Greška

Došlo je do greške.

Benchmark GOTY 2011: Najbolja grafika

01.02.2012 08:38 | 0 Games
Benchmark GOTY 2011: Najbolja grafika

Vreme je da proglasimo pobednike poslednje kategorije u seriji GOTY 2011 tekstova koji su obeležili januar mesec. Tako je poslednja na repertoaru grafika, odnosno igre iz prošle godine koje su nas oduvale svojom vizuelnom komponentom. Ovo je godina u kojoj su konzole, čini se, konačno pokazele svoj maksimum, ali i godina u kojoj su bombastični PC portovi dobili posebnu pažnju kakvu i zaslužuju. Ako ste leteli iznad mračnog, maglovitog Arkham grada, pad


Igra godine po izboru Benchmark redakcije i Benchmark zajednice je:

Battlefield 3 (Opis)

Battlefield 3 je apsolutno prelepa igra (ali to već znate) i pored Crysis igara verovatno i nema konkurenciju. DICE je iz Frostbite 2.0 tehnologije izvukao maksimum na PC-u i doneo nam neverovatno detaljne i žive vojnike, fantastične teksture, bogate svetlosne efekte i senke, prelepe ekplozije i gust crni dim koji se diže iznad raznetih vozila. Tu su i neki interesantni efekti disperzije svetlosti koji oponašaju objektiv kamere, a koji izgledaju fenomenalno. Deonice po noći iz kampanje su priča za sebe, sa prelepim neonski svetlima koja se presijavaju na mokrom asfaltu.
 


 

Frostbite u svojoj drugoj inkarnaciji je u stanju da renderuje enormna, detaljna, dinamična bojišta sa dimom, prelepim eksplozijama i prašinom koja se diže iza točkova vozila. Animacije vojnika su verovatno najprirodnije koje smo videli u igrama, naročito u kampanji, kada se marinci često šunjaju, skaču, hvataju zaklon i upadaju kroz vrata, što su momenti koji izgledaju kao da gledamo neki holivudski film. Fantastična destrukcija kompletno iskustvo podiže na potpuno novi nivo, a koja pored eye candy efekta ima i veliki uticaj na gameplay. Bez mnogo dileme, Battlefield 3 odnosi obe titule.

Nominovani:

Batman: Arkham City (Opis)

Trenutno ne možemo da se setimo naslova koji koristi Unreal 3 endžin, a koji izgleda bolje od ove igre. Jednostavno, likovi i svet obiluju sitnim detaljima gde god se okrenete, a naročito je interesantno posmatrati Betmenovo odelo kako se vremenom raspada i otkriva modrice i posekotine. Napredni DX11 efekti na PC-u iskustvo obogaćuju naprednim osvetljenjem, lepšim senkama i nekim prelepim atmosferskim efektima poput magle i pare, sa kojim Arkham City izgleda apsolutno fantastično, naročito kada se posmatra sa visine.
 


 

DX9 modu igra i dalje izgleda impresivno i što je još važnije, kontinualno radi savršeno, bez ikakvog štucanja. Na kraju, tu su i ništa manje važni PhysX efekti koji na GeForce hardveru izgledaju sjajno! Plašt Betmena se ponaša baš onako kako očekujete dok izvodi vratolomije na zemlji i u vazduhu. Para, tkanine, papiri, komadići stakla i leda su sve one sitnice koje je PhysX preuzeo na sebe, a koje izgledaju bolje nego u bilo kojoj drugoj igri. Prosto je neverovatno koliko pažnje je Rocksteady posvetio svakoj cigli, neonskoj reklami I svakom grafitu Arkham City-a.

Crysis 2 (Opis)

I pored činjenice da je u nekim vizuelnim aspektima korak u nazad u odnosu original iz 2007. godine, složićete se da je Crysis 2 i dalje jedna od najlepših igara koju ste videli (naročito ako je igrate na konzoli).Crysis 2 izgleda fantastično, počev od betonskih zgrada i staklenih nebodera, preko detaljnih i odlično animiranih likova, pa do osvetljenja i eksplozija. Iako su kompromisi primetni na svakom koraku, može se reći da su dobrim delom odlično zamaskirani (možda previše intenzivnim) post-processing efektima i nekim “jeftinim”, ali pametno implementiranim grafičkim trikovima kojima se Crytek služio, pa igra kao celina izgleda fenomenalno.
 


 

Još jedan veliki plus je neočekivano mala zahtevnost, pa su i oni sa slabijim konfiguracijama mogli da uživaju u zadovoljavajućem broju frejmova. Razlog ovome verovatno jednim delom leži u kompromisima koji su portovani sa kozola, a drugim u boljoj optimizaciji CE2 endžina…pardon, CryEngine 3 tehnologije. Zakrpa za PC je donela nešto kvalitetnije teksture i neke DX11 efekte koji su u primetnoj meri popravili situaciju, ali poprilično oborili performanse.

Killzone 3 (Opis)

Killzone 3 je grafički jedna od najboljih igara na bilo kojoj platformi. Eksplozije su fantastične, modeli su perfektni, animacija je gotovo savršena. Fizika "realnosti" i "težine" je i dalje prisutna i dodatno doprinosi jedinstvenom osećaju koji pruža Killzone 3 Najbolje je što je sve napravljeno tako da bude u funkciji gejmpleja. Animacije će vam fantastično dočaravati svet, a posebno su vredne spominjanja animacije pokreta neprijatelja i brojne animacije smrti, koje zavise od toga na koji način likvidirate protivnike, gde ih pogađaju meci i slično. One čine značajan udeo stvaranja utiska, a ovde su one zaista u funkciji igrivosti, obezbeđujući zajedno sa fizičkim modelom da "osetite" metak.
 


 

Fantastično osmišljena okruženja jesu raznovrsnija nego ikada, ali je dobro što im je i dalje zajednička stavka totalna opustošenost i razorenost brutalnim ratom. Ponovo i ovom prilikom ne možemo a da se ne osvrnemo da dobar deo tog osećaja uranjanja u svet igra duguje konceptu rata između dve frakcije čovečanstva. Da su protivnici nekakvi vanzemunci™ hibridi, nikada ne biste zastali između urušenih zgrada i zapitali se da li je moguće da se sve ovo dešava i koliko je ljudi tu stradalo, bez obzira što se radi o virtuelnom svetu, kao što se to nama dešavalo dok smo prelazili Killzone 3.

L.A. Noire

Ovo nije igra koja ima fantastične teksture, realistično osvetljenje ili odlične postprocessing efekte. Šta više, u pitanju je igra koja izgleda blago rečeno prosečno. Međutim, ono čime L.A. Noire može da se ponosi su animacije i mimika lica brojnih likova koji izgledaju jezivo prirodno. Team Bondi i Rockstar su mnogo vremena, para i truda uložili u motion capture tehnologiju koja je svaku reč, osmeh i podignutu obrvu zabeležila na licima živih glumaca i prenela ih na virtualne likove iz igre.
 


 

Rezultat je apsolutno fantastičan! Mimika lica i gestikulacija tela su otvorili potpuno novu dimenziju u samom izvođenju, omogućavajući igraču da “čita” osumnjičene samo na osnovu govora tela, pogleda i tikova. Na žalost, ovo nije dovoljno da bi igru izvuklo iz sveprisutnog vizuelnog mediokriteta koji preovladava, ali se nadamo da će u nekoj sledećoj igri biti iskorišćena i propraćena podjednako impresivnom grafikom.

Rage (Opis)

Prvi susret sa ovom igrom nas je ostavio bez daha. Rage je prelepa igra…dokle god ste na otvorenom prostori i ne zagleđujete predmete razbacane po okolišu. Dok u jednom pogledu grafika briljira, u drugom je na Quake III nivou. Ako vas je ova igra nekim čudom poštedela loših performansi i katastrofalnim iskakanjem tekstura, onda ste verovatno bili oduvani prelepom postapokaliptičnom scenografijom. Megatexture tehnologija pustoš, ruševine i kanjone čini impresivno detaljnim, pre svega zahvaljujući činjenici da verovatno nikada nećete naići na istu teksturu, što je i glavni adut ove novotarije implementirane u id Tech 5 endžin.
 


 

Ipak, glavna zasluga za pozitivnu stranu vizuelnog identitera igre pre svega ide talentovanim umetnicima i dizajnerima koji su odradili fantastičan posao.Sve odiše postapokaliptičnom atmosferom, sa prelepim koloritom i osvetljenjem koji se smenjuju kako prelazite iz jedne lokacije u drugu, počev od kanjona, preko grada u ruševinama koga nastanjuju mutanti, pa do prelepih improvizovanih naseobina kao što su Wellspring ili Subway Town. Svet koji nastanjuju brojni, raznoliki, prelepo animirani i detaljni likovi koji ovom opustošenom svetu ulivaju dozu života. Prava je šteta što ID Software nije iskoristio pun potencijal endžina, koji je u ovoj igri osakaćen za neke osnovne efekte poput dinamičnih izvora svetlosti i senki na primer.

The Witcher 2: Assassins of Kings (Opis)

CD Projekt je sa svojim potpuno novim ednžinom doneo grafiku koja The Witcher 2 čini najlepšom RPG igrom i jednom od najlepši igara genralno. Prosto je neverovatno koliko je detalja CD Projekt uneo u ovaj ogroman svet čiji je svaki pedalj urađen “ručno” i gde ni jedan kamenčić (a kamo li čitave tamnice) nije isti. Oštre teksture, izuzetno delaljni likovi sa vidno pohabanom opremom, izmaglica iznad močvara i pejzaži koji oduzimaju dah, a koji se pružaju sa svake uzvišene lokacije, samo su deo onoga što ovaj fantazijski srednjevekovni svet čine tako živim i realističnim.
 


 

Tu su gotovo svi napredni grafički efekti kojih možemo da se setimo, a koji u potpunosti dočaravaju ova živi fantazijski svet, a koji su podjednako zaslužni za fantasičnu atmosferu koja je sveprisutna. Jedinu zamerku bi uputili emocijama na licima protagonista koje su jedva primetne, što je prava šteta, naročito što ćete više sati provesti u konverzaciji sa desetinama likova.

Uncharted 3: Drake's Deception

Naughty Dog je sa poslednjim Uncharted nastavkom učinio nešto naizgled nemoguće. Na PS3 je doneo grafiku za kakvu do skora nismo verovali da je moguća na ocom hardveru. Igra izgleda primetno bolje od prethodne, za koju smo mislili da je apsolutni maksimum onoga što je izvodljivo na ovoj konzoli, ali očigledno je da smo se prevarili. Jednostavno ovo je ubedljivo najdetaljnija akciona avantura koja izgleda apsolutno fantastično, na momente gotovo nestvarno.
 


 

Bilo da šetate pijacom prepunom ljudi, tezgi i radnji sa različitom robom, ispadate iz teretnog aviona ili juritte na konju peščanim kanjonom, Uncharted 3 prosto oduzima dah svakog momenta. Naughty Dog je u svaki kutak sveta ubacio neki detalj koji će vas oduševiti. Sve ovo upotpunjeno je fantastičnim animacijama koje naročito dolaze do izražaja u brojnim epskim skriptovanim momentima i odličnim sinematicima rađenim u endžinu igre. Uncharted 3 je zahvaljujući ovim stvarima nešto najbliže sedmoj umetnosti što možete iskusiti u video igri, jer predstavlja pravi interaktivni film, nalik modernoj verziji Indijane Džonsa. Da nije PC verzije Battlefield-a 3, ovo je igra koja bi bez sumnje bila izbor Benchmark redakcije.




 

Benchmark GOTY 2011: Najbolji multiplayer

Sony PS Vita - trnovit početak i svetla budućnost

  • Povezane teme:
10404
10405
10406
10407
10408
10409