaka priča je zapravo jedna sekvenca igranja za igrača, tako da će akcija konstantno biti začinjena kvalitetnom naracijom glavnog junaka odnostno vašeg alterega.



Međutim, jedinstvenost ovakvog pristupa leži u činjenici da dok igrate i prelazite deonice igre kao Greaves vi zapravo niste sigurni da li on govori istinu ili ne, što će često dovoditi u pitanje i njegova publika pa će u skladu sa tim određene sekvence biti izmenjene u „letu“ i biće potrebno odigrati ih još jednom. Tako ćete se u jednom momentu boriti protiv američkih starosedelaca, dok će već u sledećem trenutku isti ti Indijanci morfirati i vi ćete pucati u odmetnike, što će se dinamički menjati tokom naracije kako Greaves bude „doterivao“ svoju priču na zahtev slušaoca. Ovo zapravo predstavlja vrlo osvežavajuć pristup u odnosu na standardni FPS format na koji smo navikli, a konstantno fluktuirajuća naracija dovodi do mnogih interesantnih momenata kao što su na primer situacije gde će se putevi pa i čitave deonice nivoa dinamički pojavljivati onako kako ih se Silas bude sećao i korigovao detalje kao „istinite“ verzije priče. Ipak, ovakav pristup ima i svojih negativnih posledica, doduše u manjim razmerama, a ogleda se u tome da će ponekada zapravo odvlačiti pažnju i vreme igrača sa prilično kvalitetne akcije.



Što se same priče tiče, kao i njene dubine i kompleksnosti, ne treba previše očekivati ali ćemo reći da je dovoljno privlačna da će vam barem neko početno vreme držati pažnju. Nakon toga, sve je u adrenalinskom napucavanju.


Call of Juarez: Gunslinger je školski primer pravog „čistokrvnog“ šutera, i to ne zbog dobre priče, kvaliteta vizuelnih efekata, inovativne gejmplej mehanike ili bilo koje druge komponente već zato što sam čin pucanja iz vatrenog oružja predstavlja neverovatno zabavno iskustvo kakvo dugo nismo videli. Svaki ispaljen metak, bilo iz revolvera, sačmare ili nekog drugog autentičnog oružja proizvešće snažan zvučni eho koji će realistično odjeknuti prašnjavim prerijama Divljeg Zapada a svaki pogodak nesrećnog kauboja raspsnuće lokvu krvi što će rezultovati priličnom satisfakcijom kod igrača tokom mnogobrojnih adrenalinskih obračuna.



 

Kompletna akcija je prilično dobro ukomponovana i „utegnuta“ da ćete vrlo brzo zaboraviti mnoge nedostatke koji uključuju linearnost same priče kao i recimo manjak istraživačkih i misija bilo kog drugog tipa. Međutim, iako priča ne dostiže ni približno visok stepen kvaliteta kao što je to slučaj sa akcijom, postoje momenti gde naracija postaje nadasve duhovita i prepuna interesantnih preokreta. Ovo se posebno odnosi na periode kada će glavni protagonista i narator u „letu“ menjati redosled i sadržaj progresa svoje priče, a isto tako će i pojedina velika imena Divljeg Zapada kao što su Billy the Kid, Butch Cassidy, Sundance Kid i drugi uzimati rolu u pojedinim poglavljima te isto tako nestajati iz istih kako se Greaves bude progresivno prisećao detalja i menjao sadržaj. Ljubitelji vestern filmova će se osećati kao kod kuće jer će ih igra sprovesti kroz mnogobrojne lokacije karakteristične za to vreme, među kojima su prašnjavi „saloni“, vozovi, kočije, parobrodi i slično.

 

Nastavak

Postoje dva bitna i pre svega vrlo korisna elementa mehanike gejmpleja koje će igrač obilato koristiti dok bude frenetičnim „roštiljanjem“ oponenata krčio sebi put dalje kroz igru. Prvi se odnosi na svojevrsni „bullet-time“ momenat koji se može aktivirati jednostavnim pritiskom na taster „Q“, a koji će učiniti da se okolina uspori a protivnici postanu kontrastno jasniji i uočljiviji što će ih učiniti znatno lakšim metama. Naravno, u gornjem levom uglu ekrana postoji bar koji će se tokom pucnjave dopunjavati a koji indikuje da li i koliko imate ovih energetskih poena na raspolaganju za izvođenje ovog trika.



 

Još jedan efekat u matriks stilu će vam pružiti šansu za preživljavanjem svaki put kada se smrtonosno precizni projektil kreće ka vama. Naime, u ovakvim situacijama vreme će se još jednom usporiti za vas a vi ćete moći da poskočite levo ili desno kako bi izbegli metak koji bi galvnog junaka poslao u sigurnu smrt. Oba ova elementa su se pokazala kao vrlo korisna u kombinaciji sa ostalim standardnim akcionim mogućnostima, pa će se često dešavati da će upravo oni odlučivati o životu ili smrti u raznim situacijama. Nažalost, posle nekog vremena sve postaje prelako i "viđeno", ali kako sama igra nije preterano dugačka, ne dolazi se u situaciju da dosadi.


Svaki put kada neutrališe protivnika Silas dobija određen broj iskustvenih poena, koji se nakon nekog broja standardno pretvaraju u „skill“ poene koji se tada mogu utrošiti na unapređivanje određenih sposobnosti i opreme. Postoje ukupno tri grane apgrejd paketa u koje igrač može po želji da investira pošteno zarađene poene, gde svaki od njih promoviše drugačiji stil igre. Tako imamo „Gunslinger“ kategoriju koja igrača specijalizuje kao dvorevolveraša, zatim „Ranger“ mod gde je primaran način obračunavanja sa distance i „Trapper“, specijalizacija za obračune iz blizine gde se kao primarno oružje koristi kombinacija puške i „krateža“. Svaka od kategorija pruža sebi svojstvena nova oružja i mogućnosti, pa će tako na primer napredak u „Trapper“ grani otvoriti specijalnu „Silver“ sačmaru kao i mogućnost nošenja i upotrebe dve istovremeno.


Bilo da preferirate da držite neprijatelja na nišanu sa veće distance bilo da vam zadovoljstvo predstavlja prilazak s leđa i upumpavanje vrelog olova u stomak sa rastojanja od pola metra, izbor je potpuno na vama, a igra će vas ohrabrivati i nagrađivati u skladu sa odabranom kategorijom i napretkom. Pojedini novostečeni „skilovi“ imaće priličnog uticaja na gejmplej i uopšte dalji tok igre ( kao na primer mogućnost da učestalim pritiskom na „reload“ taster zapravo ubrzate stavljanje municije u oružje ) dok će neki drugi predstavljati više kozmetičku nego funkcionalnu promenu.



 

Pored standardnog „story“ moda, postoje još i arkadni mod kao i dueli. Nakon relativno kratke šestočasovne kampanje, igrač može nastaviti sa arkadnim modom kao savršenim načinom da zadovolji potrebu za novom količinom brze akcione pucačine. Ovaj mod se odigrava na mnogim lokacijma iz kampanje a fokus je na čistom vatrenom obračunu sa velikimm brojem neprijatelja na određenom prostoru, gde će biti stavljeni na test vaši refleksi kao i novostečene veštine. Ukupan skor će direktno zavisiti od od vaših rezultata, gde će razni kombo potezi i lančano eliminisanje određenog broja protivnika u kratkom vremenskom periodu donositi bonus poene.



Naravno, neutralisanje neprijatelja „hedšotovima“, eksplozivom ili raznim drugim „skilšotovima“ takođe pruža bonuse, a tu je i globalna lista učinka gde je moguće porediti svoje postignuće sa prijateljima. Iako se dueli provlače i kroz samu kampanju kao sastavni deo igre, u zasebnom duel modu moguće je igrati isključivo ove napete jedan-na-jedan obračune.

 

Zaključak

Kada se nalazite licem u lice sa protivnikom, vaš glavni zadatak je da rotirajući nišan održavate što je moguće preciznije na oponentu koji će se na momente pomerati, a što će biti indikovano procentualnim pokazateljom preciznosti. Istovremeno je bitno voditi računa o Greaves-ovima prstima, tj. tome da isti budu što bliže pištolju kako bi potezanje oružja bilo što je moguće brže u ključnom momentu. Međutim, ovde postoji još jedan trik a koji se odnosi na trenutak kada ćete posegnuti za oružjem. To je moguće učiniti već onog momenta kada zvuci otkucaja srca postanu jasni, ali ukoliko to učinite pre vašeg protivnika imaćete takozvanu „nečasnu“ pobedu.



Nasuprot tome, čekanje na oponenta da prvi potegne revolver drastično povećava rizik ali ukoliko ipak budete brži na kraju doneće vam „časnu“ pobedu. Ovi dueli su vrlo zanimljivi i jednostavni za savladavanje, a nakon nekog vremena kada postanete nešto iskusniji u brzopoteznom dvoboju vrlo je verovatno da će vam se ceo koncept svideti i da ćete često i pre završetka kampanje u pauzi odigrati po koji duel.


Iako Call of Juarez: Gunslinger nije doneo ništa spektakularno na polju pucačina iz prvog lica, prijatno nas je iznenadilo to da smo zaista uživali u adrenalinskim napucavanjima sa NPC oponentima. Očigledno je da filovanje gomile odmetnika vrelim olovom iz dva revolvera istovremeno, uz napete završne duele sa legendama Divljeg Zapada na kraju nivoa nikada ne zastareva.


Nakon, slobodno možemo reći, potpunog promašaja u vidu prethodnog dela The Cartel, Techland je uspeo da ispravi veliki deo propuštenog vrativši franšizu svojim korenima. Ako ništa drugo Gunslinger predstavlja najbolji Call of Juarez nastavak do sada, a svim ljubiteljima arkadnih pucačina i vesterna preporučujemo da se slobodno upuste u ovaj nadasve interesantan i prilično ispoliran šuter.

Ocena: 85

Kvaliteti:

- Iznad svega zabavno arkadno „napucavanje“
- Oružje poseduje sjajan osećaj i fiziku pogotka, uz fantastične propratne zvučne efekte
- Zanimljiva mehanika borbe
- Dinamički narativni skokovi
- Školski ali efektno dizajnirani nivoi
- Uspešno rekreirana atmosfera Divljeg Zapada
- Prisustvo nekih od legendarnih imena tog vremena
- Brzopotezni jedan-na-jedan dueli

Nedostaci:

- Neubedljiva, predvidiva priča
- Nešto slabiji izbor oružja
- Prosečna pucačina po svim ostalim kriterijumima


Sajt: http://callofjuarez.ubi.com/gunslinger/en-GB/home/

Platforma: PC, Xbox 360, PS3

Minimalni hardverski zahtevi:

OS:  Windows: XP (32-Bit), Vista (SP2), 7 (SP1) ili 8
CPU: 2 GHz Intel Core 2 Duo ili 2 GHz AMD Athlon 64 X2
GPU: 512 MB DirectX 9.0c kompatibilna karta
RAM: 2 GB RAM-a
HDD/SSD: 5 GB

Preporučena konfiguracija:

OS: 7 (SP1) ili 8
CPU: 3 GHz Intel Core 2 Duo or 3 GHz AMD Athlon 64 X2 ili bolji
GPU: 1024 MB DirectX 10 kompatibilna karta
RAM: 4GB
HDD/SSD: 5 GB

Test konfiguracija:

OS: Windows 8 64-bit
CPU: Intel Core i5 750
GPU: NVIDIA GeForce GTX 560 Ti 1GB
RAM: 4GB
Internet konekcija: ADSL, 5 Mbit/s

Komentari

0 Dodaj komentar

Opis igre: Metro Last Light

Opis igre: GRID 2

  • Povezane teme:
10404
10405
10406
10407
10408
10409