KupiMe – (r)evolucija šopinga na našem tržištu

OnLine grupna kupovina je trenutno apsolutni hit u svetu, budući da korisnicima može doneti značajne uštede u kupovini i plaćanju roba i usluga. Nekako smo naviknuti da naša zemlja poprilično kaska za razvijenim svetom kada su ovakvi trendovi u pitanju, ali to ovoga puta nije slučaj – nekoliko meseci nakon pokretanja portala namenjenih ovoj vrsti trgovine u zemljama Srednje Evrope, i Srbija je dobila svoju verziju – KupiMe.com. Ve

Dušan Kovačević Već odavno poznata i mnogo puta dokazana trgovačka strategija je podobravanje popusta na količinu, ali je taj rabat praktično bio nedostupan običnim građanima, već samo velikim korporacijama – situacije u kojima su obični građani mogli da dobiju takve cene su bile izuzetno retke… do nedavno. Naime, u poslednje vreme u mnogim razvijenim zemljama sve je popularniji novi oblik kupovine, poznate i kao grupna online kupovina. Portali koji nude kupovinu robe ili usluga po neverovatno niskim cenama, pod uslovom da je u akciju uključen dovoljan broj ljudi doživljavaju neviđeni bum u Srednjoj Evropi, a odnedavno su dostupni i građanima Srbije, zahvaljujući portalu KupiMe.com. Popusti koje krajnji korisnici kogu ostvariti na ovaj način su veoma značajni, i ponekad iznose i do 80%.  

Verovatno se pitate kako ovaj servis uopšte funkcioniše? Nakon učlanjenja na portal, na u vaš Inbox će svakodnevno stizati obaveštenja o novim ponudama koje su portal i partneri pripremili, kao i o popustima koji su odobreni tokom trajanja te akcije. Informacija sadrži i podatke o broju korisnika koji se moraju prijaviti kako bi se akcija proglasila uspešnom, kao i termin do kada je ponuda aktuelna. Nakon što se prijavite za neku od aktuelnih ponuda, portal će na vašoj kreditnoj kartici rezervisati potrebna sredstva za plaćanje usluge, ali će transakcija biti realizovana tek po okončanju akcije, ukoliko se prijavio potreban broj kupaca. U suprotnom, ranije rezervisana sredstva neće biti povučena sa vašeg računa. Ukoliko je ponuda uspela, na vašu adresu elektronske pošte stići će poruka koja će sadržati potreban kupon, koji je potrebno odštampati i nakon toga iskoristiti za uslugu za koju ste se i prijavili. Čak i oni koji ne poseduju kreditnu karticu ili se (i dalje?) plaše da je koriste na internetu mogu učestvovati u akcijama – portal nudi mogućnost plaćanja preko standardne uplatnice u bilo kojoj pošti ili banci.  

Broj aktivnih ponuda je obično veoma veliki, i pokriva najrazličitiju robu, usluge i interesovanja – odlazak na večeru, bioskop, pozorište, medicinske i kozmetičke tretmane i slično. Naravno, popusti koji se odobravaju za različite usluge nisu uvek identični – jedan domaći lanac brze hrane nudi na primer dva obroka po ceni jednog, uz uštedu od 50%, Atelje 212 kartu za predstavu vrednu 1000 dinara prodaje za 212 (uz uštedu od 78%), a i u prethodnim nedeljama bilo je najrazličitijih ponuda i iskustava. Posebno su interesantni podaci iz nekih ranijih akcija, koji možda pokazuju da Srbi nemaju toliki strah od zubara, koliko nemaju novca za redovne posete – u 48 časova koliko je trajala ponuda za pregled, skidanje kamenca i poliranje kod jednog beogradskog stomatologa, čak 112 zainteresovanih se prijavilo za nju. Šta dobijaju kupci je više nego očigledno – ovako značajne popuste je jednostavno nemoguće ignorisati. Ipak, i prodavci ili pružaoci usluga svakako u ovakvim akcijama vide svoj interes, kako bi popunili broj mesta, rasprodali zaostali lager ili, u najvećem broju slučajeva, jednostavno dobili reklamu koju bi inače morali daleko više da plate korišćenjem standardnih marketinških kanala. Portal KupiMe.com je, prema procenama, građanima do sada „uštedeo“ preko 4 miliona dinara, što je samo po sebi velika brojka, a broj članova je uveliko prešao 10000. Ipak, pomenuli smo već maniju koja vlada za OnLine grupnom kupovinom u zemljama Srednje Evrope, posebno Poljskoj i Češkoj, gde su portali koji se bave ovim uslugama u previh par meseci rada ostvarili obrt od 2.5 miliona evra.  

Za one koji vole da poklanjaju, posebna sekcija sajta namenjena je upravo tome. Nakon ulaska u sekciju „Pošalji poklon prijatelju“ i kupovine kupona, pojaviće se opcija da upišete ime osobe (ili više njih) koje ga mogu iskoristiti podizanje robe ili korišćenje usluge. Za razliku od mnogih usluga koje su često dostupne samo u Beogradu, što je donekle i logično budući da je u pitanju daleko najveće potencijalno tržište u našoj zemlji, KupiMe.com već funkcioniše i u drugim gradovima – na spisku su za sada Kragujevac, Niš iNovi Sad, mada verujemo da će se u budućnosti, ukoliko ovaj način kupovine i plaćanja usluga dostigne još veću popularnost, akcije proširiti i na neke druge gradove. Ukoliko želite da čujete naše mišljenje (a nadamo se da to jeste slučaj), ne verujemo da postoji i jedan razlog da se ne registrujete na KupiMe.com portalu, taman to i uradili sa predumišljajem da nikada nećete iskoristiti njegove „usluge“. Ali ukoliko to uradite, sva je prilika da će vas pre ili kasnijeneka od ponuda privući – bio to tretman lica sa uštedom od 50%, kurs salse po 60% povoljnijoj ceni, ili rafting koji ćete umesto 8000 platiti 3200 dinara… jednostavno, mogućnosti su neograničene.  

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi