Greška

Došlo je do greške.

ALSO: Globalni provajder IT rešenja i servisa jača svoju poziciju u Srbiji

17.10.2022 14:34 | 0 Biznis IT
ALSO: Globalni provajder IT rešenja i servisa jača svoju poziciju u Srbiji

Prošle godine PIN Computers je postao deo ALSO poslovnog sistema, a mi smo imali prilike da popričamo sa gospodinom Tomislavom Papićem koji je Chief Customer Officer i Managing Director ALSO Serbia.

Gospodine Papiću, možete li malo bliže predstaviti ALSO Holding našoj publici?

ALSO Holding AG je Pan-Evropski provajder tehnoloških rešenja, koji je direktno prisutan u 29 zemalja u Evropi, a preko svoje ALSO Cloud Marketplace platforme nudi rešenja i servise u celom svetu. Kroz akvizicije i spajanja, broj zemalja sa direktnim prisustvom se konstantno povećava.

Sa svoja tri poslovna modela “Supply, Solutions, and Service”, ALSO predstavlja jednog od lidera u ovoj industriji.

U poslovnom sistemu ALSO grupe postoji približno 700 dobavljača i 120.000 kupaca, preko kojih se snadbeva vise od 500 miliona poslovnih i privatnih krajnjih korisnika. ALSO Grupa ima više od 4.000 zaposlenih i ostvaruje prihode od preko 12 milijardi EUR. Kompanija je izlistana na Švajcarskoj berzi.

Gde vidite ključne prednosti za vaše klijente u ovoj akviziciji?

PIN Computers je postao deo ALSO grupe u avgustu prošle godine i od samog početka se konstantno radi na proširenju i poboljšanju kvaliteta nase ponude, a velika pažnja se posvećuje jačanju partnerskih odnosa sa našim kupcima.

Kupci već sada u našoj ponudi mogu da vide značajno veći izbor proizvoda, rešenja i usluga koji im je dostupan, a portfolio će se proširivati i u narednim mesecima.

Osim toga, kao deo ovako velike grupe, imamo snažne finansije, koje su veoma bitne za nesmetan rad sa našim partnerima, kako na projektima tako i u redovnom dnevnom poslovanju. Ovo nas dodatno pozicionira kao partnera na koga se mogu osloniti i dobavljači i kupci.

_DSC8863npr.jpg

Tomislav Papić, Chief Customer Officer / Managing Director ALSO Serbia d.o.o.

Izvanredna operativna efikasnost ALSO grupe, BI platforma i digitalni menadžment sistemi kao što su CRM ili ERP pomažu nam da postanemo i efikasniji i fleksibilniji u našim procesima. Podrška ALSO CoC tima (Centers of Competence), koji se sastoji od međunarodnih eksperata za sva napredna IT rešenja, je dodatna prednost u radu sa ALSO Srbija.

Zbog korone, međunarodni lanci snabdevanja su prilično nestabilni, situacija u Ukrajini je dodatno otežala stvari. Kako se nosite sa ovim problemima?

U momentu u kome živimo, lanac snabdevanja je i dalje veoma nestabilan. Ovo pogađa i proizvodnju i logistiku u svim industrijama.

ALSO konstantno prati sva dešavanja i u skladu sa tim preduzima aktivnosti koje imaju za cilj da minimizuju, kako trenutne poteškoće, tako i potencijalne probleme sa kojima bi veoma izvesno mogli da se suočimo u narednom periodu.

ALSO ima centralizovane službe koje svojim znanjem i prikupljanjem informacija i iskustava iz ostalih zemalja pomažu nama u ALSO Srbija da se problemi ranije uoče i da se na vreme preduzmu odgovarajući koraci.

Osim ovoga, ALSO ima i logističke centre u EU preko kojih mogu da se prevaziđu određene situacije.

Da bi smo izbegli probleme dostupnosti robe, ALSO Grupa trenutno ima veći nivo zaliha nego što je to uobičajeno, tako da smo u odličnoj poziciji da naše organizacije iz različitih zemalja mogu da podrže jedna drugu.

 

ALSO2.jpg

Ni jedan provajder informacionih tehnologija danas ne može da funkcioniše bez modernog upravljanja poslovanjem, e-prodavnice ili jake veze sa e-trgovinom. Koje platforme ALSO koristi danas i da li postoje planovi da se ALSO Srbija integriše u ovu postavku?

Okrenuti ka klijentima, ALSO Cloud Marketplace (ACMP) i ALSO Webshop su napredna rešenja koja su na svim tržištima prepoznata kao fantastični alati koji omogućavaju partnerima da realizuju mnoge ugovore i olakšavaju im svakodnevni posao.

Fleksibilnost u pogledu formiranja cene, poručivanja i praćenja je fantastična. Kupci mogu imati individualne cenovnike, svoje porudžbine mogu sakupljati u toku dana da bi smanjili troškove isporuke, a mogu i online prilagođavati pošiljke svojim tačnim potrebama. Dodatno, preko ACMP mogu da daju ponudu i fakturišu i sopstvene usluge.

ALSO Srbija konstantno radi na integraciji u sve ALSO sisteme i aktivno se pripremamo za implementaciju svih platformi koje će koristiti naši partneri. ACMP je već krenuo sa radom u aprilu ove godine.

Cloud i as-a-Service koncepti postaju sve važniji u kanalu. Razumemo da ALSO ima odlične rezultate u ovoj oblasti. Da li će ALSO Srbija moći da ponudi ove usluge tržištu?

Kao što sam napomenuo, već smo krenuli sa prodajom!

Način na koji ljudi i kompanije rade sve je više hibridni. Timovi postaju mešavina zaposlenih koji rade iz kancelarije i sa udaljenih lokacija. Uz sve više mobilnih zaposlenih, tehnologija mora da zadovolji njihove potrebe. Dosta poslovnih procesa je već prebačeno na cloud.

ALSO Cloud Marketplace je idealan za naše partnere koji žele da svojim klijentima ponude lak i prilagodljiv pristup “as-a-service” ponudi. Prednosti za njih su očigledne – zadržavanje kupaca je mnogo veće, tok prihoda postaje veoma pouzdan, razvoj njihovih novih kupaca je mnogo predvidljiviji, a oni se na taj način razvijaju u dugoročne partnere svojim klijentima, sistematski razvijajući svoju IT ponudu.

 

 

ALSOlogo.jpg

 

 

Uz ALSO, ne samo da mogu da ponude softver, već i “as-a-service” ponudu, koja im nudi priliku da se transformišu u tzv. “Managed Service Providers”. Veoma smo uzbuđeni što ćemo sa našim klijentima u Srbiji u narednom periodu moći da podelimo ove mogućnosti.

IT se značajno menja u poslednje vreme: kompanije se kreću ka cloud servisima, sve više uređaja je povezano preko IoT. Kako ALSO podržava svoje klijente u ovim izazovnim vremenima?

Internet of Things je tehnologija iz četvrte industrijske revolucije koja pretenduje da poveže preko 5 milijardi uređaja, i time načini ekosistem koji nudi mnogo više vrednosti od pukog zbira samih uređaja i podataka. Bilo da su u pitanju problemi optimizacije poslovnih procesa, organizacije poslovnih prostora, automatizacije procesa proizvodnje, ušteda energije ili smanjenje drugih troškova, ALSO IoT nudi rešenja.

Mnogi naši klijenti se plaše da oni i njihovi zaposleni jednostavno nemaju odgovarajući skup veština da ponude IoT aplikacije ili slične stvari.

Zbog toga je ALSO prepoznao da mora da ove tehnologije transformisati u gotova rešenja koja su našim partnerima pripremljena za prodaju. Nešto što bi se u šali moglo nazvati “IoT to Go”. Tako je naš tim zadužen za Rešenja razvio aplikacije koje ne zahtevaju nikakve posebne veštine osim onoga što inače imate i znate kao IT osoba. Na primer, razvili smo aplikaciju pod nazivom Workplace+, koja omogućava korisnicima da provere temperaturu i kvalitet vazduha u prostorijama, da vide da li su svetla upaljena i koliko stolova ili kancelarija je trenutno zauzeto. Sve što vam treba su senzori, WiFI konekcija i naša AllThingsTalk IoT platforma. Podesite senzore, povežete ih i pratite podatke preko interfejsa. Ovako pristupamo ovim naizgled komplikovanim temama: pretvaramo ih u rešenja koja su našim partnerima odmah pripremljena za prodaju.

 

ALSO3.jpg

 

Koji su srednjoročni ciljevi kojima ALSO Srbija teži?

Ukratko, želimo da kreiramo održiv i profitabilan rast. Za sebe i za naše partnere. Konstantno radimo na tome da budemo pouzdan i poželjan partner našim dobavljačima i kupcima. Samo tako možemo da postanemo dominantni provajder tehnoloških rešenja na srpskom tržištu. Ovo je naš cilj.

Osim neposrednog poslovnog aspekta – da li postoje drugi planovi kako da podržite svoje partnere?

Na tržištu Srbije postoji velika ponuda i na prvi pogled razlike su male, ali uvek postoje detalji koji prave razliku. Pogotovo ako se gleda dugoročno. Iz tog razloga, mi dajemo dodatnu vrednost: Edukacija, tehnička podrška, podrška kroz naša web rešenja, marketinška podrška, finansijska podrška i mnogi drugi aspekti na kojima radimo su već prepoznati kod naših partnera.

Ali postoji jedan aspekt koji ne treba da zaboravimo, a to je odnos između nas i naših partnera. Uspešni smo samo ako su naši partneri uspešni. Zato sa njima delimo znanje, učimo jedni od drugih i proslavljamo zajedno. Na kraju krajeva, mi smo jedan tim.

Budućnost identifikacije bez lične karte i dokumenata

Šta su eFakture i kako ih koristiti? Pitali smo stručnjake

Slične teme
10604
10605
10606
10607
10608
10609