Greška

Došlo je do greške.

Reportaža: Benchmark u Barseloni - MWC 2014

04.03.2014 09:00 | 0 Biznis IT
Reportaža: Benchmark u Barseloni - MWC 2014

Nakon godinu dana, ponovo smo se obreli u Barseloni. Ista meta, isto odstojanje, najveći svetski sajam IT&C industrije sa kojim se nijedan od sličnih događaja koji se održavaju na tlu Evrope sasvim sigurno ne može meriti. Neverovatna količina sadržaja, događaja, ljudi dovoljno zgusnuta na jednom mestu (i par okolnih) da se može reći da je ovde svako ko nešto znači u globalu na svetskoj IT&C sceni. Isto tako, da svi koji isprate ove događaje mogu da kažu da su upoznati sa svime što će se događati – pod uslovom da su u stanju da se multipliciraju, jer je količina sadržaja ogromna. Tri užurbana dana su za nama, obavezno pročitajte utiske

Reportaža: Benchmark u Barseloni - MWC 2014

Filip Majkić

O značaju Mobile World Congress manifestacije u organizaciji GSMA asocijacije izlišno je i govoriti. Radi se o trenutno najinteresantnijoj i najzanimljivijoj manifestaciji sajamskog tipa u svetu. Interesantnom je čini mnoštvo noviteta, usluga i proizvoda koji se tamo predstavljaju, ali i sama tematika, budući da je MWC tradicionalno fokusiran na mobilne tehnologije, koje su u proteklim godinama u apsolutnoj žiži. Sa gubljenjem CeBITa na značaju, te velikim otklonom IFA sajma u Berlinu u smislu potpune okrenutosti multimediji, sasvim je jasno da je jednostavno neophodno biti u Barseloni.



Međutim, treba imati u vidu da ovo nije klasičan sajam, gde gomila ljudi “baulja” od štanda do štanda. Ovo je sajam za profesionalce, ljude iz medija i industrije. Sve je vrhunski i do tančina isplanirano, svaka stavka je poznata unapred, a ulaz na sajam se onima koji nisu gosti naplaćuje papreno. Konkretno, ukoliko želite da “navratite do sajma”, ulaznica bi vas koštala 700 evra! Samim tim su i događaji drugačiji, konkretniji i posvećeniji onome što trebaju da budu trendovi budućnosti i predstavljanju novih tehnologija i proizvoda, fokus na novitete umesto na prodaju i konfekciju. Iako razumemo da nekada fokus mora biti i na potonjima, brk ne može da nam se ne nasmeši kada osetimo atmosferu rezervisanu za high-tech entuzijaste.



Jedan od najvažnijih aspekata ovakvog skupa jeste networking, odnosno povezivanje i sticanje novih kontakata. Čak 75% učesnika MWC-a to zapravo navodi kao glavni motiv za dolazak na sajam. Možemo da citiramo i par brojki. Na ovom skupu učestvuje čak 4300 CEO-ova! Prisutno je 1700 izlagača! Sve se odvija na gotovo 100 hiljada kvadratnih metara! Sve su to gotovo neverovatne brojke, od kojih se običnom čoveku praktično zavrti u glavi, dok oni koji nisu prisutni zapravo ni ne mogu da shvate o kom se redu veličine radi, srećom po njih.



Kroz ovu reportažu ćemo gledati da se što manje fokusiramo na same proizvode i sve ono što ste mogli da pročitate u proteklim danima u klasičnim vestima, najavama i predstavljanjima. Nema potrebe ponavljati tu priču. Mi ćemo se fokusirati na opštu priču, najave trendova, ono što nas je posebno inspirisalo ili nam je delovalo zanimljivo, bez obzira da li se možda radi o proizvodu, diskusiji ili rešenju.



Posebno mesto je rezervisano za kompaniju Ericsson. Ne samo da se radi o našem partneru koji nas je i vodio u Barselonu, već se radi o vrlo ozbiljnom imenu koje se bavi ozbiljnim analizama pet, deset i više godina unapred, te koji ima itekako šta da ponudi IT&C svetu u svakom smislu. Već više od godinu dana unazad vam na stranicama sajta povremeno predstavljamo rezultate njihovih istraživanja, pričamo o njihovim tehnologijama i smernicama za koje njihova istraživanja pokazuju da će dominirati u narednom periodu. Vrlo iskreno, kada takve stvari čujete iz prve ruke, daleko vas više impresioniraju od novog telefona ili dolaska ekrana gustine piksela 560 PPI.


Dolazak

Naš boravak je trajao od nedelje, 23.2. do četvrtka 27.2. Sam MWC 2014 je trajao od 24. do 27. februara, ali treba reći da se u praksi sve najbitnije odvija u prva dva dana sajma, odnosno u ponedeljak i utorak. Sve kompanije žele da zauzmu najbolju poziciju, da iskorače na podijum ispred drugih, da ugrabe svaku priliku, bez obzira da li se radi o proizvođačima telefona, kreatorima mobilnih aplikacija, softverskim rešenjima ili telekomunikacionoj opremi. I to je sasvim razumljivo.



Centralno mesto jeste Fira Gran Via, podno Monžuika. Međutim, to nije i jedino mesto. Događaji se odvijaju svuda po gradu, ne samo na sajmu. Barselona na taj način prerasta u svojevrsni sabirni centar savremenih tehnologija na nekoliko dana, gde razni vendori organizuju najrazličitije priredbe, demonstracije, skupove i panele, po trgovima, kulturnim centrima, bioskopima ili muzejima. Uostalom, videćete i sami...



U nedelju, 23. februara je održana svojevrsna uvertira. U popodnevnim/večernjim časovima je održan koktel dobrodošlice za sve predstavnike medija na sajmu, tj. na lokaciji Fira Gran Via. Simpatično mesto da se svi upoznaju sa onim šta ih čeka. Osim toga, Huawei je, kao jedan od zlatnih partnera sajma, imao promociju svojih proizvoda već, da tako kažemo, nultog dana, pre pomenutog koktela. Tu su predstavili nove telefone i tablete. Zanimljivo je da je Huawei tokom trajanja sajma organizovao manifestacije na Trgu Katalunja, centralnom trgu u Barseloni, gde su kineski izvođači prisutne uveseljavali kineskom tradicionalnom muzikom i pesmom.



Kao što ćete videti, sajam odlikuje paklen tempo i zaista je nemoguće postići puno u solo izvedbi. Da bi uopšte bilo šanse da se sa ovakve manifestacije izveštava u potpunosti, potrebni su čitavi timovi od više desetina novinara i saradnika, kao što to imaju najveći svetski mediji na ovakvim priredbama. No, mi smo odabrali da se u ovom tekstu fokusiramo na one koji su najbitniji nama, a verujemo i našoj čitalačkoj publici... Verujte, nema drugog načina, jer kada bismo samo pejstovali spisak događaja u ovih nekoliko dana, trebalo bi nam barem desetak stranica teksta samo za taj spisak i to u najrudimentarnijoj formi.

HP Discover 2013 - Las Vegas

Benchmark u Moskvi: Nova generacija AMD APU-a

  • Povezane teme:
10604
10605
10606
10607
10608
10609