Greška

Došlo je do greške.

Trendovi u mobilnom sektoru

25.06.2013 08:45 | 0 Mobile
Trendovi u mobilnom sektoru

Zahvaljujući našoj saradnji sa kompanijom Ericsson, ponovo smo u prilici da vas informišemo o trendovima koji će karakterisati mobilni sektor u narednom periodu. Kao što znate, Ericsson Consumer Lab sprovodi redovna istraživanja za potrebe kompanije, čije rezultate potom objavljuje. Kolika će biti pokrivenost populacije, koliki je broj pretplatnika, kakva je lojalnost korisnika prema mrežama, kako stoje stvari sa romingom, kakva se budućn

Trendovi u mobilnom sektoru


Filip Majkić

Mobilni trendovi, Q2 2013.

Puno je ključnih reči oko kojih se vrte tehnološki sajtovi i javnost. Mnoge od njih smo čuli već hiljadu puta, i pitamo se "dokle više". Verovatno se i vama dešavaju ti specifični "deja vu" momenti, trenuci kada čitate neku informaciju koja je objavljena i za koju smete da se opkladite da ste je čuli ne jednom, već više puta. Isto tako, da ste je čuli na nekoliko mesta.

Kako bismo izbegli ove trenutke, i pojednostavili sebi posao a vama dolazak do željenih informacija, obratili smo se pouzdanom izvoru. To je Ericsson Consumer Lab, koji predstavlja pravu adresu za ovakve stvari i prognozu trendova, budući da su analize opsežne, detalji neiscrpni, a svakako da ne treba zaboraviti i "malu" uzročno-posledičnu vezu - da Ericsson upravo na osnovu ovih svojih istraživanja kreira buduću politiku kompanije, što nam može garantovati da se maksimalno pazi na autentičnost i pravilnu interpretaciju podataka.

Nema puno kompanija koje mogu da se podiče time, a činjenica da je Ericsson sveprisutan na svetskom tržištu telekomunikacija i da je najveća kompanija u tom domenu govori u prilog pažnji sa kojom se pristupa ovom poslu. Pogledajmo koji su trendovi identifikovani kao preovlađujući u periodu koji je pred nama. Napomena: podaci istraživanja se odnose na prvi kvartal ove godine.

Mobilni pretplatnici

Globalna penetracija mobilne telefonije je dostigla 90 odsto. To znači da su od 10 ljudi na planeti 9 pretplatnici mobilne telefonije i imaju telefon, u proseku. Naravno, negde broj pretplatnika premašuje broj stanovnika (bolje razvijena tržišta), negde jedva da premašuje polovinu, pa otuda imamo situaciju da procenat premašuje 100%, što je svojevrsni paradoks, ali samo dok ne uzmemo u obzir da postoji ogroman broj nas koji plaća i po nekoliko pretplata...

Pretplate nikada ne treba brkati sa brojem korisnika. Najbolje brojke koje to ilustruju jesu upravo 6,4 milijardi pretplata, odnosno 4,5 milijardi pretplatnika. Dakle, u proseku, pretplatnici imaju 1,42 mobilne pretplate.  Za rast je, pogađate, najodgovornija Kina, gde je broj pretplata uvećan za 30 miliona. Odmah iza nje, ponajviše su uticali Indija i Indonezija sa po 10 miliona novih pretplata, odnosno Brazil i Nigerija sa po 5 miliona. Rast iznosi 8 odsto na godišnjem nivou (u odnosu na 1. kvartal prethodne godine), odnosno 2 odsto u odnosu na prethodni kvartal (tj. 4. kvartal prethodne godine, budući da se istraživanje odnosi na prvi kvartal 2013.)

Mobilni uređaji

Nastavlja se snažan zamah smartfona, koji su u prvom kvartalu činili čak 50 odsto svih prodatih mobilnih telefona.  Za celu 2012. godinu taj procenat je iznosio 40 odsto. Međutim, zanimljivo je da vrste pretplata ne prate u potpunosti ove trendove. Između 20 i 25 odsto pretplata se asocira sa smartfonima, što jasno sugeriše da jedan broj pretplatnika nema jasnu sliku o funkcijama smartfona, i vrsti pretplata koje njima pogoduju (data planovi), te da ne koristi svoje uređaje do maksimuma. Dakle, polovina ili čak više od polovine.

Očekuje se rapidan rast penetracije smartfona. Predviđanja su da će broj pretplata vezanih za bazične telefone biti u blagom padu u narednom periodu. Trenutno on iznosi oko 5 milijardi, a očekuje se da će do 2018. godine taj broj iznositi 4 milijarde.

 

Vodič za kupovinu smartfona, Q2 2013

Gedžeti za plažu

  • Povezane teme:
10104
10105
10106
10107
10108
10109