Greška

Došlo je do greške.

Naplaćivanje modova - da ili ne

29.04.2015 09:40 | 187 Games
Naplaćivanje modova - da ili ne

Kompanija Valve je nedavno uzdrmala čitavo PC gejming tržište sa tri značajne najave. Jedna od njih je bilo predstavljanje SteamVR sistema virtuelne realnosti, a naše utiske ste mogli da pročitate u izveštajima iz Barselone. Druga je najava Source 2 endžina, naslednika sada već arhaičnog Source endžina koji je pokretao Half Life 2. Međutim, treća i najnovija najava je izazvala daleko oprečnije reakcije. Radi se o odluci da se počne sa omogućavanjem naplaćivanja modova za PC igre.

Filip Majkić

Iako postoji dosta razloga da se ovakav postupak pozdravi, postoji isto tako mnoštvo razloga zbog kojih bi se na ovakav postupak gledalo sa podozrenjem. Da bi se shvatilo zašto, potrebno je poznavati određene aspekte gejming kulture i navika običnog korisnika. Pri svemu tome, zaboravite na trenutak da živimo u Srbiji u kojoj objektivno piraterija cveta i ljudi igraju krekovane igre. Govorimo o zapadu, bogatijim i platežno sposobnijim društvima gde korisnici plaćaju 40, 50 ili 60 dolara/evra za igru. Rezentman prema ovom potezu je upravo i krenuo sa tih prostora...

modovi1.jpg

Šta je uzrok ove bure? Svi verovatno veoma dobro znate da je moding scena veoma bitna za PC igre, odnosno za igrače. Otišli bismo toliko daleko da kažemo da praktično i nema osobe koja nije igrala razne PC hitove sa modovima. Naglašavamo „PC hitove“, da ne pomislite da je samo lošim igrama potreban moding. Ne, naprotiv. Upravo su top naslovi i najprodavaniji naslovi za PC dodatno unapređeni prisustvom mnogobrojnih modova. Reč je o uzajamnom odnosu gde vrhunska igra izazove veliko interesovanje, pa se kreatori modova zainteresuju i u zavisnosti od toga koliko je lako i pogodno implementirati određeni mod pokušaju da dorade igru.

modovi13.jpg

Ovi modovi su nekada čist eksperiment, nekada prodaja magle, ali se uglavnom svode na tri osnovne varijante kada je korisnost u pitanju. Imamo modove koji donose dodatne sadržaje (nove avanture, nove predmete ili automobile ako govorimo o trkama, nove detalje i skinove), modove koji menjaju određene aspekte igre (recimo, uklanjaju parametre koje su developeri odredili za neke jedinice i na taj način menjaju balans ili dostupnost nečega u igri) i modove koji unapređuju tehnikalije u igrama (tipičan primer bi mogli biti raznorazna grafička unapređenja). Nekada su ovi modovi apsolutno esencijalni! Imamo brojne igre koje ne bismo ni mogli da igramo bez modova (npr. GTA IV za PC), igre kojima su modovi doneli toliko dodatnog sadržaja da bi originalni kreatori komotno mogli da se postide (npr. Skyrim ili bilo koji Elder Scrolls naslov), te modove bez kojih bi igru bilo pravo frustriranje igrati, kao npr. Dark Souls.

Svi verovatno veoma dobro znate da je moding scena veoma bitna za PC igre, odnosno za igrače

Verovatno ne treba trošiti reči na silne igre i franšize koje su zapravo nastale od modova. Spomenimo samo nekoliko – Counterstrike, Dota, Team Fortress. Iz originalnog Dota moda je zapravo nastao čitav žanr MOBA igara, koji je danas ubedljivo najigranija stvar na PC računarima. Ukoliko nemate predstavu o značaju, uticaju i količini modova, toplo preporučujemo da makar posetite naslovnu stranicu Nexusa i uverite se u značaj i obim moding zajednice.

modovi18.jpg

Skyrim – 40.520 fajlova koji su skinuti skoro 670 miliona puta, Oblivion 27.650 fajlova koji su skinuti 136.57 miliona puta, Dark Souls – 698 fajlova koji su skinuti preko 3 miliona puta, World of Tanks – 724 fajla koji su preuzeti skoro 180 hiljada puta i tako dalje, i tako dalje.

modovi10.jpg

Ono što je teško predočiti jeste duh koji postoji u moding zajednici. Moderi rade to što rade iz ljubavi i želje da sebi i drugima unaprede iskustvo igranja određenog naslova. Razumemo sve one koji smatraju da taj duh treba očuvati, ali isto tako, razumemo i one koji kažu da su nove igre sve teže i komplikovanije, te da je izuzetno teško posvetiti toliko pažnje, vremena i truda bez finansijske podrške. Kako pronaći balans u svemu tome?

modovi12.jpg

Valve je pokušao tako što je predstavio novi koncept za svoj Steam Workshop gde je kreatorima dodatnih sadržaja omogućeno da ponude te sadržaje publici po određenoj ceni. Dakle, da kreatori prodaju i zarade. Naizgled bi se reklo da nema nikakvog spora. Oni koji ulože svoj trud i napor u kreiranje novog sadržaja trebaju da budu nagrađeni. Međutim, ništa u životu nije crno ili belo, pa očito da nije ni ova situacija, za koju mnogi kažu da je raspolutila PC gejming u rekordno kratkom roku i predstavlja katastrofu na duže staze...

Opasnosti i prepreke

Spomenimo još neke činjenice i informacije koje mogu biti od velikog značaja. Jedno je sigurno – moding scena se praktično raspolutila. Smeštanje brojnih sadržaja iza tzv. „paywall-a“ je veoma negativno uticalo na celu atmosferu. Već imamo situaciju da se mnogi modovi skidaju sa lokacija gde su se nekada mogli besplatno preuzimati.

Hoće li sada developeri imati motiv da sređuju svoje igre i izbacuju kvalitetne proizvode, ili će taj posao jednostavno prepustiti moderima, i šta to znači za budućnost igranja?

Postavljaju se brojna pitanja koja se mogu postaviti i koja je legitimno postaviti kada se sadržaj plaća. Kako će korisnici moći da prepoznaju koji modovi valjaju, a koji ne? Do sada su ih lako mogli isprobati i eliminisati one koji nisu adekvatni. Kako da budu sigurni da su modovi apdejtovani i tehnički u skladu sa aktuelnom revizijom igre, ispeglani i bez bagova? Kupci svakako trebaju da imaju pravo na to. Da li će im to garantovati Valve, moder ili kreator originalne igre? Kako zaštititi mod koji se prodaje po određenoj ceni od piraterije? Recimo, Skyrim mod je jedan fajl koji je dovoljno ubaciti u odgovarajući folder. Kako obezbediti distributivni mehanizam koji će razlikovati dobre od loših modova i selektovati one koji su vredni plaćanja? Od 24 hiljade modova za Skyrim koji su trenutno dostupni na Steam Workshopu valja napraviti odabir na razuman način...

modovi2.jpg

Pitanje svih pitanja je ipak nešto dublje. Hoće li sada developeri imati motiv da sređuju svoje igre i izbacuju kvalitetne proizvode, ili će taj posao jednostavno prepustiti moderima, i šta to znači za budućnost igranja? Da pojasnimo – novac od prodaje modova, od kojih neki koštaju manje od evra, a neki nekoliko evra ili desetina evra, dele moder, Valve i kreator originalnog sadržaja. Tačnije, 25% novca pripada moderu, 30% Valve-u i 45% kreatoru originalne igre. Postoji jedna začkoljica koja je suštinski nebitna za ovo pitanje, a to je pitanje distribucije preko „Servis provajdera“, koji uzimaju 5% za sebe ukoliko moder odluči da i preko njih vrši distribuciju moda.

modovi4.jpg

To što matična kompanija uzima praktično polovinu novca se pravda činjenicom da je ona kreator originalnog sadržaja, alata koje moder (verovatno) koristi i uopšte čitavog igračkog sveta koji moder dobija na dalju razradu. Taj argument razumemo – premda i na našem forumu ima osoba koje imaju veliko iskustvo sa modovanjem i koje, primera radi, ne koriste alatke i resurse matičnih kompanija, ali o tome nešto kasnije. Međutim, postavlja se pitanje šta će to značiti za igru? Ako matična kuća – recimo, Bethesda za Skyrim – uzima skoro polovinu novca od modova za Skyrim, zašto bi se zamarala kreiranjem dodatnih sadržaja i ispravljanjem kojekakvih problema? Jednostavno može da taj posao prepusti moderima i čeka na ekstraprofit...

modovi5.jpg

Odgovornost bi trebala biti deljena, baš kao i profit. Ponovo se vraćamo na gornje pitanje, ko će biti odgovoran ako mod pravi neki problem, nije kompatibilan i slično, a plaćen je regularno? Predloženi mehanizmi su prilično komplikovani i ne daju nikakve garancije ukoliko neki mod prestane da funkcioniše kako treba nakon apdejta igre na naredni patch. Isto tako, kako sprečiti modere da prisvajaju tuđa rešenja u manjoj ili većoj meri i onda to prodaju kao sopstvene modove, de facto zloupotrebljavajući ovaj mehanizam i nudeći ono što „slobodni“ moderi nude potpuno besplatno?

modovi7.jpg

Najzad, šta će to značiti za same igrače? Tražiće se da se plaća za samu igru, zatim za DLC, pa sada i za modove. U slučaju Skyrima, komotno možemo dobiti situaciju da će za uživanje u igri trebati da se izdvoji trocifrena suma evra ili dolara. Zamislite situaciju da igrate Dark Souls sa modom koji jednostavno morate imati, a on košta još 10 dolara preko cene koju ste već platili, jer je PC verziji jednostavno preko potreban skup raznih prepravki i dorada.

modovi3.jpg

Gejb Njuel, prvi čovek kompanije Valve Incorporated, je pokušao da sve ovo objasni igračkoj zajednici. Rezultat? Doživeo je pravi debakl na Reddit-u. Više je nego jasno da se za samo nekoliko dana igračka zajednica potpuno raspolutila i da se nikakvo jasno rešenje ne nazire. Čak su i zaposleni u Valve-u priznali da je ovaj potez jedna velika greška koja bi mogla imati mnogo negativnog uticaja na industriju PC igara.

Mišljenja naših forumaša

Cela vest je odjeknula na internetu među PC igračkom zajednicom poput bombe, pa nije čudo da se i na našem forumu vodi živa diskusija u odgovarajućem topiku. Naravno, mišljenja su podjednako podeljena, pa smo želeli da vam prenesemo neka razmišljanja naših forumaša. Citate vam prenosimo (gotovo) u celosti, izuzev delova koji predstavljaju direktan odgovor ili raspravu sa drugim forumašem, pa smatramo da ti delovi ili ne bi bili primereni ili bi njihov kontekst bio potpuno nejasan.

modovi9.jpg 

 

Korisnik rAMA je poručio:

I šta ima loše u tome da recimo taj lik l njemu slični čiji su modovi zbog kvaliteta završili i u samoj igri počnu da vrte ozbiljnije pare od svog rada (ako naravno to žele), čak možda i da žive od tog posla. Pa da ti umesto tog jednog ili dva fenomenalna moda, od njega dobiješ desetak fenomenalnih modova kao posledica toga što može profesionalnije da se posveti svom radu?

Ja jesam pravio modove, ali nikada nisam delio, tj. jednom sam podelio urađene modele faca za PES za našu ligu i neki imbecili su to ubacili u "svoje" modove, a mene nisu ni pomenuli, od tog trenutka sam radio isključivo za svoje zadovoljstvo. Za PES sam radio našu kompletnu ligu od faca, dresova, stadiona, ocena isključivo za sebe i društvo kada se okupi sve dok nismo prešli na fifu. Radio sam kola za GTA:SA i GTA 4, takođe isključivo za sebe...


modovi16.jpg 

 

Korisnik MAD_MuzzY, između ostalog, kaže:

Meni stvarno nije jasno cemu toliko nerazumevanja pokusaja naplate necijeg rada? 75% je diskutabilan procenat svakako ali aman, MODER koristi asete koje je neko drugi GODINAMA razvijao. Ako cemo tako onda sve igre treba da budu refundirane sa "goodwill and thanks" paketom...

Potpuno izopacen pogled na svet krojen uglavnom od strane dece (raznoraznog uzrasta) koji jos uvek zive na tudjoj grbaci. Sigurno postoji dosta interesa citog dodatnog profita ali shvatite da se bilo ciji rad MORA platiti. Od vaseg "hvala, car si" nema leba. 90% ljudi pojma nema koliko je vremena potrebno da se nesto dovede do funkcionalnog nivoa pocevsi od obrazovanja preko prakse do samog proizvoda, makar on bio neka zabava na par minuta.

 

Moder koji zeli da napravi besplatan mod koristeci delove moda ili modove koji su komercijalni ce morati da plati moderima tog moda koriscenje njihovog moda pa nek on lepo radi sa time sta god zeli. Ne vidim tu neku komplikaciju?

Uzmite u obzir i da se modovi za AAA igre vise ne mogu raiditi na nacin kao od pre 10ak god. Mnogo, mnooooogo vise znanja iskustva i VREMENA je potrebno napraviti bilo sta vezano za igru. Opravdanje vam jednostavno ne stoji.

Ponavljam: ko god odluci da ponudi svoj mod besplatno i dalje ima tu opciju i imace je uvek. Ja ne znam na kojoj ti planeti zivis i koje modove i igre koristis ali donacije su oduvek bile tu kao opcija i nikad se ni jedan izdavac nije uplitao u tu pricu. Jedini je problem sto ste navikli da imate mod za dz i sad kada mu se doda opcija za $ svi kukaju kao deca...


Mišljenja su podeljena, pa smo želeli da vam prenesemo neka razmišljanja naših forumaša


Korisnik stevanix je napisao:

Kao neko ko igra skyrim sa 150+ modova nisam srecan jer to onda znaci da bih za sledeci nastavak skyrima ako ga bude bilo morao da platim originalnu igru + 3x toliko za modove jer igra bez modova ne moze da se meri sa modovanom. Moderi su sve zivo preradili i ispolirali pa slobodno mozemo reci da je modovan skyrim nova igra.

Sto se Valve tice oni su genijalna kompanija i cudi me sto na ekonomskim studijama ucimo i radimo case study raznih uspesnih firmi a da se niko ne seti da ubaci Valve u udzbenike. Cilj svake firme je da bude profitabilna i da stalno povecava isti i Valve je redak primer visoko profitne kompanije koja nije "izumela nesto sto menja svet" vec je jednostavno iskoristila sansu i sada vecina profita dolazi od tudjeg rada. Bilo je samo pitanje kada ce modovi koji su sastavni deo gejming industije doci na red.


modovi19.jpg


Korisnik G@W kaže:

Jednu stvar znam, pohlepa je grozna stvar. Kada sam sa 35 dolara usao u Star Citizen pricu i posle potrosio sate na free promociju igre nisam ni sanjao kakva ce nakaza da se od toga izrodi. Tako ce biti i sa ostalim igrama, potencijal za zloupotrebu je ogroman i doci cemo u situaciju da moramo placati video igre nekoliko stotina dolara da bi se namirili apetiti onih 1% sto uzima 99% profita od prodaje.

DLC, mikrotransakcije, mesecna pretplata, naplata modova, pitam se sta je sledeci korak...

 

UT kada bude zavrsen imace sve sto i prethodne igre a to ce biti u potpunosti besplatno za sve. Pricam o sadrzaju koji kreiraju Epic programeri. Znaci isti model kao LoL, apsolutno sve sto ti treba je free a sva kozmetika i novi modovi ce se placati. Pritom, igra je takvog tipa da ti osim osnove nista ne treba a i ako budes hteo da kupujes modove nece ti trebati puno da za uzivanje u igri. Sa druge strane Elder Scrolls Skyrim i slicne igre su polupano i reciklirano djubre gde ti treba preko 150 sitnih modova da bi igru doveo u kakvo takvo stanje gde se moze makar malo uzivati u igri. A za to ti treba minimum 150 dolara.


modovi17.jpg


Korisnik kartelusm je rekao:

Apsolutno, ali problem je sto su se do sad putem modova mogle ispeglati te baljezgarije koje su pravljene za dzabe, ali ce sad za tu uslugu morati da se izdvoji neka cifra. To ili da devovi poprave ono sto treba - sto se naravno nikad nece desiti u ovim slucajevima.

Zaista sam na dve strane po pitanju ovoga - posto sam i sam u struci potpuno razumem da se rad naplati, ali s druge strane mnogo je mogucnosti za zloupotrebu, nece biti kontrole kvaliteta (nije bilo ni do sad, naravno, ali kad kinta uleti u pricu stvari moraju da se promene), deo koji ide moderu je vise nego uvredljiv, PC gubi jedan od svojih glavnih prednosti u odnosu na konzole.

Videcemo, bice interesantno pratiti sta ce se desavati u vezi ovoga.


modovi20.jpg


Čovek koji je uz Benchmark praktično od samog osnivanja, G!!! je ovim povodom rekao:

ovo mi je manje vise odvratno

modabilnost igre je vec neko vreme faktor kod ocenjivanja kvaliteta igara i kod shvatanja ozbiljnosti igre kod igraca uopste. svaka igra koja nije modabilna je u poslednje vreme za to dobijala minus, u glavnom kod igraca, ponegde i kod internet novinara. sledeci korak je bilo da se omoguci zvanicno modabilnost ali se to ogranicavalo u glavnom na kozmetiku, pa je i to bilo kratkog daha

cela poenta modova je da dobijas jos sadrzaja od ljudi koji su to radili iz ljubavi i fanatizma  (sto je u 99% slucajeva znacilo kvalitet) u principu za dz, da se privolis tom komjunitiju i da uzivas u igri na sto vise nacina. ovo korporativno mesanje je iz mog ugla katastrofalno.

da navikli smo se da modovi budu besplatni, ali isto tako to ti je bio razlog da mozes opusteno da se zeznes i pretplatis igru znajuci da ima dobar komjuniti koji ce modovati igru i dovesti je u red koliko toliko pa si imao satisfakciju da ipak nisi bacio pare na vnogo za koje su te hajpom laznom reklamom montazom ubedili da ce biti prava stvar

ovako placaj igru placaj dlc placaj ekspanziju placaj premium placaj multuplayer placaj skinove i na kraju placaj i modove ?!? ma ekstra

Pitanja umesto odgovora

Verovatno ste videli u dosadašnjem toku teksta da imamo više pitanja nego odgovora na njih. Može biti da će se nešto promeniti u međuvremenu, ali iskreno – sumnjamo u to. Gejb Njuel je dao neodređenu izjavu da će Valve „odbaciti plaćene modove ako su oni loši za igrače“. Šta to znači? Ne znamo, niti možemo da znamo, ali nismo sigurni da će se ostvariti cilj, a to je da i igrači i kreatori modova i kompanije imaju koristi od ovoga, igrači u smislu uživanja, a potonji faktori u finansijskom smislu.

 modovi11.jpg

Nažalost, veoma smo skeptični. Puno toga vam može reći sama činjenica da je pre izvesnog vremena kompanija koja stoji iza svega ovoga promenila ime iz Valve Software u Valve Incorporated. S tim u vezi, nije od zgoreg podsetiti se Valve-ovih početaka, ali i poslovne filozofije. Reč je o firmi koja je kreirala mega-popularni Half Life, kao i njegov nastavak Half Life 2. Međutim, svoj dalji razvoj nije toliko bazirala na kreiranju igara, koliko na – pazite sada – kupovini velikog broja modova i inkorporiranja istih u svoje proizvode, kao i na prodaji digitalnih igara. Na sistemu prodaje igara im možemo skinuti kapu, ali nije od zgoreg da se prisetimo Valve i „Valve“ proizvoda.

  • Half Life i ekspanzije
  • Team Fortress Classic (Quake mod)
  • CounterStrike (Half Life mod)
  • Richochet  (Half Life mod)
  • Deathmatch Classic  (Half Life mod)
  • Day of Defeat (Half Life mod)
  • CounterStrike: Condition Zero (iz nekadašnjeg Half Life moda)
  • Half Life 2 i ekspanzije
  • CounterStrike: Source (iz nekadašnjeg Half Life moda)
  • Day of Defeat: Source (iz nekadašnjeg Half Life moda)
  • Team Fortress 2 (iz nekadašnjeg Quake moda)
  • Portal
  • Left 4 Dead i Left 4 Dead 2 (počeli kao modovi za Half Life 2)
  • Alien Swarm (nekada Unreal Tournament 2004 mod)
  • CounterStrike: Global Offensive (iz nekadašnjeg Half Life moda)
  • Dota 2 (naslednik Dota, legendarnog moda za WarCraft 3)


Pogledamo li ovu listu, nameće se neminovan zaključak – modovi su ono što je učinilo mnoge igre ekstremno popularnim i dugovečnim, a od toga je ponajviše koristi imao upravo Valve. I dan-danas kada pogledamo statistike najigranijih igara na Steam servisu, prva mesta ubedljivo drže igre sa mnoštvom modova ili koje su i same nastale od modova. Daleko, daleko iza, za nekoliko redova veličina manje igrane igre, su one koje nemaju veze sa modovima i modovanjem.

Hoćemo li kao krajnji rezultat ovakvih stremljenja dobijati igre u igrivom stanju, ili mnoštvo poluproizvoda?

Ukoliko ste tražili od nas da presudimo, moraćemo da vas razočaramo. Vidimo smisla na obe strane ove uzavrele diskusije. Niko nema ništa protiv da kreativni ljudi zarade od svog truda, naprotiv. Međutim, kako razlikovati dobre od loših modova, da li će developeri praviti igre kako treba ili ih samo izbacivati računajući na moding scenu da će ih sređivati i kakve će sve to posledice imati na troškove igranja na PC računarima? Hoćemo li dobijati igre u igrivom stanju, ili pak mnoštvo poluproizvoda, čime bi apsolutno svi pre ili kasnije bili na gubitku?

modovi14.jpg

Sve su to pitanja na koja je potrebno dobiti odgovore da bi se neko jasno svrstao na jednu ili drugu stranu, a to ćemo dobiti samo sa protokom vremena. U trenutku pisanja ovog teksta je preko 130 hiljada ljudi potpisalo inicijativu za uklanjanje plaćenog sadržaja sa Steam Workshopa. Oni smatraju da je to protivno duhu PC gejminga, ali i same filozofije Steam Workshopa, koji je zamišljen kao mesto gde bi korisnici međusobno delili svoje kreacije zarad uživanja u igranju, a ne kao još jedan servis za prodaju plaćenog sadržaja. Naizgled, oni koji žele da ponude modove besplatno to će moći i dalje da urade, ali se na ovaj način jednostavno otvara Pandorina kutija. Videćemo da li će Gejb Njuel, odnosno Valve, baš kao u tom starogrčkom mitu biti ti koji će kutiju odmah poklopiti kao što je to Pandora učinila, i to na takav način da nada nikada ne izađe...


Izmena: Koliko u istom danu kada je objavljen ovaj tekst, Valve je saopštio da ukida naplaćivanje modova i da će vratiti novac korisnicima koji su platili neke od modova u međuvremenu. Ovaj tekst ostavljamo kao svojevrsni uvid u obe strane ove uzavrele diskusije koja je za nedelju dana izazvala pravu pometnju u PC gejmingu, i kao jasnu ilustraciju svih dilema koje su nas ophrvavale u proteklim danima. Očito je Valve poslušao zajednicu. Da li je u pitanju većina ili glasna manjina gejmerske zajednice, ostavljamo nekom drugom da proceni...

Geralt95 Član postova: 490
http://www.eurogamer.net/articles/2015-11-04-steam-launches-official-item-stores
Ko što sam I očekivao, taman na vreme za Fallout 4.
BooQy Član postova: 1015
Citiram korisnika: DejsonSRNije valjda da cu sad morati i modove da skidam preko torrenta
Mislim da si slucajno pogodio sustinu
DejsonSR Novi član postova: 23
Nije valjda da cu sad morati i modove da skidam preko torrenta
kartelusm Član postova: 753
Kazem, fenomen...
Ti ne razumes svet oko sebe, cim po tebi nesto nema smisla to ne postoji...

Haha...ha.
Typo greske praim redovno i slobodno me ispravljaj

Hocu, hvala.
ja kad nesto pogresim ja prihvatim kritiku

Reci, samo reci. Dokazi .
Ja na tebe vec bio i zaboravio a i kao sto rekoh nema smisla proricati proslost.

Vidim.
E da, jos samo nesto:
To je logika, to se u matematici zove tautologija i ne moze nigde i nikako tacno i netacno da daju tacno!

xor, or
Miskonius Član postova: 1987
Citiram korisnika: kartelusm@MiskonijusZar ti se ne cini da je ovo klasican "contradiction in terms"?O tautologiji i matematickoj logici verujem da znam vise od tebe, ali u stvarnom svetu nije sve T i ne-T.Samnom se u stvari pise "sa mnom".
Kazem, fenomen...Ti ne razumes svet oko sebe, cim po tebi nesto nema smisla to ne postoji...Svet ide dalje, bez obzira na to koliko si ti sposoban da primecujes i apstraktno razmisljas.Typo greske praim redovno i slobodno me ispravljaj, ja kad nesto pogresim ja prihvatim kritiku.
Nema potreba da vatriras previse, nije ovo borba na zivot i smrt.
Ja na tebe vec bio i zaboravio a i kao sto rekoh nema smisla proricati proslost.

Virtuelna realnost iz ugla Saše Marinkovića (AMD)

Ekskluzivno: HTC Vive demonstracija u Benchmarku, dan treći

  • Povezane teme:
10404
10405
10406
10407
10408
10409