Greška

Došlo je do greške.

Naplaćivanje modova - da ili ne

29.04.2015 09:40 | 186 Games
Naplaćivanje modova - da ili ne

Kompanija Valve je nedavno uzdrmala čitavo PC gejming tržište sa tri značajne najave. Jedna od njih je bilo predstavljanje SteamVR sistema virtuelne realnosti, a naše utiske ste mogli da pročitate u izveštajima iz Barselone. Druga je najava Source 2 endžina, naslednika sada već arhaičnog Source endžina koji je pokretao Half Life 2. Međutim, treća i najnovija najava je izazvala daleko oprečnije reakcije. Radi se o odluci da se počne sa omogućavanjem naplaćivanja modova za PC igre.

Esencija PC gejminga

Filip Majkić

Iako postoji dosta razloga da se ovakav postupak pozdravi, postoji isto tako mnoštvo razloga zbog kojih bi se na ovakav postupak gledalo sa podozrenjem. Da bi se shvatilo zašto, potrebno je poznavati određene aspekte gejming kulture i navika običnog korisnika. Pri svemu tome, zaboravite na trenutak da živimo u Srbiji u kojoj objektivno piraterija cveta i ljudi igraju krekovane igre. Govorimo o zapadu, bogatijim i platežno sposobnijim društvima gde korisnici plaćaju 40, 50 ili 60 dolara/evra za igru. Rezentman prema ovom potezu je upravo i krenuo sa tih prostora...

modovi1.jpg

Šta je uzrok ove bure? Svi verovatno veoma dobro znate da je moding scena veoma bitna za PC igre, odnosno za igrače. Otišli bismo toliko daleko da kažemo da praktično i nema osobe koja nije igrala razne PC hitove sa modovima. Naglašavamo „PC hitove“, da ne pomislite da je samo lošim igrama potreban moding. Ne, naprotiv. Upravo su top naslovi i najprodavaniji naslovi za PC dodatno unapređeni prisustvom mnogobrojnih modova. Reč je o uzajamnom odnosu gde vrhunska igra izazove veliko interesovanje, pa se kreatori modova zainteresuju i u zavisnosti od toga koliko je lako i pogodno implementirati određeni mod pokušaju da dorade igru.

modovi13.jpg

Ovi modovi su nekada čist eksperiment, nekada prodaja magle, ali se uglavnom svode na tri osnovne varijante kada je korisnost u pitanju. Imamo modove koji donose dodatne sadržaje (nove avanture, nove predmete ili automobile ako govorimo o trkama, nove detalje i skinove), modove koji menjaju određene aspekte igre (recimo, uklanjaju parametre koje su developeri odredili za neke jedinice i na taj način menjaju balans ili dostupnost nečega u igri) i modove koji unapređuju tehnikalije u igrama (tipičan primer bi mogli biti raznorazna grafička unapređenja). Nekada su ovi modovi apsolutno esencijalni! Imamo brojne igre koje ne bismo ni mogli da igramo bez modova (npr. GTA IV za PC), igre kojima su modovi doneli toliko dodatnog sadržaja da bi originalni kreatori komotno mogli da se postide (npr. Skyrim ili bilo koji Elder Scrolls naslov), te modove bez kojih bi igru bilo pravo frustriranje igrati, kao npr. Dark Souls.

Svi verovatno veoma dobro znate da je moding scena veoma bitna za PC igre, odnosno za igrače

Verovatno ne treba trošiti reči na silne igre i franšize koje su zapravo nastale od modova. Spomenimo samo nekoliko – Counterstrike, Dota, Team Fortress. Iz originalnog Dota moda je zapravo nastao čitav žanr MOBA igara, koji je danas ubedljivo najigranija stvar na PC računarima. Ukoliko nemate predstavu o značaju, uticaju i količini modova, toplo preporučujemo da makar posetite naslovnu stranicu Nexusa i uverite se u značaj i obim moding zajednice.

modovi18.jpg

Skyrim – 40.520 fajlova koji su skinuti skoro 670 miliona puta, Oblivion 27.650 fajlova koji su skinuti 136.57 miliona puta, Dark Souls – 698 fajlova koji su skinuti preko 3 miliona puta, World of Tanks – 724 fajla koji su preuzeti skoro 180 hiljada puta i tako dalje, i tako dalje.

modovi10.jpg

Ono što je teško predočiti jeste duh koji postoji u moding zajednici. Moderi rade to što rade iz ljubavi i želje da sebi i drugima unaprede iskustvo igranja određenog naslova. Razumemo sve one koji smatraju da taj duh treba očuvati, ali isto tako, razumemo i one koji kažu da su nove igre sve teže i komplikovanije, te da je izuzetno teško posvetiti toliko pažnje, vremena i truda bez finansijske podrške. Kako pronaći balans u svemu tome?

modovi12.jpg

Valve je pokušao tako što je predstavio novi koncept za svoj Steam Workshop gde je kreatorima dodatnih sadržaja omogućeno da ponude te sadržaje publici po određenoj ceni. Dakle, da kreatori prodaju i zarade. Naizgled bi se reklo da nema nikakvog spora. Oni koji ulože svoj trud i napor u kreiranje novog sadržaja trebaju da budu nagrađeni. Međutim, ništa u životu nije crno ili belo, pa očito da nije ni ova situacija, za koju mnogi kažu da je raspolutila PC gejming u rekordno kratkom roku i predstavlja katastrofu na duže staze...

Geralt95 Član postova: 489
http://www.eurogamer.net/articles/2015-11-04-steam-launches-official-item-stores
Ko što sam I očekivao, taman na vreme za Fallout 4.
BooQy Član postova: 1015
Citiram korisnika: DejsonSRNije valjda da cu sad morati i modove da skidam preko torrenta
Mislim da si slucajno pogodio sustinu
DejsonSR Novi član postova: 20
Nije valjda da cu sad morati i modove da skidam preko torrenta
kartelusm Član postova: 736
Kazem, fenomen...
Ti ne razumes svet oko sebe, cim po tebi nesto nema smisla to ne postoji...

Haha...ha.
Typo greske praim redovno i slobodno me ispravljaj

Hocu, hvala.
ja kad nesto pogresim ja prihvatim kritiku

Reci, samo reci. Dokazi .
Ja na tebe vec bio i zaboravio a i kao sto rekoh nema smisla proricati proslost.

Vidim.
E da, jos samo nesto:
To je logika, to se u matematici zove tautologija i ne moze nigde i nikako tacno i netacno da daju tacno!

xor, or
Miskonius Član postova: 1658
Citiram korisnika: kartelusm@MiskonijusZar ti se ne cini da je ovo klasican "contradiction in terms"?O tautologiji i matematickoj logici verujem da znam vise od tebe, ali u stvarnom svetu nije sve T i ne-T.Samnom se u stvari pise "sa mnom".
Kazem, fenomen...Ti ne razumes svet oko sebe, cim po tebi nesto nema smisla to ne postoji...Svet ide dalje, bez obzira na to koliko si ti sposoban da primecujes i apstraktno razmisljas.Typo greske praim redovno i slobodno me ispravljaj, ja kad nesto pogresim ja prihvatim kritiku.
Nema potreba da vatriras previse, nije ovo borba na zivot i smrt.
Ja na tebe vec bio i zaboravio a i kao sto rekoh nema smisla proricati proslost.

Virtuelna realnost iz ugla Saše Marinkovića (AMD)

Ekskluzivno: HTC Vive demonstracija u Benchmarku, dan treći

  • Povezane teme:
10404
10405
10406
10407
10408
10409