Greška

Došlo je do greške.

Intervju – Neil Spicer (AMD)

27.01.2018 10:06 | 0 Biznis IT
Intervju – Neil Spicer (AMD)

Prošla godina je bila izrazito ambiciozna, gledajući kroz prizmu lansiranja svih novih proizvoda. Predstavljajući dve potpuno nove procesorske arhitekture u domenu visokih performansi – „Zen“ za procesore i „Vega“ za grafičke, kompletno je promenilo odnos konkurentskih snaga na tržištima na koja smo fokusirani.

Imali smo prilike da rekapituliramo jedu od najuspešnijih poslovnih godina kompanije AMD u njenoj poslovnoj istoriji. Gost sagovornik je bio g. Neil Spicer, AMD-ov direktor za prodaju u kanalu distribucije za EMEA region.

Benchmark: U 2017. videli smo jedno sasvim novo lice kompanije. Šta je to što je AMD učinio tokom prošle godine, a što nije bio slučaj u prošlosti.

Neil Spicer: Protekla godina je bila kulminacija nebrojenih aktivnosti unazad tri godine. Kompletno smo transformisali AMD-ov proizvodni portfolio i tehnološku konkurentnost, lansirajući tri potpuno nove arhitekture za tri potpuno različita tržišna segmenta – PC za krajnje korisnike, serveri za data-centre i GPU-ovi kako za profesionalce, tako i za gejmere. No, ključna stvar je u tome što su sva ta lansiranja tokom prošle godine samo prva faza u proizvodnom ciklusu u kome u 2018. sve navedene korisničke grupe mogu očekivati novi talas proizvoda.

 

Benchmark: Koji novi proizvodi su naročito bili uspešni u 2017?

Neil Spicer: Ryzen familija procesora je bila neverovatno popularna kod krajnjih korisnika. Načinili smo izrazit napredak na tržištu orijentisanom ka entuzijastima, sa snažnom i legitimnom ponudom namenjenom prozjumerima i gejmerima. Po prvi put nakon skoro jedne decenije, AMD je dohvatio 40-50% tržišnog učešća desktop procesora u ponudi strateških e-tailera širom sveta.

 

Benchmark: U kolikoj meri je uspeh Ryzen i Threadripper procesora doprineo AMD-ovom uskrsnuću?

Neil Spicer: Prošla godina je bila izrazito ambiciozna, gledajući kroz prizmu lansiranja svih novih proizvoda. Više od deset različitih linija proizvoda i proizvodnih familija, koje smo lansirali, rezultovalo je snažnim rastom prihoda i povratku u profitabilnost u trećem kvartalu. Predstavljajući dve potpuno nove procesorske arhitekture u domenu visokih performansi – „Zen“ za procesore i „Vega“ za grafičke, kompletno je promenilo odnos konkurentskih snaga na tržištima na koja smo fokusirani.

Isporučili smo milione Ryzen procesora u proteklih godinu dana i uočili smo izrazit trend prihvatanja naših novih procesora među gejmerima, pogotovo u EMEA regionu. Ryzen i Threadripper se odlično prodaju, podižući naš tržišni udeo u najvišem segmentu tržišta za entuzijaste, gde nas praktično nije bilo deset godina.

 

Benchmark: Da se okrenemo tržištu koje je možda manje blisko našim čitaocima. Koliko je tržište data centara važno AMD-u?

Neil Spicer: Mi vidimo izuzetan potencijal i fantastične nove mogućnosti na tržištu data centara, kako sa CPU-ovima, tako i sa GPU-ovima. Prosta činjenica jeste da je AMD jedina kompanija na svetu koja je u jedinstvenoj poziciji da tržištu data centara ponudi i CPU-ove i GPU-ove vrhunskih performansi. U skladu sa tim, mi nastavljamo da investiramo i požrtvovano da radimo na sledećoj generaciji proizvoda, koji će učvrstiti našu unikatnu poziciju i dodatno nam otvoriti vrata na tržištu data centara.

Ko prati IT tržište za obične krajnje korisnike, svestan je dinamike na istom. Za razliku od brzih promena koje se mere na kvartalnom ili čak mesečnom nivou, kada je u pitanju hardver za obične krajnje korisnike, tržište data centara i serversko tržište je generalno, mnogo sporije u usvajanju novih tehnologija, trendova i proizvoda. Slikovito predstavljeno tržište za Ryzen procesore je poput mlaznog aviona koj uzleće sa piste, dok je tržište za EPYC procesore poput moćne teretne lokomotive koja vijugavom prugom vuče tone teških vagona. Jednom kada voz postigne odgovarajuću brzinu, inercija ga drži na pravcu uz visoku brzinu.

Mi verujemo da je dodatna vrednost koju omogućavaju naši EPYC procesori, izuzetno visoka i da će sa protokom vremena bivati samo veća, kako sve veći broj aplikacija bude prepoznavalo mogućnosti EPYC procesora. Ovde zaista nije samo reč o pristupačnoj ceni, već mnogo više o izuzetnoj fleksibilnosti i performansama koje EPYC platforma omogućava. HP je to prvi prepoznao i krajem prošle godine je počeo masovne isporuke svojih najpopularnijih DL385 servera, baziranih na EPYC procesorima. Microsoft i Baidu su već počeli sa implementacijom novih servera u svoje data centre. Mnogo novih kompanija će im se prodružiti ove godine.

 

Benchmark: Da se vratimo na tržište za krajnje korisnike i to ono koje nismo pomenuli. Kako AMD uspeva da deli fokus između desktop i laptop tržišta PC-a?

Neil Spicer: Prvi korak je razumevanje da iako je reč o tržištu PC-a, u praksi ipak govorimo o dva različita tržišta, koja imaju različite zahteve i prioritete. S tim spoznanjem na umu, mi se na desktop tržištu fokusiramo na donošenje visokih i ekstremnih performansi kroz Ryzen 3, 5 i 7, odnosno Threadripper familije procesora. Na strani notebookova, mi smo lansirali Ryzen Mobile procesor koji objedinjuje i CPU i GPU tehnologije u okviru jedinstvenog čipa, što prevashodno ima uticaj na efikasnot, termalne karakteristike  i jasno proizvodnu cenu različitih prenosnika. Prvi modeli notebookova sa Ryzen Mobile platformom su počeli da se isporučuju na tržišta EMEA regiona početkom ove godine i mi očekujemo da će su u prvoj polovini ove godine ponuda značajno proširiti dolaskom novih brendova i novih modela.

 

Benchmark: Šta nas čeka u 2018?

Neil Spicer: Mi smo veoma optimistični po pitanju onoga što donosi 2018. Iskreno verujemo da bez obzira na snažan utisak koji je Ryzen ostavio na sve, mi podvlačimo da zbilja tek očekujemo pun uticaj nove generacije proizvoda na tržištu. Unazad tri godine smo načinili ogroman progres, ali tek smo na početku novog poglavlja u blizu pedeset godina dugoj tradiciji inovacija, po kojoj je AMD prepoznat.

Verujemo da srž uspeha koji je Ryzen postigao, leži u iskrenoj potrebi globalnog tržišta za procesorskom snagom visokih performansi. Mi smatramo da će ta potreba bivati samo izraženija u godinama pred nama. Takva, da kažem, klima veoma pogoduje našoj kompaniji i našim proizvodima.

Kako se povećava kompleksnost digitalnog sveta u kome živimo, aplikacije za procesiranje eksabajta informacija, iz domena mašinskog učenja i veštačke inteligenije, zahtevaće sve veći procesorski kapacitet. Naša ponuda koja se ogleda u miksu CPU i GPU akceleracije, je u jedinstvenoj prilici da demokratizuje i omasovi mogućnosti procesiranje najkompleksnijih algoritama.

Sa dolaskom nove godine, otvaramo novo poglavlje blizu pedeset godina duge AMD priče. Jedino što prevazilazi uzbuđenje spoznaje onoga što smo planirali za novu godinu, jeste nestrpljenje da vama i vašim čitaocima sve to donesemo i predstavimo, kako u naredna tri meseca, tako i u naredne tri godine.

Intervju: Džef Liu, Coolpad CEO (Video)

  • Povezane teme:
10604
10605
10606
10607
10608
10609