AMD Mantle

AMD Mantle

AMD Mantle predstavlja veliki pomak na polju grafičkog softvera. Mantle predstavlja API-a u kome se razvijaju igre kao alternativa DirectX-u i koji olakšava razvojnim timovima programiranje i razvoj PC igara

    Sadržaj

      Razvijanje igara u Mantle okruženju omogućava maksimalno iskorišćenje AMD-ove GCN arhitekture, odnosno svih Radeona novije generacije sa početkom od HD 7000 serije.
      mantle_02_s.jpg
      Prednosti Mantle baziranih igara su očigledne i ogledaju se u znatno boljim performansama i prosečnom frejmrejtu na istom hardveru u odnosu na DirectX. Primera radi, prosečan broj sličica u sekundi u Battlefieldu 4 je pri određenim podešavanjima uz korišćenje Mantle-a 56 FPS-a, dok je uz upotrebu DirectX-a znatno nižih 44 FPS-a. Suštinski, dobici su primetni, a variraju od hardvera, sistemske konfiguracije i još nekoliko faktora.
      mantle_03_s.jpg
      Sa AMD Mantle tehnologijom se dobija puno, jer će jeftinije grafičke karte prikazivati bolje performanse, a skuplji modeli će imati veći stepen iskorišćenja čime će srednja vrednost na polju FPS-a biti još veća. Mantle će isto tako pomoći da se rastereti procesor čime se dodatno olakšava posao nadogradnje sistema koji imaju slabiji CPU. Dok mnoge igre danas slabo koriste paralelizaciju, Mantle omogućava daleko bolje upošljavanje većeg broja jezgara. Time se dobija na više frontova odjednom. Sistemi će moći da rade na nižim frekvencijama, GPU-ovi će biti bolje iskorišćeni, a razvojni timovi će moći da kreiraju složenije igre bez preopterećivanja sistema. Čak će i novi APU-i imati velike benefite pri igranju igara sa podrškom za Mantle, jer će se i slabiji hardver ponašati kao da je bar za jednu klasu bolji.
      mantle_04_s.jpg
      Što se tiče prihvatanja nove tehnologije tiče, iako je to oduvek bio problem, AMD je naišao na razvojne timove široko raširenih ruku. Razlog za to je jednostavan, a ogleda se u činjenici da će svi oni imati veliko olakšanje koristeći Mantle zbog činjenice da hardveru pristupaju daleko neposrednije nego na dosadašnji način.
      mantle_05_s.jpg
      Imena kao što su DICE (Battlefield serijal), Crytek (Crysis serijal), OXIDE Studios, Rebelion (Sniper Elite) itd. su uveliko u fazi implementacije nove generacije AMD-ovog API-a. To znači da pored trenutno aktuelne nove verzije Thiefa, Battlefielda, Sniper Elite-a i još nekoliko igara, možemo da očekujemo prvi veći talas nadolazećih naslova koji će Mantle smestiti u prvi plan na hardverskoj, ali i gejmerskoj sceni. Sa čak 20 igara iz 6 različtih studija koje će stići i koje će imati podršku za Mantle ovaj API će postati izuzetno bitan faktor za koji će konkurencija teško ponuditi bilo kakav odgovor.

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi