Greška

Došlo je do greške.

Test: APU gejming - 1. deo

20.09.2013 10:27 | 0 Hardver
Test: APU gejming - 1. deo

Kao što smo već najavili, krećemo sa serijalom tekstova koji će se baviti gejmingom na APU-u. Integrisana rešenja su na domaćem tržištu de fakto popularna, ako ništa drugo, zbog ekonomske situacije koja ne pokazuje znake poboljšanja. Bilo kako bilo, AMD je u ovom domenu bez konkurencije i nudi jako puno, za razumnu količinu novca. Rešili smo da krenemo od tri nove pucačine u prvom licu, a to su veoma zahtevni naslovi pod imenom Crysis 3, FarCry 3 i Metro 2033: Last Light. Vatreno krštenje za A10 6800K, nema šta!

Test: APU gejming - 1. deo

Nebojša Todorović

Prvi korak u ostvarivanju naše zamisli je bio priprema konfiguracije za test. Ljubaznošću firme Alti na korišćenje nam je ustupljena Altos Orion konfiguracija iz njihove ponude koja se zasniva na AMD A10-6800K procesoru, bez diskretne grafike naravno. Ključne informacije, pored modela APU-a, jeste ploča. Reč je o Gigabyte GA-F2A85X-D3H modelu, koji se tokom testiranja pokazao jako dobro i pritom košta oko 65 evra. Dakle, kombinacija matične ploče sa procesorom i GPU-om je imala vrednost od oko 185 evra. Kako Gigabyte ima još niz drugih, jeftinijih, ali jednako kvalitetnih modela sa kojom opcijom manje, uvek možete još malo da se "stisnete" tako da finalna cena može biti barem još 10 do 15 evra niža. Naravno, ukoliko vam je što manja cena apsolutni prioritet. Samo još da vidimo šta može ovaj sistem i da ponudi.

 


 

APU je bio uparen sa brzom DDR3 memorijom potpisanom od strane kompanije Patriot, a reč je o Viper modulima. Nakon specifikacija računara, podsetimo se koje su osnovne karakteristike A10-6800K APU-a. Njegovu bazu čini četvorojezgarni procesor koji radi na frekvenciji od nominalnih 4100 MHz. Uz pomoć TurboCore tehnologije, jezgra mogu da se "protegnu" do 4400 MHz ukoliko aplikacija ne opterećuje sva jezgra odjednom. Čip je izrađen u 32-nanometarskoj litografiji, a u pogledu arhitekture, reč je o Visheri koja ispravlja određene nedostatke Zambezija, odnosno originalnog Bulldozera. I dalje se suštinski radi o četvorojezgarnom procesoru sa dva modula, što znači da je FP jedinica podeljena između dva ALU-a.
 


 

Što se grafčkog podsistema tiče, on čini APU time što jeste, odnosno impresivnim parčetom silicijuma. Njegov naziv je Radeon HD 8670D, a bazira se na VLIW4 arhitekturi. Ukoliko se ne sećate, jedini diskretni modeli koji su se oslanjali na ovu arhitekturu su bili Radeoni iz HD 6000 serije. Dakle, poseduju sve potrebne podrške kao i diskretna braća, a to podrazumeva implementaciju DirectX 11, ShaderModel 5.0 i sl. Fabrički, ovaj GPU radi na prilično visokih 844 MHz.
 


 

Radeon HD 8670D se oslanja na sistemsku memoriju, što trebate imati u vidu prilikom sklapanja konfiguracije bazirane na APU-u. Zašto ovo naglašavamo? Pa, ukoliko se odlučite za neki od najjeftinijih modula deklarisanih za rad na 1333 MHz i pritom se zaista i desi da taj modul ne može mnogo ili uopšte preko deklarisanog takta, onda ste u problemu. Jednostavno, naša testiranja su pokazala da je za maksimalne performanse APU-a potreban RAM sposoban da radi na taktu od 1600 ili više MHz. Optimum je 1866 MHz, a sa 2133 MHz nećete dobiti više od jednog ili dva procenta više u praktičnom smislu što nema nikakvu "opipljivu" vrednost. RAM moduli od 1600 MHz zaista nisu mnogo skuplji, a pritom većina je sposobna da stigne barem do nekih 1800 MHz, čime ulazite u optimalnu zonu za rad APU-a.
 


 

To je to što se tehnikalija tiče, vratimo se na sam koncept testa. Ovo je samo jedan od testova u nastupajućem serijalu u kome ćemo se baviti APU gejmingom. Do sada, većina tekstova na ovu temu se nije bavila praktičnim delom priče, a to je: "Kako igranje na iGP-u zaista izgleda?". Mnogi korisnici i dalje imaju fobiju od slabašnih "integruša" stečenu još pre mnogo godina unazad, pa se odlučuju na ništa jače diskretne modele sa dna cenovnika koji su "osakaćeni" na hiljadu i jedan način. Stoga, pored klasičnih grafikona sa rezultatima, videćemo snimke igranja u praksi, minimalni i maksimalni frejmrejt, kao i naše iskustvo preneseno u tekstualni oblik. Zvuči zanimljivo?
 


 

Kao što smo rekli u uvodu, testni A10-6800K čeka vatreno krštenje, jer se radi o izuzetno zahtevnim naslovima. FarCry 3, Crysis 3 i Metro 2033: Last Light su redom u vrhu među zahtevnijim grafičkim igrama današnjice. Stoga, ukoliko rezultati budu iole dobri u nastavku serijala možemo očekivati samo odlične performanse, kada budemo prešli na manje zahtevne igre poput Diabla, WoT-a, Bioshocka, FIFA-e, PES-a i mnogih drugih. Krenuli smo prilično skeptični sa nadom, da ćemo dobiti makar igrive rezultate u minimalnim rezolucijama. Ovako smo prošli...

Komentari

0 Dodaj komentar

Test: Intel Core i5 4670K

Test: Intel Core i7 4960X

10203
10205
10206
10207
10208
10209