Greška

Došlo je do greške.

Intervju: Kevin Beck, Lenovo

28.05.2010 22:02 | 0 Biznis IT
Intervju: Kevin Beck, Lenovo

ThinkPad je verovatno najčuvenija serija notebook računara na svetu, a novi modeli su i zvanično predstavljeni u ovom delu Evrope. Nakon prezentacije, imali smo i posebnu priliku da napravimo intervju sa gospodinom Kevinom Beckom, koji je i deo R&D tima u kompaniji Lenovo i posebno je zadužen upravo za ThinkPad. Na vrlo konkretan način predstavio nam je prvenstveno ThinkPad seriju notebookova i sve prednosti kojima se ona izdvaja od konkurencije. Zaista retko imamo






Intervju: Kevin Beck, Lenovo

Kompanija Lenovo je 17. maja u Zagrebu održala regionalni skup za novinare, na kome je specijalni gost bio gospodin Kevin Beck, tehnički direktor globalnog Lenovo istraživačkog centra. Zaista retko imamo priliku da upoznamo nekog iz R&D tima, uglavnom su to predstavnici zaduženi za prodaju ili product marketing, tako da je prezentacija gospodina Becka bila pravo osveženje. Na vrlo konkretan način predstavio nam je prvenstveno ThinkPad seriju notebookova i sve prednosti kojima se ona izdvaja od konkurencije.  Pošli smo u Zagreb sa stavom da je ThinkPad verovatno najbolja biznis mašina za korporativne korisnike, ali recimo da posle odslušane prezentacije više u to nemamo ni najmanje sumnje. No, priča o ThinkPadovima i njihovom „promišljenom“ dizajnu  posebna su tema koju sada namerno preskačemo, a ovom prilikom smo želeli da vam prenesemo razgovor koji smo vodili sa gospodinom Beckom nakon završetka oficijelnog programa.

 

Šta je to što odvaja ThinkPad računare od ostalih?

Ključne karakteristike su svakako njihova upotrebljivost, konzistentnost, otpornost  i pouzdanost. Da li ste ikad kucali na ThinkPadu? Dobijamo uvek najviše ocene za njihovu tastaturu – dodir, osećaj koji pružaju. I ona jeste najbolja već 18 godina i to je sve samo ne slučajno. Mi testiramo sve do najsitnijih detalja – konzistentnost svake tipke na svakom uređaju, tako da koji god računar iz ThinkPad serije da koristite, iz koje god generacije, uvek uživate u  istom korisničkom iskustvu. Evo još jednog primera – prethodni touchpad je bio malo “uvučen”, pa smo primetili da se prst grebe o ivicu prilikom prelaska i odmah smo to izmenili. Sad je touchpad u istoj ravni, ali je njegova površina posebne teksture, tako da tačno možete da osetite kad vam je ruka na njemu, a kada nije. Tako da je superiorno korisnično iskustvo koje nudimo rezultat kombinacije velikog broja elemenata i najmanjih sitnica kojima se posvećuje maksimalna pažnja. Zato ThinkPad računare odlikuje tolika ergonomija.  Svakako se nadamo da se na ThinkPadovima primećuje koliko smo mislili o svemu – ne samo u pogledu elektronskog i mehaničkog inžinjeringa, već i što se tiče njegove upotrebljivosti i funkcionalnosti u svakom smislu.

Koji je za vas najkvalitetniji Lenovo prenosni računar ikad napravljen? I koji je vama lično najomiljeniji?

Mislim da je najbolji laptop koji smo napravili zapravo aktuelna generacija T410S. Vrlo je tanak i lagan, a nudi top performanse. Upotrebljena su ugljenična vlakna i drugi “egzotični” materijali. Sa stanovištva inžinjeringa mislim da je to najbolji ThinkPad koji smo ikada napravili. Ja sam lično izabrao da koristim  X200 tablet, pošto mi je bitna karakteristika da mogu da rotiram ekran i pišem po njemu olovkom.

Kako biste za najširu javnost definisali razliku između ThinkPad i IdeaPad serije računara sa stanovišta kvaliteta izrade, imajući u vidu da se radi o modelima namenjenim drugačijoj publici?

Obe su u svom dizajnu fokusirane na kvalitet, pouzdanost i trajnost. Međutim, tokom godina pravljenja računara shvatili smo da postoje “ekstremne” situacije koje su specifične  za velike kompanije, industrijsku ili upotrebu na terenu. Naši klijenti pripadaju najrazličitijim tipovima – tu je NASA, pa alpinisti koji nose računare na Mont Everest, sve do poslovnih korisnika. Tako da u toj klasi implementiramo dodatne inovacije, postoji taj još jedan dodatni sloj za otpornost i izdržljivost. Tu mislim na roll cages koji se nalaze u ThinkPad seriji, ali ih nema u IdeaPad seriji. Jednostavno ciljna tržišta se razlikuju. IdeaPad je u prvom redu uredjaj koji apeluje na korisnikov lifestyle, karakteriše ga veća varijabilnost. ThinkPadovi svi imaju iste atribute u pogledu dizajna, potpuno su konzistentni  u svakom smislu. Ukratko, obe grupe proizvoda su sjajne, jednostavno su samo namenjene drugačijem tipu korisnika.

A gde biste “smestili” ThinkPad Edge seriju?

Čista ThinkPad serija, dakle ne Edge, jeste po našoj klasifikaciji i segmentaciji namenjena velikim korporacijama, i do izvesne mere kompanijama srednje veličine. Ono što smo shvatili je da postoji  kao posebni segment klijenata okruženje malih i srednjih preduzeća kojima su potrebni neki od atributa ThinkPadova, ali ne i svi oni koje bi velika korporacija platila. Daću kao primer docking konektor. Ili opciju da DVD drive može biti izbačen kako bi na njegovo mesto došao dodatni hard disk. To su sve stavke koje su potrebne u korporativnom okruženju, ali nisu bitne malom preduzeću, pa ih za takve kupce u Edge seriju ne uključujemo. Dakle, Edge serija je rezultat shvatanja da se potrebe klijenata razlikuju. Istina, veliki broj malih preduzeća kupuje baš ThinkPad seriju, tradicionalnu, ali opet ima i onih kojima je Edge bolje rešenje.

Gde vidite današnji laptop u odnosu na one od pre recimo 5 godina kada govorimo o kvalitetu izrade (ne o snazi čipova i ostalim stavkama koje napreduju jednoznačno, već o otpornosti, izdržljivosti i sl. )

To je dobar vremenski okvir, jer smo predstavili naš prvi računar sa unutrašnjim kavezom krajem 2005. godine. To je bio i naš prvi widescreen notebook, pa je i fizika kako se laptopovi ugibaju i “savijaju” drugačija nego ranije jer je dijagonala duža. Takođe, sada su laptopovi jefitiniji i ima ih više ljudi, stoga se i ležernije i nepažljivije odnosimo prema njima. Tako da smo i mi morali da uvedemo neke vrlo namerne promene i inovacije kako bismo povećali njihovu pouzdanost i kvalitet. To je za nas značio unutrašnji kavez, aktivnu zaštitu hard diskova, nove materijale i slično, jer ako pogledate broj ljudi koji kroz firmu sa sobom nose notebookove sada u poređenju sa periodom od pre 5 godina, jasno je da je taj broj drastično veći, što povećava i statističku verovatnoću da se mašini može nešto desiti. Ljudi ih sada nose svuda sa sobom, naročito sa odomaćenjem wirelessa. Upotreba računara je postala mnogo mobilnija, i to ih je učinilo podložljivijim oštećenjima. Mi mislimo da smo vrlo u toku sa promenama upotrebljivosti notebookova.

Nadovezujući se na prethodno pitanje, da li smo i koliko smo izgubili velikim padom cene prosečnog laptopa u poslednjih godina, i ako smo izgubili – šta smo izgubili?

Ne, mislim da nismo izgubili po pitanju kvaliteta ništa. Mislim da nas je to nateralo da budemo još inovativniji i da razmišljamo o boljim i efikasnijim načinima na koje možemo da učinimo računar još izdržljivijim. Naprotiv, mislim da je kvalitet još na višem nivou, bar kad je naša kompanija u pitanju, jer iza nas je iskustvo od 18 godina na osnovu koga smo naučili kako da to što radimo, radimo još bolje i efikasnije.

Kako komentarišete novu okrenutost kompanije Lenovo prema mainstream i multimedijalnom segmentu u domenu prenosnih računara, odnosno blagi otklon od politike fokusiranja gotovo isključivo na biznis segment? Kakve je to promene donelo u vaš svakodnevni rad?

Za mene je definitivno donelo okrenutost široj ciljnoj publici u poslu. Ranije su ThinkPadovi bili namenjeni prvenstveno velikim kompanijama, ali za SL i Edge serije smo uradili veliko istraživanje šta korisnici žele i odreagovali, smatram, na vrlo odgovarajući i za njih atraktivan način. Kompjuteri su od ranije prisutni u kućama, ali u zadnjih nekoliko godina ta penetracija je toliko duboka što nas je uputilo na kreiranje Idea Pad serije, koja je mnogo bliza ideji koju kućni korisnici imaju o računarima, u smislu multimedije pre svega. Tako da je širenje ciljnih tržišta dobro kako za našu kompaniju, tako i kao osveženje u mom svakodnevnom poslu.

Zahvaljujemo se gospodinu Kevinu Becku na vremenu koje je izdvojio za ovaj intervju, kao i kancelariji kompanije Lenovo koja nam je pomogla u njegovoj realizaciji.

Intervju: Aleksandar Stojanović (ASUS)

Intervju: Nebojša Bjelotomić, Fujitsu Technology Solutions

  • Povezane teme:
10604
10605
10606
10607
10608
10609